تبیان، دستیار زندگی

رفع کبودی بدن به سادگی

کبودی و به اصطلاح خونمردگی پوست بعد از وارد شدن ضربه به سرعت شکل می‌گیرد. این نوع کبودی‌ها در اثر پارگی مویرگ‌های خونی شکل می‌گیرند. با این حال جای نگرانی نیست. در این مطلب چند راه ساده و طبیعی برای برطرف کردن سریع‌تر این نوع کبودی‌ها را عنوان می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 کبودی پوست دست

سرما پخش شدن کبودی را محدود می‌کند

آرنیکا یا همان تنباکوی کوهی تاثیر زیادی در برطرف کردن کبودی و خونمردگی دارد. پماد آرنیکا در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و شما می‌توانید در یخچال قرار داده و به صورت خنک روی محل کبودی بمالید. اجازه دهید پماد به مدت 15 تا 20 دقیقه در محل مورد نظر بماند.

خنکی و ترکیبات این پماد باعث کاهش خونریزی داخلی مویرگ‌ها شده و روند بهبود را تسریع می‌کند.

برای گرفتن نتایج بهتر می‌توانید روی محل مورد نظر کیسه یخ بگذارید.

گیاه کامفری نوعی گل گاوزبان است که اثر ضدالتهابی دارد و خون مردگی و کبودی را برطرف می‌کند. کرم و پماد این گیاه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد

 

خاک رس سبز برای جذب کبودی

کافیست مقداری خاک رس سبز را با آب سرد مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را با ضخامت یک سانتیمتر روی کبودی قرار دهید و یک تا دو ساعت یا تمام شب را روی پوست نگه دارید. اگر لازم بود این کار را تکرار کنید.

گیاه کامفری

گیاه کامفری نوعی گل گاوزبان است که اثر ضدالتهابی دارد و خونمردگی و کبودی را برطرف می‌کند. کرم و پماد این گیاه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

اگر به این گیاه دسترسی داشته باشید، می‌توانید 200 گرم ریشه آن را با آب سرد به مدت 12 دقیقه بجوشانید. سپس اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد و آن را خنک کرده و به صورت کمپرس روی کبودی بگذارید.

می‌توانید ضماد آن را نیز تهیه و استفاده کنید. برگ‌های این گیاه را بشویید، خشک و آسیاب کنید. سپس این ضماد را روی کبودی قرار داده و بانداژ کنید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.