تبیان، دستیار زندگی
‌های شهادتم ادامه می‌دهم سید جواد هاشمی گفت: خیلی هنر می‌خواهد كه یك فرد 43 بار در نقش بسیجی ظاهر شود و هنوز به حیات هنری خودش ادامه دهد. البته این بدان معنا نیست كه من توانسته‌ام از عهده این كار بر‌ایم، بلكه تلاش كر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنوز به حیات نقش‌های شهادتم ادامه می‌دهم


سید جواد هاشمی گفت: خیلی هنر می‌خواهد كه یك فرد 43 بار در نقش بسیجی ظاهر شود و هنوز به حیات هنری خودش ادامه دهد. البته این بدان معنا نیست كه من توانسته‌ام از عهده این كار بر‌ایم، بلكه تلاش كرده‌ام كه به آن نزدیك شوم.

سیدجواد هاشمی كه در تله‌تئاتر «5 دقیقه تا مرز» نیز در نقش كوتاه یك رزمنده شهید حاضر می‌شود، در پاسخ به این پرسش كه آیا تمایل ندارد، در نقشی متفاوت از آن چه تا كنون از وی شاهد بوده‌ایم، مقابل دوربین ظاهر شود؟ به خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا گفت: من همواره نقش آدمی را بازی كرده‌ام كه دارای اعتقادات مذهبی است. بخشی از این مساله به اعتقاداتم برمی‌گردد.

وی ادامه داد: من به حیات هنری‌ام هم‌چنان ادامه می‌دهم. این در حالی است كه بسیاری از دوستانم از «گذرگاه» شروع كردند و الان هیچ كدام نیستند. اما من باقی ماندم. یكی از دلایل آن این است كه سعی كردم شخصیت‌های بسیجی را متفاوت بازی كنم. شهید رجایی با شهید كشوری متفاوت است. هر دوی این نقش‌ها را بازی كردم اما در هر كدام از این نقش‌ها متفاوت بوده‌ام.

سیدجواد هاشمی تاكید كرد: عدم شباهت ایفای نقش‌های مثبت، باعث شده كه هنوز به حیات نقش‌های شهادتم ادامه دهم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا تا كنون ایفای نقشی منفی را برای خود متصور شده است، اظهار كرد: اگر در كارهای تاریخی نقش منفی به من پیشنهاد شود، می‌پذیرم. اما در كارهای امروزی این مساله را نمی‌پذیرم چرا كه باورهای مردم به گونه‌ای است كه برای من طومار امضا می‌كنند. من هم دوست ندارم و لزومی هم ندارد كه باورها را بشكنم.

منبع : ایسنا