تبیان، دستیار زندگی
تورم در روستاها به کمتر از 10 درصد کاهش یافت و قبل از تورم شهری تک رقمی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تورم روستایی تک رقمی شد

تورم در روستاها به کمتر از 10 درصد کاهش یافت و قبل از تورم شهری تک رقمی شد.
بخش اقتصاد تبیان
تورم روستایی

در حالی که تا یکی دو سال اخیر نرخ تورم روستایی عمدتا سه یا چهار درصد بالاتر از نرخ تورم در شهرها قرار داشت،چندی است این شاخص فاصله خود را با تورم شهری کمتر و حتی اخیرا به کمتر از آن رسید.

این در حالی است که مرکز آمار گزارش داده که در اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به این ماه تا 9.4 درصد کاهش یافته است. تورم روستایی در شرایطی تک رقمی شده که پیش‌بینی بانک مرکزی برای تورم تک رقمی شهری تا تابستان سال جاری است.

بر اساس این گزارش، تورم ماهانه اردیبهشت ماه 0.4 درصد و تورم نقطه به نقطه(تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) به 5.9 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که تورم سالانه(دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت)، در سطح شهری 10.2 درصد، تورم نقطه به نقطه 6.8 و همچنین تورم ماهانه آن منفی 0.4 درصد اعلام شده بود.

همچنین شاخص، گروه عمده "خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" در روستاها، در این ماه به 252.2 رسید که نسبت به ماه قبل 1.5 درصد کاهش دارد. تورم ماهانه این گروه 3.4 درصد و دوازده ماهه آن 8.6 درصد ثبت شد. در عین حال که تورم "خوراکی ها" در ماه قبل سه درصد و در دوازده ماهه 8.9 درصد گزارش شده است.

اما در گروه "کالاهای غیرخوراکی و خدمات" تورم ماهانه در اردیبهشت ماه یه 0.5 و تورم نقطه به نقطه 7.9 درصد رسید. تورم سالانه این بخش هم 10.1 درصد است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .