تبیان، دستیار زندگی
با اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته اول اسفند 94 ، گمانه زنی ها برای انتخاب رئیس مجلس آغاز شد و با توجه به حساسیت موضوع و همچنین دغدغه های مردمی بر آن شدیم تا با راه اندازی نظرسنجی با مضمون ریاست مجلس شورای اسلامی به واکاوی برایند کلی جامعه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواست انتخاباتی مردم در تبیان محقق شد

با اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته اول اسفند 94 ، گمانه زنی ها برای انتخاب رئیس مجلس آغاز شد و با توجه به حساسیت موضوع و همچنین دغدغه های مردمی بر آن شدیم تا با راه اندازی نظرسنجی با مضمون "ریاست مجلس شورای اسلامی" به واکاوی برایند کلی جامعه بپردازیم.

بخش سیاست تبیان
لاریجانی مجلس

بعد از گذشت قریب به سه ماه از آغاز نظرسنجی مذکور و بنابر نتایج نهایی آن که رقابت بین دو نماینده "علی لاریجانی" (اصولگرا) و "محمد رضا عارف" (اصلاح طلب) برگزار شد بیشترین آرا به دکتر لاریجانی اختصاص یافت.
در این راستا اشاره ای می کنیم به رای گیری امروز مجلس ؛ علی لاریجانی در جلسه علنی امروزِ (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با 173 رأی از مجموع 281 رأی مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس دهم انتخاب شد و محمد رضا عارف دیگر کاندیدای ریاست موقت توانست 103 رای را به خود اختصاص دهد. این نتیجه همچون نظر سنجی های گذشته تبیان ، قرابت بالایی دارد که خود گواه اعتبار آن می باشد.

* نتیجه نظر سنجی :

از دیدگاه شما با توجه به رقابت تنگاتنگ ریاست مجلس دهم شورای اسلامی، چه کسی بر این کرسی تکیه خواهد زد؟اعضاکاربرانمجموع
علی لاریجانی57.41 %53.41 %53.70 %
محمد رضا عارف42.59 %46.59 %46.30 %