تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید تا 10 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سهم مالیات در درآمد دولت باید افزایش یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید تا 10 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

بخش اقتصاد تبیان

مالیات


 محمد باقر نوبخت، با حضور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، ضمن تاکید بر بند مصرح 17 سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به این بند، سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید افزایش پیدا کند و امسال شاهد اقدام و عمل در عرصه سیاست اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.


وی رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخار آفرین دانست و ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان خدوم این سازمان گفت: تامین هزینه های کشور به تلاش شما بستگی دارد و دولت نیز باید ابزارها، امکانات و منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان قرار خواهد داد تا بتواند نسبت 10 درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده در قانون برنامه ششم را محقق کند.

نوبخت با بیان اینکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است، عنوان کرد: با توجه به شرایط رونق اقتصاد، باید به سمتی برویم که سهم مالیات ها از بودجه افزایش یابد البته نه از محل افزایش نرخ ها و فشار بیشتر بر مودیان موجود ، بلکه با شناسایی آن بخش از اقتصاد که هم اکنون از مالیات مستثنی یا معاف است یا ما از آن مغفول مانده ایم. سخنگوی دولت اظهار داشت : کار در دستگاه مالیاتی، کار سختی است از آن جهت که هم شما باید قاطعانه مالیات بگیرید و هم عادلانه و همین امر، باعث می شود کار شما سخت باشد و همچنین باید مراقبت کنید محبوبیت و اعتبار سازمان به واسطه مالیات ستانی خدشه دار نشود.

وی با اشاره به اینکه عده ای در کشور فرار مالیاتی را یک هنر می دانند، گفت: متاسفانه درکشور فرهنگ مالیات گریزی وجود دارد و هنر شما این است که با رعایت عدالت، قاطعانه مالیات را وصول کنید.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نوبخت با تقدیر و تشکر از تلاش مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور، خواستار تلاش همه جانبه و کار جهادی همکاران این دستگاه به منظور اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی شد.


منبع:  تابناک
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .