تبیان، دستیار زندگی
رقابت های والیبال انتخابی المپیک از بامداد امروز شنبه به وقت تهران در توکیو ژاپن آغاز شد و تیم ایران به مصاف استرالیا رفت و موق ش در سه ست پیاپی اولین دیدار خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توکیو بدون توقف!

رقابت های والیبال انتخابی المپیک از بامداد امروز شنبه به وقت تهران در توکیو ژاپن آغاز شد و تیم ایران به مصاف استرالیا رفت و موفق شد در سه ست پیاپی اولین دیدار خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

بخش اقتصاد تبیان
والیبال

درنگاه کلی به این تورنمنت هشت تیم فرانسه، لهستان، ایران، استرالیا، کانادا، ژاپن، ونزوئلا و چین با برگزاری دیدارهای دوره ای چهار سهمیه را برای حضور در ریو مشخص می کنند:«سه تیم برتر مسابقات به علاوه بهترین تیم آسیایی حاضر در این تورنمنت.»
به ظاهر کار تیم ملی خیلی دشوار نیست. دست کم برای کسب عنوان برترین تیم آسیایی. استرالیا، ژاپن و چین سه تیم دیگر قاره کهن در این رقابت ها محسوب می شوند. تیمی که در رده بندی کلی از این بین بالاتر از دیگر رقبای قاره کهن قرار گیرد جواز حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.با تجربه ای که از عملکرد تیم ملی والیبال در سال های اخیر سراغ داریم به نظر می رسد شانس تیم کشورمان بیش از دیگر تیم های آسیایی است، اما اتفاقاتی که در جام جهانی 2015 ژاپن رخ داد و شکست های متوالی در کارنامه اسلوبودان کواچ، سرمربی وقت تیم ایران ثبت شد تردیدهایی را به وجود می آورد. تیم ایران در جام جهانی برابر ژاپن 3 بر 2 برنده شد، ولی مقابل استرالیا در سه ست متوالی شکست خورد.

دو رقیب بزرگ برای ایران

اگر واقع بین باشیم نتیجه گیری مقابل تیم های مطرح فرانسه و لهستان دشوار است. فرانسه، قهرمان لیگ جهانی در دو بازی که اخیرا در خاک خود برابر ایران انجام داده بود در غیاب چند بازیکن تاثیرگذار خود به برتری دست یافت و حالا با تمام قوا به میدان خواهد آمد. لهستان نیز اکثرا برابر تیم ایران نتیجه گرفته و حتی در روزهای بد خود نیز از شکست پیروزی ساخته است. دو تیم کانادا و ونزوئلا، دیگر حریفان غیرآسیایی تیم کشورمان به حساب می آیند. در این بین پیروزی مقابل ونزوئلا از حالا محتمل به نظر می رسد، اما کانادا در جام جهانی ژاپن برابر ایران پیروز شده بود و تیم سرسختی به حساب می آید که بازی برابر آن غیرقابل پیش بینی خواهد بود. با این حال تیم ایران می تواند از پس کانادا برآید. عبور از مسیر پیش بینی شده در توکیو بدون لغزش و اشتباه می تواند بلیت پرواز به ریو را برای والیبال ایران اوکی کند.


منبع : اسپرت