تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون کشتی درآستانه رقابت های المپیک از محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حمایت کرد تا نشان بدهد به کار این مربی ایمان دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنا ،فرمانده ورزش ایران در المپیک

رئیس فدراسیون کشتی درآستانه رقابت های المپیک از محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حمایت کرد تا نشان بدهد به کار این مربی ایمان دارد.

بخش ورزشی تبیان
بنا

رسول خادم درخصوص وی گفت: «این درست است که همه انتظار دارند محمد بنا سعه صدری متناسب با جایگاه فنی خود داشته باشد، اما باید شرایط سخت و فشار ناشی از مسوولیت سنگین وی را نیز درک کنیم. اینکه بخواهیم با پررنگ کردن برخی سوء تفاهمات پیش آمده زحمات و توانایی محمد بنا را در ورزش ملی کشور، نادیده بگیریم، صحیح نیست. ما باید این سوء تفاهمات را به احترام زحمات بی دریغ وی برای کشتی فرنگی کشور رها کنیم.»
 دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا در مورد اینکه سطح جام جهانی کشتی فرنگی پایین بوده است، اظهار کرد: «اینکه تیم ها با ترکیب اصلی یا غیراصلی خود به رقابت های مذکور آمده اند مساله ما نیست، مهم این است که کادر فنی و کشتی گیران ما در جام جهانی ماموریت خود را با تدبیر به درستی انجام دادند. به یاد داشته باشیم در سال های نه چندان دور کشتی آزاد و فرنگی ما، بارها با تیم های اصلی خود هم مقابل تیم غیر اصلی روسیه یا سایر کشورهای مدعی شکست خورده است. این قهرمانی مقتدرانه نشان از درایت محمد بنا و شایستگی قهرمانان ملی فرنگی کار ایران در جهان دارد.»
خادم در مورد دغدغه های مطرح شده از سوی محمد بنا خاطر نشان کرد: «دغدغه های مطرح شده از سوی محمد بنا موضوع جدیدی نیست.
این مسائل از 8 ماه پیش از سوی فدراسیون کشتی و سخنگوی آن و دیگر متولیان، مربیان و ورزشکاران المپیکی بارها مطرح شده و دغدغه های تمام مدیران و مربیان ورزش های المپیکی در ایران است. این طبیعی است که بنا به عنوان یک مربی حرفه ای و المپیک دیده این مشکلات را به خوبی حس  کند. امروز ورزش فقط به اتکای همت فدراسیون های المپیکی و کمک های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حرکت می کند و حمایت های ملی که لازم بود برای المپیکی شدن فضای ورزش از سوی مقامات عالی کشور اتفاق بیفتد به رغم دستوررئیس جمهور تاکنون محقق نشده است. اینکه ما سکوت می کنیم و مسائل را دنبال نمی کنیم، به دلیل ملاحظاتی است که باید برای حفظ آرامش تیم های المپیکی داشته باشیم.
 محمد بنا، فرمانده بزرگ ورزش ایران در المپیک است و همه وظیفه داریم شأن و جایگاه وی را به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ ورزش کشور حفظ کنیم. در فاصله 70 روز مانده به آغاز المپیک همه باید با هم تلاش کنیم تا محمد بنا با تمام توان بتواند تیم ملی کشتی فرنگی ایران را به بهترین نحو برای حضور در این مسابقات آماده کند و شاگردان خود را رهبری کند.»


منبع: فدراسیون کشتی