تبیان، دستیار زندگی
در میان 400 فیلم جشنواره ملبورن فیلم سینمایی «دَه» آخرین ساخته عباس كیارستمی به عنوان دومین فیلم محبوب تماشاگران پنجاه و دومین جشنواره فیلم ملبورن شناخته شد. به گزارش ایسنا، بر اساس آماری كه مسئولان این جشنواره ارائه داده اند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 1 شهریور 1382

درخشش «دَه» كیارستمی در میان 400 فیلم جشنواره ملبورن

فیلم سینمایی «دَه» آخرین ساخته عباس كیارستمی به عنوان دومین فیلم محبوب تماشاگران پنجاه و دومین جشنواره فیلم ملبورن شناخته شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آماری كه مسئولان این جشنواره ارائه داده اند فیلم «دَه» از میان 400 فیلم به نمایش درآمده  در این جشنواره برگزیده شده است. پنجاه و دومین جشنواره فیلم ملبورن از اول تا نوزدهم مرداد ماه در استرالیا برگزار شد و طی این 19 روز، بیش از 400 فیلم به نمایش درآمد. این در حالی است كه نسخه بازسازی شده «دیكتاتوربزرگ» اثر جاودانه چارلی چاپلین، در نظر خواهی تماشاگران رتبه ششم را به دست آورد.

بنابراین گزارش، «اسامه» ساخته صدیق برمك نیز در رتبه هشتم این نظر سنجی قرار گرفت. فیلم «تلاطم در دریاچه آرام» به كارگردانی تونی مك نامارا از استرالیا، توانست عنوان نخستین فیلم محبوب تماشاگران را به دست آورد. در این دوره از جشنواره، فیلم كوتاه مستند «اسیر انتظار» توانست جایزه 3000 دلاری بهترین فیلم كوتاه مستند را به دست آورد.

گفتنی است، بخشی با عنوان بزرگداشت كیارستمی نیز در این جشنواره برگزار شد.