تبیان، دستیار زندگی
دره سالنگ در 80 كیلومتری شمال كابل از قدیمی ترین مقاصد گردشگری در افغانستان هنوز هم از شاخص ترین نقاط برای رشد این صنعت محسوب می شود و طی هفت سال گذشته نیز پذیرای توریست های داخلی و خارجی این كشور بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دره افسانه ای سالنگ

دره سالنگ در 80 ىكیلومتری شمال كابل از قدیمی ترین مقاصد گردشگری در افغانستان هنوز هم از شاخص ترین نقاط برای رشد این صنعت محسوب می شود و طی هفت سال گذشته نیز پذیرای توریست های داخلی و خارجی این كشور بوده است.

بخش سیاست تبیان
دره افسانه ای سالنگ

دره سالنگ در 80 ىكیلومتری شمال كابل از قدیمی ترین مقاصد گردشگری در افغانستان هنوز هم از شاخص ترین نقاط برای رشد این صنعت محسوب می شود و طی هفت سال گذشته نیز پذیرای توریست های داخلی و خارجی این كشور بوده است. با این همه فقدان تسهیلات و زیر ساخت های مدرن گردشگری نظیر كمپ های اسكی، پارک های ملی و به ویژه هتل های مناسب برای اقامت گردشگران مهم ترین مانع رشد توریسم در افغانستان محسوب می شود.
برخی از آثار تاریخی این شهر به دستور مقامات طالبان ویران شد. برخی دیگر در اثر جنگ های 20 سال اخیر و بی توجهی لطمه دیده است. این شهر آرامگاه های بزرگان اولیا و علما را در خود جای داده، از این جمله می توان آرامگاه خواجه عبدالله انصاری معروف به «پیر هرات»، بزرگترین شاعر صوفی هرات، جامی، امام فخر رازی و خواجه محمد ابوالولید را نام برد. آرامگاه خواجه عبدالله انصاری در روستای گازرگاه در شمال شهر هرات است که به فرمان شاهرخ تیموری ساخته شد.


منبع : پایگاه اطلاعات نشریات کشور