تبیان، دستیار زندگی
همه ما خرید می کنیم، خیلی ها هم که از خرید به عنوان تفریح یاد می کنند، کدهایمان را پر می کنیم و همیشه هم می نالیم که لباس نداریم.مطلب زیر را قبل از رفتن به خرید بخوانید تا مهمترین نکات دستتان بیاید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکات مهم در هنگام خرید لباس

همه ما خرید می کنیم، خیلی ها هم که از خرید به عنوان تفریح یاد می کنند، کمدهایمان را پر می کنیم و همیشه هم می نالیم که لباس نداریم.مطلب زیر را قبل از رفتن به خرید بخوانید تا مهمترین نکات دستتان بیاید.

هدی بانکی - بخش زیبایی تبیان
خرید لباس

اگر مهمانی یا مراسم خاصی در پیش دارید با برنامه خرید کنید

فرقی نمی کند که قرار است عروس جشن باشید یا این که فقط یک مهمانی رسمی در پیش دارید، مطمئنا زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک ست مناسب خواهید کرد. برای این که انتخاب خوبی داشته باشید و از انتخاب تان شاد و راضی باشید، باید با یک مدل موی مناسب، آرایش مناسب و البته کفش های مناسب به خرید بروید، تا بتوانید تصویری را که خواهید داشت ببینید. همچنین یادتان نرود که لباس زیرتان هم مناسب و زیبا باشد، نباید صرف این که مثلا خطوط لباس زیرتان روی لباسی که می پوشید جلوه بدی دارد، از خریدن لباسی که ایراد دیگری ندارد و فقط به همین دلیل از آن خوش تان نیامده صرف نظر کنید.

لباس های کشمیری که می خرید با کیفیت باشند

اولین چیزی که باید هنگام خرید جنس کشمیر درنظر بگیرید، کیفیت آن است. کشمیر با راه های مختلفی ممکن است تهیه شده باشد، بنابراین این احتمال وجود دارد که پول زیادی بابت خرید یک لباس کشمیر بدهید اما کیفیت ضعیفی داشته باشد. موقع خرید دقت کنید که جنس کشمیری که انتخاب می کنید بافت فشرده داشته باشد و دیگر این که آن را بکشید، اگر به حالت اولش برگشت، نوع خوبش است. به هر حال این احتمال وجود دارد که پول زیادی بابت کشمیری بپردازید که کیفیت بالایی ندارد، بنابراین باید دقت داشته باشید و آن را با دست و در آب سرد بشویید.

هنگام خرید بالاپوش، باهوش باشید

هنگام خرید ژاکت، کُت و روپوشی، اصل اساسی را فراموش نکنید: سرشانه هایش دقیقا اندازه شما باشد. اگر تنگ یا گشاد بود به هیچ قیمتی نخریدش، چون این ایراد را نمی توان برطرف کرد یا تغییر داد، حتی اگر یک خیاط خیلی خوب سراغ داشته باشید.

هیچ چیزی را صرف ارزان بودنش نخرید

این که همه ی لباس های تان را از یک سبک انتخاب کنید و کمدتان پر از لباس های مشابه باشد کسل کننده است. چه درمورد خود لباس و چه درمورد زیورآلات، مدل های مختلفی را که فکر می کنید جالب هستند امتحان کنید، از نتایجش شگفت زده خواهید شد

سخت ترین بخش خرید، تصمیم براساس بودجه است. اما با کمی برنامه ریزی و حساب و کتاب می توانید به راحتی حلش کنید. لیستی از چیزهایی که واقعا نیاز دارید تهیه نمایید. ببینید چه فروشگاه های مناسبی می توانید پیدا کنید که تخفیف یا امتیازاتی در اختیارتان بگذارند. به هرحال چیزی را صرفا به این دلیل که ارزان است نخرید چون شاید نتوانید بیشتراز دوبار آن را بپوشید. یادتان باشد، ارزان بودن با قیمت مناسب داشتن فرق می کند. پایبند برنامه ای که ریخته اید باشید، و با خودتان به توافق برسید. همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. اگر تردید دارید که یک چیز گرانقیمت را بخرید یا نه، حتما کیفیتش و آسترو سجاف ها را به خوبی ارزیابی کنید و اگر نکته مبهمی وجود داشت از خریدش صرفنظر نمایید. آسترکشی و سجاف دوزی خوب و حسابی، امضای برند آن است.

از هر زاویه خودتان را برانداز کنید

موقع خرید وقت بگذارید و خودتان را از هر زاویه در آینه برانداز کنید، اگر احساس راحتی و زیبایی کردید پس مطمئن باشید همان طور هم به نظر خواهید رسید. ضمنا اگر می توانید زیر نورهای مختلف امتحانش کنید.

با جین مشکل دارید؟!

بدون جین نمی توانید کلکسیونی از لباس های مد روز داشته باشید، اما شاید استفاده از جین های مد روز و هماهنگ کردن آن ها با اندام و فیزیک شما کار راحتی نباشد. اولین اصل در خرید جین، بدون توجه به نوع آن، این است که وقتی در مورد سایزش تردید دارید، همیشه سایز کوچک تر را انتخاب کنید زیرا بعد از یک یا دوبار شستشو اصطلاحا جا باز خواهد کرد. اگر می خواهید تغییرشان دهید، پیش از این که به خیاطی مراجعه کنید، دوبار آن ها را شستشو دهید.

مجهز به رنگ های جذاب شوید

استفاده از زیورآلات و فرعیات چیزی است که به شما ویژگی های منحصربفردی می دهد. شیوه استفاده شما از این ابزار، بخش مهمی از تیپ و ظاهرتان است. بیشتر لباس ها و پوشش ما به احتمال زیاد در رنگ های خنثی است( باید هم این طور باشد)، بنابراین می توانید اگر مناسب دیدید ترکیب شان کنید. هنگام خرید زیورآلات و فرعیات پوشش تان، از رنگ ها چشمگیر انتخاب کنید. همچنین برای ایجاد تضاد تردید نداشته باشید، مثلا زنجیر بلند با مروارید و پر. ضمنا سعی کنید برای امتحان کردن زیورآلات مختلف با لباس موردنظرتان وقت بگذارید.

ذهن و نگاه تان را محدود نکنید

اگر مراقب این همه لباس هایی که برای انتخاب و خریدشان وقت و پول خرج کرده اید نباشید، هیچ فایده ای ندارد. اتوی باکیفیت، پودر شستشوی مناسب و چند ثانیه وقت گذاشتن برای خواندن دستورالعمل داخل لباس چیزهایی است که احتیاج دارید، پس تنبل نباشید

این که همه ی لباس های تان را از یک سبک انتخاب کنید و کمدتان پر از لباس های مشابه باشد کسل کننده است. چه درمورد خود لباس و چه درمورد زیورآلات، مدل های مختلفی را که فکر می کنید جالب هستند امتحان کنید، از نتایجش شگفت زده خواهید شد. رنگ های جدید را امتحان کنید، سبک آرایش تان را تغییر دهید، ....پس سعی کنید جوری نباشید که دیگران همیشه شما را به یک مدل ببینند یا بعبارتی تکراری به نظر برسید.
هیچ چیزی بهتر از لباس هایی که برای شما دوخته شده نیست، یک خیاط خوب و ماهر پیدا کنید و لباس های دلخواه تان را داشته باشید
لباسی که برای تن شما دوخته می شود کاملا اندازه ی شماست. چند سانتی متر این طرف و آن طرف، تفاوت چشمگیری ایجاد می کند، بنابراین سعی کنید حتما یک خیاط ماهرو مناسب برای خودتان پیدا کنید. حتی زمانی که هیچ ایده ای برای سفارش دوخت لباس ندارید می توانید لباسی را خریداری کرده و از خیاط تان بخواهید تا مناسب سایز شما تغییرش دهد. یک توصیه خوب هم این که سعی کنید با خیاط تان رابطه دوستانه برقرار کنید، پروسه سفارش و آماده شدن لباس تان خیلی راحت تر خواهد شد!

مراقب لباس های تان باشید

اگر مراقب این همه لباس هایی که برای انتخاب و خریدشان وقت و پول خرج کرده اید نباشید، هیچ فایده ای ندارد. اتوی باکیفیت، پودر شستشوی مناسب و چند ثانیه وقت گذاشتن برای خواندن دستورالعمل داخل لباس چیزهایی است که احتیاج دارید، پس تنبل نباشید. در این لیست احتمالا چیزهایی هست که از قبل هم می دانستید، توجه به این نکات اصولی مد و شیک پوشی، به شما این امکان را می دهد که تیپ منحصربفرد خودتان را که کاملا برازنده شماست داشته باشید و شیک و زیبا جلوه کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.