تبیان، دستیار زندگی
مهمترین هدف ما از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباس های مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصول ست کردن لباس سبز رنگ

مهمترین هدف ما از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباس های مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است.

فرآوری : لیلا عشقی - بخش زیبایی تبیان
لباس سبز رنگ

هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد.
برای برخی از افراد هیچ چیز سخت تر از این نیست که جلوی کمد لباس هایشان بایستند و به این فکر کنند که چه بپوشند و چه رنگی را با چه رنگی ست کنند. این افراد مدام از خود می پرسند شلوار سبز با مانتو قهوه ای هماهنگی دارد؟ کفش بنفش را با کدام شلوار می توان پوشید؟
بسیاری از ما در طول روز بیشتر از رنگ های سفید، سیاه، طوسی و قهوه ای برای انتخاب لباس خود استفاده می کنیم چون هم راحت تر با هم ست می شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها لازم نیست اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به خرج داده و دو رنگ متفاوت را به زیبایی  کنار هم قرار دهیم و با خلق ترکیب رنگ های جدیدتر و شادتر از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شویم.

رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است. این رنگ نشانه آرامش، خوشبختی، سلامتی و پیروزی است و حالت آرامش بخش آن باعث می شود به عنوان سمبل شفقت، مهربانی، تعادل روح و روان و رفتار شناخته شود. این رنگ مهربانی و دوستی را در انسان ها افزایش می دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که وقتی ما به رنگ خاصی نگاه می کنیم در واقع پیامی به مغز ما ارسال می شود و باعث می شود هیپوتالاموس هورمونی را ترشح کند. برای مثال نگاه کردن به رنگ های گرم و روشن مانند قرمز یا صورتی، هورمون دوپامین که به هورمون احساسات خوب معروف است در مغز ترشح می شود و باعث تقویت روحیه و نشاط می شود. از سوی دیگر نگاه کردن به رنگ های سرد منجر به ترشح هورمون اکسی توسین می شود که باعث ایجاد آرامش و خونسردی است.
رنگ سبز نمادی از رشد و شکوفایی است و از آن جایی که پرانرژی ترین رنگ محسوب می شود، پوشیدن آن احساسی از تندرستی و خوشبختی را در فرد به وجود می آورد.
انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد. پوشیدن لباس سبز رنگ اضطراب را از شما دور می کند و موجب رفع تنش و گرفتگی های عضلانی می شود.
رنگ سبز از پرطرفدارترین رنگ ها در جهان است و به عنوان نشانه مهربانی و دلسوزی شناخته می شود. همچنین سبز رنگ پول است و لباس سبز تیره حسی از قدرت و ثروت را به دیگران منتقل می کند، اما سبز کدر نشانه حرص و طمع است.

استفاده از رنگ سبز در لباس

انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد. پوشیدن لباس سبز رنگ اضطراب را از شما دور می کند و موجب رفع تنش و گرفتگی های عضلانی می شود. رنگ  سبز تیره احساسی از بزرگی و قدرت را منتقل می کند که مناسب پوشاک مردانه و لباس های رسمی است .استفاده از لوازم جانبی سبزرنگ مانند گردنبند یا کیف و کفش  همراه با لباس مشکی، جلوه زیادی به وجود می آورد.
از آنجا که مجموعه ای از رنگ های سرد در کنار هم ممکن است احساس منفی به فرد منتقل کند، استفاده از رنگ های گرم در کنار آنها راه مناسبی برای ایجاد تعادل میان آنها است، اما با توجه به اینکه رنگ سبز محدوده بسیار متنوعی دارد، هر کدام از آنها نیاز به رنگی متفاوت در کنار خود دارد.
اگر لباس شما سبز پررنگ است می توانید از رنگ متضاد قرمز در کنار آن استفاده کنید و اگر لباسی به رنگ سبز روشن دارید، رنگ بنفش بهترین انتخاب برای پوشیدن همراه با آن است.
رنگ سبز تیره ، به راحتی با رنگ های آبی ست می شود . این رنگ از آن دسته رنگ هایی است که چون درست نمی دانیم با چه رنگ هایی ست می شود از آن زیاد پرهیز می کنیم .
البته این دسته رنگ ها با رنگ هایی دور از ذهن ست می شوند ولی باید خودتان امتحان کنید و ببینید . اگر طبق چیدمان رنگی که در تصویر زیر است لباس هایتان را انتخاب کنید، خواهید دید چقدر سبزهای تیره را دوست خواهید داشت. سبزها با زردهای تیره نیز به خوبی ست می شوند.

لباس سبز رنگ

رنگ های سبز تیره اصلی را با طیف رنگی که می توانید با آن ست کنید را در تصویر بالا می توانید ببینید. رنگ های مستطیلی سمت چپ را با 3 رنگ سمت راستش می توانید ست کنید با این توضیح که رنگ های سمت راست، رنگ سبز هم ردیفش را بیشتر تاکید می کند.



منبع : پرشین پرشیا ، جام جم سرا ، روبوب، برترین ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.