تبیان، دستیار زندگی
با پایان یافتن رقابت های لیگ برتر و لیگ آزادگان تکلیف 16 تیم حاضر در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر روشن شده و تیم های پیکان، ماشین سازی و نفت آبادان میهمانان جدید لیگ برتر کشور خواهند بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط 6 مربی لیگ برتری قرارداد دارند!

با پایان یافتن رقابت های لیگ برتر و لیگ آزادگان تکلیف 16 تیم حاضر در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر روشن شده و تیم های پیکان، ماشین سازی و نفت آبادان میهمانان جدید لیگ برتر کشور خواهند بود.

بخش ورزشی تبیان
برانکو و مظلومی

حالا این 16 تیم برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر به جنب و جوش افتاده اند و با جذب بازیکنان جدید سعی دارند تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند. در فوتبال اروپا نیز نقل وانتقالات تابستانی فرصت مناسبی است تا تیم ها تجدید قوا کنند و با برطرف کردن نقاط ضعف و مشکلات فصل گذشته خود را برای شروعی خوب در فصل جدید آماده کنند. البته در فوتبال اروپا این نقل وانتقالات زیر نظر مستقیم سرمربی تیم صورت می گیرد و مسئولان باشگاه طبق لیست ورودی و خروجی سرمربی تیم خود فعالیت در بازار نقل وانتقالات را آغاز می کنند؛ اتفاقی که ظاهرا در فوتبال ایران رخ نمی دهد و گویا نقش مدیران باشگاه ها و دلالان در انتخاب و امضای قرارداد با یک بازیکن پر رنگ تر است. با شروع مهلت رسمی نقل وانتقالات تابستانی یک بار دیگر تیم های لیگ برتری کشورمان به تکاپو افتاده اند و در همین شروع کار نام صدها بازیکن به میان آمده است.
 در فوتبال اروپا اولین قدم باشگاه ها در بازار نقل وانتقالات تمدید قرارداد با سرمربی و یا امضای قرارداد با یک مربی جدید است تا در ادامه کلیه فعالیت ها در بازار نقل وانتقالات زیر نظر سرمربی صورت گیرد اما در لیگ برتر کشورمان هر سال شاهد فعالیت گسترده باشگاه هایی در بازار نقل وانتقالات هستیم که یا سرمربی ندارند و یا وضعیت نیمکتشان کاملا مبهم است.
این سنت دیرینه و البته ناخوشایند در لیگ شانزدهم هم حفظ شده و در حال حاضر تیم هایی مذاکرات جدی خود با بازیکنان مدنظرشان را آغاز کرده اند که هنوز نمی دانند با کدام مربی لیگ را آغاز می کنند.
جالب است بدانید تا امروز فقط وضعیت نیمکت 6 تیم لیگ برتری کاملا مشخص شده و قرارداد مربیان این 6 تیم در سازمان لیگ به ثبت رسیده. گسترش فولاد (کمالوند)، ماشین سازی (خطیبی)، پدیده (مهاجری)، پیکان (مرزبان)، پرسپولیس (برانکو) و ذوب آهن (گل محمدی) تیم هایی هستند که با سرمربی خود قرارداد دارند و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد با همین مربیان پا به لیگ شانزدهم خواهند گذاشت. در مقابل تیم هایی مثل استقلال تهران، استقلال خوزستان، سپاهان ( با ویسی به توافق رسیدند ) ، نفت تهران، صبا و سایپا در حالی فعالیت زیادی در بازار نقل وانتقالات دارند که هر روز یک خبر جدید در خصوص کادر مربیگری این تیم ها به گوش می رسد و هنوز معلوم نیست کدام مربی در فصل جدید رقابت های لیگ روی نیمکت این تیم ها می نشیند.


منبع : اسپرت