تبیان، دستیار زندگی
خانه روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی با انتشار بیانیه ای توجه به نهاد روابط عمومی را ضروری خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی

خانه روابط عمومی ایران به مناسبت هفته روابط عمومی با انتشار بیانیه ای توجه به نهاد روابط عمومی را ضروری خواند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی، در متن این بیانیه آمده است :
«صیانت از ارزش ها و آرمان های ایران اسلامی برای دستیابی به رسالت ها و ماموریت های عالیه سازمانی در پاسخگویی به دغدغه های ارتباطی و مطالبات مردمی، در مثلت مردم، رسانه و سازمان و رعایت حقوق مردم در دسترسی آزاد و به هنگام به اطلاعات و آگاهی های مورد انتظار و همکاری منظم و هوشمند با رسانه های فعال و معتبر داخلی و خارجی و نهادهای مدنی در مسیر اطلاع یابی و اطلاع رسانی صادقانه و اعتمادسازی و ایجاد امید در مخاطبان، رویکردی است که روابط عمومی ایران برای رساندن صدای هر چه رساتر روابط عمومی ها به جامعه از طرفی و دولتمردان از دیگر سوی، همواره باید بر آن تأکید داشته باشند. اما آنچه لازم به تاکید است آنکه انتظار می رود دولت و دولتمردان درباره تقویت نظام ارتباطی و اطلاع رسانی حساسیت و تلاش بیشتری داشته نه آنکه شاهد تنزل جایگاه روابط عمومی آن هم در استانداری ها در این برهه حساس که به شدت نیاز به روابط عمومی موثر در عرصه داخلی و بین الملل و اطلاع رسانی همه جانبه در کشور هستیم، باشیم که بدون تردید عدم بازنگری و بازگشت و ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها به ویژه در نهاد مذکور یک بدعت گذاری بنیادی اشتباه را موجب شده است که احتمال سرایت آن به سایر سازمان ها و حتی بخش های غیردولتی نیز دور از انتظار نخواهد بود .
ما جمعی از کارگزاران روابط عمومی کشور از دولت انتظار داریم در ساختار سازمانی روابط عمومی سازمان های مربوطه و نظام ارتباطی و اطلاع رسانی وزارتخانه ها با اتخاذ استراتژی  ارتباطی علمی ، برنامه ای  یکپارچه ، جامع ، منسجم  و هماهنگ  را که  مزیت های  استراتژیک  ارتباطی سازمان ها  را با  چالش های  محیطی  آن  در حوزه روابط عمومی مرتبط  می سازد جهشی اساسی در شیوه های ارتباطی و انتقال پیام ها ایجاد کند. توسعه و پیشرفت روابط عمومی به عنوان یک جهش ارتباطی مستلزم برخورداری از یک نگرش، ظرفیت و فرایندهای موثر ارتباطی در همه عرصه هاست. روابط عمومی بومی ایرانی این ظرفیت را دارد که پراکندگی ها را به انسجام تبدیل کند، ناتوانی ها را به توانمندی و ظرفیت های جامعه را کشف و معرفی کند و به بازآفرینی فرهنگی و حفظ تعلق و پیوستگی در نظام ارتباطی ایران اسلامی کمک شایانی کند ... .
تشکیل و فعال شدن انجمن های متعدد روابط عمومی در سال های اخیر حکایت از باورمندی عمیق صاحب نظران و متخصصان به نقش بی بدیل و سوق دهنده و امیدآفرین روابط عمومی دارد .»