تبیان، دستیار زندگی
در این آموزش تعاملی دانش آموزان به خوبی با مفهوم تغذیه سالم آشنا خواهند شد، همچنین به خوبی با انواع مواد غذایی اعم از(مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و ...) آشنا خواهند شد. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغذیه سالم

تغذیه سالم

در این آموزش تعاملی دانش آموزان به خوبی با مفهوم تغذیه سالم آشنا خواهند شد، همچنین به خوبی با انواع مواد غذایی اعم از(مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و ...) آشنا خواهند شد.

چکیده:

همان طور که می دانید بدن انسان برای ادامه حیات نیاز به تغذیه دارد که این مواد غذایی باید سالم و ترجیحا از مواد طبیعی باشند هرچند تغذیه سالم در عمل کار دشواری است و این سختی، بیشتر مربوط به کنار گذاشتن عادت های کهنه و شیوه تغذیه نادرست است. تغذیه سالم به معنای صرف نظر کردن از خوردنی های دوست داشتنی و لذیذ نیست. اصل مطلب، رعایت حد و مرز در خوراک است.

شرح آموزش تعاملی

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، نمایی از این آموزش تعاملی را پیش رو داریم. در اولین بخش از این آموزش تعاملی با توجه به فلش قرمز رنگی که وجود دارد، برای شروع می بایست بر روی عبارت(فعالیت) کلیک نمایید.

تغذیه سالم

در بخش بعدی شما تصویر تعدادی از بچه ها را مشاهده می نمایید، که در کنار هریک از ایشان کادری سفید رنگ و توخالی وجود دارد. شما می بایست برای مشاهده فهرست مواد غذایی سالمی که این بچه ها مصرف می نمایند، موس خود را روی کادرهای بی رنگ قرار دهید تا محتوای درون کادرها مشخص شود.

درست مانند تصویر زیر که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است.

تغذیه سالم

نکته:

توجه داشته باشید شما می توانید برای رفتن به بخش های بعدی و قبلی بر روی دکمه هایی که در پایین سمت راست صفحه قرار دارند و با فلش آبی رنگ در تصویر فوق مشخص شده اند، کلیک نمایید.

حال توجه شما را به این آموزش تعاملی جلب می نماییم.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه و تنظیم: مریم فروزان کیا