تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای ماه شعبان، بی حجابی در خانه، آیة الله بهجت (ره)، ...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت

گروه دین تبیان
مطالب دین

چگونه با امیرالمومنین سنجیده می شویم؟ 
هر چیزی برای خود میزانی دارد و با آن میزان، کیفیت و ارزش آن سنجیده می شود. همانطور که کارکردهای افراد یک کشور، نسبت به قانون آن کشور سنجیده می شود و افراد نباید برای قانون، تعیین تکلیف نمایند.

دنبال مقصر نگردیم!
یکی از مباحثی که کم و بیش در باره ی آن گفتگو شده است موضوع عدل در تفکر اعتقادی است. از جمله این مباحث ابتلاء به بلاها و مصائبی است که در ظاهر با عدل الهی در تعارض واقع می شوند. دیدگاه  شیعه در این باره با توجه به فرمایشات امامان معصوم (علیه السلام) یک دیدگاه ویژه است که به همین منظور در برخی ادوار شیعیان را عدلیه می نامیدند. زیرا تئوری ایشان در زمینه ی عدل الهی و مباحث مرتبط با آن از نظر حکمی و دقت نظر بسیار مورد توجه بود.
واکسن ویروس بی حجابی در خانه و خانواده
خانواده از نگاه جامعه شناسان، نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی به حساب می آید. در این نهاد کوچک به واسطه چگونگی تعامل و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر پایه های شخصیتی و الگوهای رفتاری افراد شکل گرفته می شود، به همین دلیل است که تشکیل خانواده در نگاه اسلام از اهمیت و جایگاه ممتازی برخوردار است.
دنیا در جستجوی آب حیات
دنیای امروز بسان فرد تشنه ای می ماند که تمامی آشامیدنی های به ظاهر لذیذ را چشیده، اما عطشش فروکش نکرده است و حال به دنبال ماء معینی است که تشنگی اش را بر طرف کند. تشنه ای که اگر قطره ای از این آب حیات را بنوشد، هرگز آن را رها نخواهد کرد.
آیة الله بهجت (ره) هم نگران عاقبت بخیری بود!
دو نیروی خیر و شر در وجود انسان نهاده شد تا آدمی به رسم مختار بودن یکی را برگزیند. همانگونه که هادیان بیرونی انسان را به صراط مستقیم و راه حق دعوت می نمایند هادی درونی هر فرد نیز راه راست و درست را به او می نمایاند.

ماه شعبان

نکات کلیدی برای روزهای شعبان المعظم 

به راستی کسانی که برای سفر آخرت، توشه ای از این ماه بر نمی چینند با چه امید و بارقه ای راه به سوی دوست و خانه ی ابدی بر می دارند. این مقاله تلنگری است در جهت برانگیختن شوق عبادت و بندگی در روزهای ماه مبارک شعبان.
خسران زده های دنیا و آخرتی

آیه قران

دو با مانع در مسیر زندگی 
در میان انواع  ورزش ها ،دوی با مانع جزء سخت ترین ها محسوب می شود .علاوه بردویدن، رد شدن از موانع بلند نیاز به تمرکز، قدرت بدنی بالا و عملکرد مناسب سیستم مغزی دارد ،تا مبادا پای دونده به موانع برخورد کند که در این صورت از دور مسابقات حذف خواهد شد و گاهی آسیب های جدی سلامتی او را تهدید می کند .
هایپر مارکت فرصت ها، در جوانی
فصل جوانی یکی از زیباترین و با ارزش ترین دوران زندگی انسان است؛ چرا که انسان در این دوره از عمر خود از شور، نشاء قدرت و توانایی خاصی برخوردار است. توانایی و نیرویی که در دوره جوانی حاکم است، او را  به  اهداف خاصی از زندگی سوق می دهد. بسته به اینکه جوان در این دوره از چه هویت دینی و اجتماعی بر خوردار باشد، در رسیدن به اهداف زندگی خود بی تحرک و بی تفاوت نمی باشد.
گیر ندهید، خدا هم گیر نمی دهد 
راهکاری برای رسیدن به آسایش و راحتی
لطفا در زندگی گیر ندهید
گیر ندهید، خدا هم گیر نمی دهد
گیر نباشید، زندگی می گذرد
در آیاتی از قرآن کریم خداوند با توجه به اینکه از بندگان خارج از توانشان تکلیف نمی خواهد، فاکتورهایی برای رسیدن به راحتی ارائه می دهد و در ادامه نیز بیان می کند که مراد از این راحتی چه می باشد....
بچه دار شدن های ترسناک ! 
این روزها یکی از مسائلی که توجه من را به خودش جلب کرده است تغییر دیدگاه خانواده ها در مورد فرزندآوریست. به هر سو که می نگری خانواده ها را می بینی که یا دارای یک فرزندند و یا نهایتاً دو فرزند. این تغییر نگرش ها در حدّیست که اگر بشنوند کسی سه فرزند دارد چنان متعجب می شوند که گویی کاری خلاف عقل صورت گرفته است. از آنجایی که جامعه ی ما یک جامعه ی دین مدار است برای من این سوال مطرح شد که دیدگاه اسلام درباره ی فرزندآوری چیست؟
شبی طلایی برای آمرزش گناهان و استجابت دعا 
یکی از خصوصیات ویژه ی دین مبین اسلام، این است که در آن زمان های متعددی برای طلب مغفرت و بخشش الهی وارد شده، و اگر در یک سال به طور مثال انسان در یکی از این زمان ها، بهره ی کافی را نبرد، در شب های دیگر حداقل یکبار دیگر چنین فرصتی را در می یابد تا بتواند بواسطه ی آن، فرصت از دست رفته ی خود را جبران کند.
وظیفه ما در عصر غیبت  
انسان موجودی است در معرض دو موقعیت مهم و حساس.
درون دنیایی زندگی می کند که دارای ویژگی های خاصی است و به سمت مقصدی در حرکت است که توشه ای ویژه و ناب می طلبد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.