تبیان، دستیار زندگی
فردا روز جمعیت است و به نوعی این روزها همه از این صحبت می کنند که نرخ رشد جمعیت به سمت منفی شدن قدم بر می دارد. اغلب کشورهای توسعه نیافته از نتایج منفی شدن رشد جمعیت و سالخوردگی جمعیت رنج می برند و عدم تعادل جمعیتی به مساله ای جهانی تبدیل شده است که دولت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا حاضرید، دو تا تک فرزند با هم ازدواج کنند؟

تک فرزندی رشد جمعیت را منفی کرده است ) دکتر ابراهیمی مقدم در گفت وگو با تبیان(

بخش خانواده ایرانی تبیان
تک فرزندی

فردا روز جمعیت است و به نوعی این روزها همه از این صحبت می کنند که نرخ رشد جمعیت به سمت منفی شدن قدم بر می دارد. اغلب کشورهای توسعه نیافته از نتایج منفی شدن رشد جمعیت و سالخوردگی جمعیت رنج می برند و عدم تعادل جمعیتی به مساله ای جهانی تبدیل شده است که دولت ها و کشورها سیاست های مختلفی را برای مواجهه و عبور از آن اتخاذ می کنند. 
حال اگر کشوری به دنبال سیاستگذاری در این زمینه است، باید به دنبال فرزندآوری در خانواده های با شرایط مناسب باشد و برای خانواده هایی که شرایط لازم را ندارند، چاره ای بیاندیشد. در این میان خانواده ها نقش اصلی را دارند و لازم است بدانند اگر تک فرزندی را انتخاب کرده اند، چه پیامدهایی در انتظار کودک آنها است. تبیان در گفت و گویی اختصاصی با دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه به بررسی پیامدهای تک فرزندی پرداخته است. این گفت و گو را فردا در تبیان بخوانید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.