تبیان، دستیار زندگی
چه کسی دلش نمی خواهد همیشه زیبا و جوان و شاداب باشد؟ یقیناً در چهل یا پنجاه سالگی نمی خواهیم مانند 20 ساله ها شویم، اما مسلماً دلمان می خواهد مثل آن موقع ها خبری از چین و چروک یا لکه های قهوه ای روی پوستمان نباشد و در آیینه که نگاه می کنیم شادابی و زیبایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبک زندگی ضد پیری

چه کسی دلش نمی خواهد همیشه زیبا و جوان و شاداب باشد؟ یقیناً در چهل یا پنجاه سالگی نمی خواهیم مانند 20 ساله ها شویم، اما مسلماً دلمان می خواهد مثل آن موقع ها خبری از چین و چروک یا لکه های قهوه ای روی پوستمان نباشد و در آیینه که نگاه می کنیم شادابی و زیبایی آن موقع ها را داشته باشیم.

فرآوری : لیلا عشقی -بخش زیبایی تبیان
پیری - جوانی

با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت های سالم می توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب تر بمانید. برای اینکه جسم و روحتان جوان بماند توصیه های زیر را جدی بگیرید.

خوب بخوابید

مطمئنا این را می دانید که باید 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید تا خطر ابتلا به سرطان را کم کنید، از پرخوری جلوگیری کنید و خیلی فواید دیگر. همه این ها افزایش دهنده طول عمر می باشند.
اما اگر از قرص خواب برای خوابیدن استفاده می کنید، باعث افزایش خطر سرطان و مرگ زودرس می شوید.
یکی از راه های خوب خوابیدن و خواب عمیق داشتن، ورزش کردن می باشد.
این نکته را به یاد داشته باشید که بین زمان ورزش و خوابیدن در شب، باید حداقل سه ساعت فاصله باشد، زیرا اگر بلافاصله بعد از ورزش، به رختخواب بروید، از آنجایی که انرژی شما زیاد شده است، سخت تر به خواب می روید.

به خودتان برسید

نه این که دائم جلوی آیینه باشید و آرایش کنید، اتفاقا آرایش، سن شما را زیادتر از آنچه هستید نشان می دهد، آیا دندان هایتان سالم است؟ هیکلتان روی فرم است؟ جوش و آکنه روی صورتتان دارید؟ لباس های شاد و زیبا به تن می کنید؟ به این گزینه ها می گویند به خود رسیدن!

نقش موثر آب در جوانی پوست

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه عدم دریافت کافی آب منجر به خشکی، عدم طراوت پوست، کسالت و بی حوصلگی می شود، خاطرنشان کرد: از عوامل بسیار موثر در جوان ماندن پوست  مصرف آب به مقدار کافی در روز است. همچنین دفع به موقع مواد زاید از طریق کلیه موجب سرحالی افراد نیز می شود.

میوه هاو سبزیجات غنی از آب

خوردن میوه ها و سبزیجات با آب بسیار زیاد از قبیل خیار ,هندوانه، سیب ،هلو کرفس ,خربزه بهترین راه برای مرطوب نگه داشتن پوست هستند و باعث کمترین چین و چروک دارشدن پوست می شوند.

سیگار نکشید

سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می گردد. به مرور رنگ پوستتان تیره و سیاه می شود و دندان هایتان زرد و دهانتان هم بد بو.

دید مثبت

داشتن دید مثبت به نفع بدن شماست  . تحقیق جدیدی نشان می دهد افرادی که از نظر اجتماعی فعال هستند ، آهسته تر از افرادی که فعال نیستند پیر می شوند . اگر برای انجام کاری داوطلب شوید، علاوه بر آنکه به سلامت روانی خود کمک می کنید، سلامت جسمی و زیبایی  خود را نیز حفظ می نمایید.

ورزش منظم

نه این که دائم جلوی آیینه باشید و آرایش کنید، اتفاقا آرایش، سن شما را زیادتر از آنچه هستید نشان می دهد، آیا دندان هایتان سالم است؟ هیکلتان روی فرم است؟ جوش و آکنه روی صورتتان دارید؟ لباس های شاد و زیبا به تن می کنید؟ به این گزینه ها می گویند به خود رسیدن!

مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که بین فعالیت فیزیکی وپیری ، رابطه محکمی وجود دارد . همان مطالعه، ورزش را بعنوان بهترین راه برای بیشگیری از علائم پیری معرفی کرد .

شنا کنید

بر اساس تحقیقات دانشگاه کارولینا، همه ورزش ها تاثیر یکسانی در احساس جوانی ندارند.
در این تحقیق که بر روی چهل هزار زن و مرد 20 تا 90 ساله انجام گرفت، مشخص شد که شناگران نسبت به دوندگان و پیاده روی کنندگان، 50 درصد کمتر می میرند.

رژیم غذایی سالم

چیزی که می خورید ، بر سلامتتان تاثیرخواهد گذاشت و صادقانه بگوییم ، سلامت یکی از مهمترین عناصر یک زندگی جوان و طولانی است . خوردن میوه ها و سبزبجات با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد که به یک زندگی طولانی و جوان دست یابید .

چای سبز بنوشید

تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه سه فنجان و یا بیشتر چای سبز می نوشند، جوان تر و سالم تر می باشند.
آنتی اکسیدان موجود در چای به کاهش سرطان، دیابت و بیماری قلبی کمک می کند و از تخریب سلول ها جلوگیری می نماید.

مغزتان را تحریک کنید

میزان سن تنها با بدن سالم محاسبه نمی شود، بلکه مغز نیز در این رابطه دخیل است. آلزایمر و بیماری های تحلیل برنده مغز از عوامل کاهش طول عمر می باشند.اگر از عضلات ذهنی خود روزانه استفاده کنید، می توانید این بیماری ها را از بین ببرید.

ازدواج کنید

تحقیقی در دانشگاه شیکاگو مشخص کرد ازدواج کردن باعث می شود زنان 4 سال و مردان 10 سال جوان تر گردند.
تحقیقات ده ساله بر روی مردان 45 تا 59 ساله که بیشتر از یک کار هیجانی در هفته داشتند، نشان داد که مرگ ومیر در آنها  50 درصد کمتر از افرادی می باشد که یک کار هیجانی در ماه داشتند.
ازدواج  موفق باعث کاهش استرس، تقویت روحیه، خواب بهتر و کاهش خطر بیماری های قلبی می گردد.



منبع : هنرزیبایی ، فردا نیوز ،عصر ایران ، بیتوته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.