تبیان، دستیار زندگی
نتایج گزارش جدید وزارت بازرگانی آمریکا، نقض حریم خصوصی را بزرگ ترین نگرانی سایبری شهروندان این کشور عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکایی ها از اینترنت می ترسند!

نتایج گزارش جدید وزارت بازرگانی آمریکا، نقض حریم خصوصی را بزرگ ترین نگرانی سایبری شهروندان این کشور عنوان کرد.

فراوری : محسن بابایی - بخش ارتباطات تبیان
الکس گیبنی اینترنت

چندی پیش نتایج یک نظرسنجی، حملات سایبری را دومین هراس بزرگ مردم آمریکا معرفی کرده بود. به تازگی، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش جدیدی منتشر کرده که ثابت می کند، خطر بالای نقض حریم خصوصی، آمریکایی ها را متقاعد کرده تا اینترنت استفاده نکنند.

وزارت بازرگانی برای انجام این تحقیق از 41 هزار شهروند آمریکایی نظرسنجی به عمل آورده است. تقریباً نیمی از شرکت کنندگان اعلام کردند، به دلیل احتمال بالای نقض حریم خصوصی، از به اشتراک گذاری نظراتشان در فضای سایبر خودداری می کنند.

رفی گلدبرگ (Rafi Goldberg)، تحلیلگر ارشد وزارت بازرگانی آمریکا با اشاره به ضرورت تأمین امنیت حریم خصوصی، گفت: "روزانه، میلیاردها کاربر در سراسر جهان، از اینترنت برای به اشتراک گذاری ایده ها، انجام کارهای اقتصادی و ارتباط با عزیزان خود استفاده می کنند. برای حفظ روند رو به رشد استفاده از اینترنت، جلب اعتماد کاربران در مورد حفظ امنیت حریم خصوصی ضروری است."

به ادعای وزارت بازرگانی آمریکا، 20 درصد از شهروندان این کشور اطلاعات خصوصی خود را در حملات سایبری از دست داده اند. 66 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، سرقت اطلاعات شخصی را بزرگ ترین تهدید سایبری عنوان کردند؛ 50 درصد آنها نیز سرقت اطلاعات بانکی را بزرگ ترین نگرانی سایبری عنوان کردند. در پایان گزارش وزارت بازرگانی آمده است:

"مشکلات حریم خصوصی و امنیت سایبری، فعالیت های اقتصادی در فضای سایبری را کاهش خواهد داد و جریان آزاد اطلاعات در این فضا را با مشکل روبرو خواهد کرد."

آمریکا درصدد حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران بود

آمریکایی ها خود  البته اسباب حملات سایبری به سایر کشورها بوده اند که یکی زا این کشورها ایران است به عنوان مثال می شود به خبری که چند ماهه پیش دراینباره منتشر شد اشاره کرد

به ادعای وزارت بازرگانی آمریکا، 20 درصد از شهروندان این کشور اطلاعات خصوصی خود را در حملات سایبری از دست داده اند. 66 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، سرقت اطلاعات شخصی را بزرگ ترین تهدید سایبری عنوان کردند؛ 50 درصد آنها نیز سرقت اطلاعات بانکی را بزرگ ترین نگرانی سایبری عنوان کردند

روزنام  نیویورک تایمز با انتشار گزارشی فاش کرده است که امریکا قصد داشت در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای، به تاسیسات اتمی ایران حمل   گسترد   سایبری انجام دهد.
این روزنامه روز سه شنبه (27 بهمن) با استناد به یک فیلم مستند که در آینده نزدیک پخش خواهد شد و مصاحب   یک مقام نظامی-اطلاعاتی نوشت که در سال های ابتدایی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا چنین طرحی درکار بوده است.
این طرح با نام رمزی «نیترو زئوس» با هدف غیرفعال کردن دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و بخش های حیاتی از شبک   برق ایران شکل گرفته بود، اما پس از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی در تابستان گذشته به طور کلی کنار گذاشته شد.
ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در تاریخ 23 تیرماه سال جاری در وینِ اتریش به توافقی بر سر برنام   جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتند. پس از اجرای تعهدات دو طرف بر اساس برجام، تحریم های ضد ایرانی در تاریخ 27 دی ماه با اجرایی شدن برجام لغو شد.
براساس این گزارش، نیترو زئوس با این هدف طراحی شده بود که در صورت درگیری احتمالی بین ایران و امریکا و متحدانش در منطقه اوباما غیر از یک جنگ تمام عیار، گزین   دیگری نیز داشته باشد.
به گفت   مقامات قرار بوده این طرح با حضور هزاران تن از کارکنان نظامی و اطلاعاتی امریکا، هزین   ده ها میلیون دلاری و قرار دادن «ایمپلنت های الکترونیکی» در شبکه های رایانه ای ایران اجرا شود.
این گزارش می افزاید که «احتمال حمل   بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) به تاسیسات هسته ای ایران» و درگیر شدن امریکا در خصومت های پس از این حمله از دیگر دلایل شکل گیری و فوریت این طرح بوده است.
براساس اطلاعات فاش شده، در حالی که پنتاگون درحال آماده سازی طرح مذکور بوده است، سازمان های اطلاعاتی امریکا نیز به صورت جداگانه در حال طرح ریزی یک حمل   سایبری برای غیرفعال کردن سایت غنی سازی هسته ای فردو در ایران بودند.

الکس گیبنی

الکس گیبنی، مستندساز مطرح امریکایی
فاش شدن طرح نیترو زئوس همزمان با اکران فیلم مستند «روزهای صفر» به کارگردانی الکس گیبنی دربار   این طرح، صورت گرفته است که روز چهارشنبه (28 بهمن) در جشنوار   فیلم برلین در آلمان اکران می شود.
اصطلاح «حمل   روز صفر» که نام این فیلم از آن الهام گرفته شده است، یک اصطلاح در حوز   سایبری است که به معنای تهدید یا حمل   رایانه ای می باشد.
در سال 2007، فیلم مستند «تاکسی به سوی تاریکی» به کارگردانی این مستندساز مطرح امریکایی جایز   اسکار را کسب کرد. در این فیلم مصائب یک راننده تاکسی افغان به تصویر کشیده شده بود که سربازان ارتش امریکا در بازداشتگاه پروان وی را تا سر حد مرگ شکنجه کرده بودند. 
پیشتر امریکا و اسرائیل در طرحی که با نام رمزی «بازی های المپیک» شناخته می َشد، از سال 2009 تا 2010 میلادی از ویروس استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران استفاده کرده بودند اما ایران در پایان سال 2009 میلادی هزار عدد از سانتریفوژهای خود را عوض کرد و تا اوایل سال 2010 میلادی سانتریفوژهای بهتری را جایگزین آن ها کرد.



منبع : گرداب،،پرس تی وی