تبیان، دستیار زندگی
نخست وزیر پاکستان با حضور در پارلمان این کشور به سوالات احزاب مخالف دولت در مورد «اسناد پاناما» پاسخ می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نواز شریف به سوالات احزب مخالف پاسخ دهد

نخست وزیر پاکستان با حضور در پارلمان این کشور به سوالات احزاب مخالف دولت در مورد «اسناد پاناما» پاسخ می دهد.

بخش سیاست تبیان

پاکستان

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر ، احزاب مخالف دولت «نواز شریف» هفت سوال در مورد «اسناد پاناما» و بررسی دارایی های خانواده نواز شریف آماده کرده اند که نواز شریف به این سوالات پاسخ می دهد.

«سید خورشید شاه» به نمایندگی از احزاب مخالف دولت سخنرانی خواهد کرد. «شاه محمود قریشی» از نمایندگان حزب انصاف پاکستان در پارلمان پاکستان اعلام کرده است که احزاب مخالف در صورت حضور نواز شریف در پارلمان دست به اعتراض نخواهد زد.

نمایندگان احزاب مخالف در سخنرانی خود از نواز شریف خواهند خواست که کمیته ای مشترکی از احزاب مخالف و دولت اسلام آباد تشکیل شود تا به تحقیق و بررسی در مورد پرونده «اسناد پاناما» بپردازند. در صورتی که  نواز شریف نتواند نمایندگان احزاب مخالف را با توضیحات خود قانع نکند احتمال می رود که نمایندگان دست به اعتراض بزنند.

از سویی دیگر گفته می شود «عمران خان» رهبر حزب انصاف پاکستان نیز در پارلمان حضور خواهد یافت تا در مورد شرکتهای مالی خود در خارج از پاکستان توضیحاتی ارایه دهد.

لازم به ذکر است شرکت حقوقی «موساک فونسکا» تا کنون دو گزارش در مورد دارایی ها افراد مطرح در دنیا ارایه داده است. در لیستی که این شرکت مالی بنام «اسناد پاناما» ارایه کرده است نام کسانی چون «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی، نخست وزیر ایسلند و نیز فرزندان نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیده شد. نخست وزیر ایسلند در اقدامی از سمت نخست وزیری استعفا کرد.

احزاب مخالف دولت نواز شریف نیز از وی خواسته بودند از مقام نخست وزیری استعفا کند تا با تشکیل کمیته ای اموال و دارایی های فرزندان وی مورد بررسی قرار گیرد. دولت نواز شریف نامه ای به دادگاه عالی پاکستان نوشته بود و خواسته بود که این دادگاه با تشکیل کمیته ای به تحقیق و بررسی در مورد پرونده «اسناد پاناما» بپردازد اما این دادگاه از تشکیل چنین کمیته ای خودداری کرد. حالا احزاب مخالف دولت نواز شریف به این نتیجه رسیده اند کمیته مشترکی تشکیل شده به بررسی پرونده «اسناد پاناما» بپردازد.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .