تبیان، دستیار زندگی
آمریکایی ها برای جبران آبروریزی خود فرمانده تفنگداران آمریکایی را عزل کردند و این اقدام بیشتر پیام قبول شکست را از سوی آنها داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا شکست از سوی ایران را پذیرفت

آمریکایی ها برای جبران آبروریزی خود فرمانده تفنگداران آمریکایی را عزل کردند و این اقدام بیشتر پیام قبول شکست را از سوی آنها داشت.

بخش سیاست تبیان
سردار احمد وحیدی

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی ، با اشاره به عزل فرمانده تفنگداران آمریکایی بازداشت شده توسط ایران، اظهار داشت : " دستگیری تفنگداران آمریکایی باعث ایجاد یک شکست روحی و روانی در بین آمریکایی ها شده بود ، در واقع اشتباه بزرگی از سوی آنها سر زده بود و در مقابل نیز ، رزمندگان نیروی دریایی سپاه کار بزرگی انجام داده آنها را بازداشت کردند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که اعتماد خود را به فرمانده "اریک راش" (Eric Rush) که فرماندهی یگان بازداشت  شده در آب های ایران را به  عهده داشته است ، از دست داده و دیگر نیازی به ادامه همکاری با او نمی  بیند

وی ادامه داد:  " طبیعتاً آمریکایی  ها نیز برای جبران آبروریزی خود فرمانده تفنگداران آمریکایی را عزل کردند و این اقدام بیشتر ، پیام قبول شکست را از سوی آنها داشت. "
ساعت 16:30 روز سه  شنبه مورخ 94/10/22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند که توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.
پس از گذشت چند ماه از این واقعه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که فرمانده 10 تفنگدار آمریکایی که در ماه ژانویه گذشته وارد آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس شده و برای مدت کوتاهی بازداشت شده بودند ، از سمتش برکنار شده است.
طبق خبری که خبرگزاری رویترز (Reuters) منتشر کرده بود ، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که اعتماد خود را به فرمانده "اریک راش" (Eric Rush) که فرماندهی یگان بازداشت شده در آب های ایران را به عهده داشته است ، از دست داده و دیگر نیازی به ادامه همکاری با او نمی بیند.


منبع : خبرگزاری تسنیم