تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین اقامه نماز؛ اکستنشن مو و مژه، روزه داران، امام زمان، ...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
عکس مطلب دین

اولین اقامه نماز در اسلام   
ریسمانی برای ترس ها و غوغاهای زندگی امروز!
در این روز اولین كسى كه بعد از بعثت با پیامبر صلى الله علیه و آله نماز خواند، امیرالمؤمنین علیه السلام بودند.
27 رجب پیامبر صلى الله علیه و آله مبعوث شدند و در 28 رجب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام با آن حضرت نماز اقامه فرمودند. (وقایع الایام: ج رجب، ص 247/ منتخب التواریخ: ص42/همچنین اقتباس از بحارالانوار، مناقب ابن شهر آشوب)

محمد رسول الله


سه فراز طلایی از دعای ماه رجب 
روزی معلی بن خُنَیْس از امام صادق(علیه السلام) درخواست نمودند که دعایی را به او بیاموزد که جامع تمام چیزهایی باشد که شیعه در کتب خود جمع کرده است، امام صادق (علیه السلام) در جواب معلی دعایی را تعلیم فرمودند که در این نوشتار به فراز هایی از این دعا اشاره می کنیم.


صفتی که منشأ همه بدبختی هاست! 
روزی امام کاظم علیه السلام وارد یکی از کاخهای هارون در بغداد شد. هارون به قصر خود اشاره کرده و با نخوت و تکبر پرسید: این قصر از آن کیست؟ (هدف او از این کار آن بود که شکوه و قدرت خود را به رخ امام علیه السلام بکشد).


درمانگاهی برای نجات از بیماری های خطرناک   
مقدمه ای برای بزرگترین ضیافت سال
همه جای دنیا معمول و مرسوم این است که، برای رفتن به مهمانی خود را خوشبو و زیبا می نمایند، بهترین لباس های خود را برای مهمانی ها به تن می کنند، بخصوص اگر صاحب مجلس و میزبان، شخصیتی بزرگ و والا مقام باشد.

شعبان

دروازه ای در بهشت مخصوص روزه داران
شاید تصور ما این باشد که اعمال عبادی اسلامی یا حداقل چند عمل واجب اصلی، از همان روز نخست تولد اسلام، به مسلمانان ابلاغ شده باشد. اما تاریخ، یا بهتر بگویم روش تربیتی اسلام، چیز دیگری میگوید.

 بهشت

ایمان به غیب، یعنی ایمان به امام زمان(عج) 
کسی که این نگرش را در خود تقویت نموده باشد در روزی که روز بازخواست است؛ می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد...


«اقدام و عمل» در سبک زندگی حسینی 
شرایط امامت امام حسین علیه السلام را باید به دو بخش اساسی تقسیم کرد. بخش اول دوران معاویه و بخش دوم دوران یزید است. تفاوت این دو ملعون در شیوه حکومتداری، منجر به اختلاف در رویه زندگانی این امام همام در این دو دوره گردید. اما در تمام ده سال امامت سبط پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، ایشان همواره به افشاگری علیه معاویه پرداخته و در بیان حق کوتاهی نکردند.


چشمی که در قیامت نمی گرید! 
حسین (علیه السلام)، سرور شهیدان و سالار پاسداران
حسین، خود، پاسدار بزرگی است که در راه حفظ و نگهبانی دست آوردهای انقلاب الهی جدّش، حضرت محمد (صلی الله و علیه و آله)، عاشقانه از جان و مال و فرزند و زندگی و همه چیز گذشت و زیباترین حماسه را آفرید و ماندگارترین نغمه آزادی خواهی و شرف دوستی و حق طلبی را سرود.


شهدایی که شهید نشده اند!  
جانباز نماد مقاومت در برابر سختی مجروحیت برای یک هدف مقدس است. این نیز بخاطر روح مقاوم جانباز است.


ماه، مشک، امید 
والله لا اذوق الماء و سیدی الحسین عطشانا... به خدا که من لب به آب نمی زنم وقتی که محبوبم؛ حسین تشنه است. سر اسب را به سمت خشکی بر می گرداند.


حکم غسل در اکستنشن مو و مژه چیست؟ 
اکستنشن مو چه با موی طبیعی و چه با موی مصنوعی، نیاز به غسل ندارد و نیز نیازی نیست در غسل موهای اضافه شده هم شسته شوند اما اگر موهای اضافه شده با چسب یا شیوه دیگری که مانع رسیدن آب به موهای طبیعی است وصل شده باشد مانع از غسل است و باید برطرف شود و اگر براحتی ممکن نیست غسل جبیره ای باید انجام گیرد. (سئوال از دفتر آیة الله خامنه ای دام ظله در قم)

کاشت مژه

مرد استفاده از امکانات ناشناخته در راه خدا
یکی از موانعی که در انجام کارها با آن مواجه هستیم، نبود امکانات است. مثلا نداشتن ابزار یا فضای کار یا سرمایه و اعتبار، عده ای را از کارهای اقتصادی باز می دارد. با این حال عده دیگری نیز هستند که در همان شرایط سخت، به کمک امکانات دیگری که سایرین از آن غافلند، به سوی اهداف خود رهگیری می کنند. ویژگی این افراد آن است که خود را محدود به راه های رسمی و شناخته شده نمی دانند و به راه های ابتکاری نیز فکر می کنند.
حضرت امام زین العابدین علیه السلام از جمله کسانی است که وقتی راه های معمول را بسته می بینند، دست از کار نمی کشد و از راه های ابتکاری به دنبال رضایت خدا گام بر می دارند. می توانیم ایشان را امام این دسته از افراد بدانیم.


گواهی سنگ بیابان بر حقیقت آسمان  

حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین علیهماالسلام پس از حضرت آدم، دومین گریه کننده تاریخ؛ پس از نوح، دومین نوحه گر در فراق حسین علیه السلام؛ و پس از حضرت امیرالمومنین علیه السلام دومین در اخلاصِ بندگی است. او سرور عبادت کنندگان، پرستش گری همواره در سجود، زینت پرستندگان حق و آقای شب زنده داران در عبادت خداست.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.