تبیان، دستیار زندگی
شهرک نشینان صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز پرچم رژیم صهیونیستی را در حرم شریف ابراهیمی واقع در شهر الخلیل بالا بردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرچم صهیونیست ها در حرم ابراهیمی!

شهرک نشینان صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز پرچم رژیم صهیونیستی را در حرم شریف ابراهیمی واقع در شهر الخلیل بالا بردند.

بخش سیاست تبیان
مسجد الاقصی

به گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم، شاهدان عینی گفتند که یهودا گلیک خاخام افراطی به همراه گروهی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش آوردند. صبح امروز سه شنبه نیز گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به رهبری «یهودا گلیک» خاخام افراطی به مسجد الاقصی یورش بردند.
یهودا گلیک خاخام افراطی است که شهرک نشینان را به یورش به مسجد الاقصی تشویق می کند و 2 سال پیش وی هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و به شدت زخمی شد و مدتی در بیمارستان بستری بود و ارتش رژیم صهیونیستی نیز «معتز حجازی» (32 ساله) اسیر آزاد شده فلسطینی را در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی به بهانه تیراندازی به سمت گلیک به شهادت رساند.

شهرک نشینان پرچم رژیم صهیونیستی را در حرم ابراهیمی بالا بردند

شهرک نشینان صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز پرچم رژیم صهیونیستی را در حرم شریف ابراهیمی واقع در شهر الخلیل بالا بردند.

کشتار حرم ابراهیمی شهادت 29 نمازگزار و 150 مجروح بر جای گذاشت و در این جنایت نظامیان صهیونیست به بستن درهای حرم ابراهیمی با هدف جلوگیری از فرار نمازگزاران اقدام کردند و از سوی دیگر مانع ورود امدادگران به این مسجد، برای نجات مجروحان شدند

بر اساس این گزارش، این کار شهرک نشینان با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفت که هدف از آن تقویت سیطره صهیونیست ها بر این مکان مقدس است.
رژیم صهیونیستی پس از کشتار خونین نمازگزاران فلسطینی در حرم ابراهیمی ، این مکان مقدس را بین صهیونیست ها و مسلمانان تقسیم کرد.
25 فوریه سال 1994 یک صهیونیست نژادپرست به نام «باروخ گلدشتاین» با مشارکت نیروهای رژیم اشغالگر و گروهی از شهرک نشینان شهرک صهیونیست نشین «کریات اربع» کشتاری وحشیانه را که ناشی از کینه ای دیرینه بود، در حق فلسطینی ها رقم زد.
کشتار حرم ابراهیمی شهادت 29 نمازگزار و 150 مجروح بر جای گذاشت و در این جنایت نظامیان صهیونیست به بستن درهای حرم ابراهیمی با هدف جلوگیری از فرار نمازگزاران اقدام کردند و از سوی دیگر مانع ورود امدادگران به این مسجد، برای نجات مجروحان شدند.
در همین روز در واکنش به جنایت صهیونیست ها، تنش ها و اعتراضات در شهر الخلیل، روستاها و همه شهرهای فلسطین شدت گرفت و تعداد شهدایی که در این اعتراضات در نتیجه درگیری با نظامیان صهیونیست کشته شدند، به 60 نفر رسید.
به بهانه تحقیق درباره جنایت کشتار حرم ابراهیمی، نیروهای رژیم اشغالگر، این حرم و منطقه «البلدة القدیمه» را به مدت 6 ماه کامل بستند و کمیته موسوم به «شمگار» از سوی رژیم صهیونیستی مأمور تحقیق درباره این جنایت و دلایل آن شد!
تقسیم حرم ابراهیمی به دو قسمت، تحمیل اشغالگری و شرایط سخت زندگی بر شهروندان فلسطینی در «البلدة القدیمه» و استقرار پادگان های صهیونیستی برای حراست از حرم ابراهیمی از تصمیمات این کمیته بود و شمگار به یهودیان صهیونیست حق حاکمیت بر بخش اعظم مسجد(60 درصد از آن) را با هدف یهودی سازی و تسلط بر آن را داد و بارها از پخش اذان در حرم ابراهیمی جلوگیری کرد.


منبع : تسنیم