تبیان، دستیار زندگی
مروگر کروم به صورت پیش فرض تمامی پنجره های پاپ آپ را بلاک می کند و صفحه را عاری از آنان می سازند. هربار که مرورگر پاپ آپ های یک سایت را بلاک می کند، پنجره ای در نوار بالا ظاه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش غیر فعال کردن Pop Upsهای مزاحم هنگام وب گردی در مرورگر ها

آموزش غیر فعال کردن pop upsهای مزاحم هنگام

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان - مرجان سلیمانیان

پنجره های Pop-up به پنجره هایی گفته می شوند که با اولین کلیک بر روی یک صفحه یا روی لینک های موجود در آن صفحات به طور ناخواسته باز می شوند. این پنجره ها بیشتر دارای محتوای تبلیغاتی هستند امروزه کمتر کاربرانی دیده می شود که در زمان وب گردی با این پنجره ها برخورد نکرده باشند.

وقتی این صفحات تبلیغاتی باز شدند کاربر می بایست تک تک این پنجره ها را ببندد و این امر موجب نارضایتی بسیاری از کاربران از جمله خود بنده هست در این مطلب تصمیم دارم نحوه جلوگیری از باز شدن صفحات Pop-up را در مرورگرهای Internet explorer و Mozilla firefox به شما آموزش دهم با غیر فعال کردن Pop up دیگر شاهد باز شدن صفحات تبلیغاتی به طور ناخواسته در پنجره جدید نخواهید بود.

در این مطلب ما با تغییر در تنظیمات Internet explorer این کار را انجام می دهیم هم چنین با استفاده از افزورنه ای با نام Adlock Plus Pop-up از بازگشایی صفحات Pop-up در Mozilla firefox جلوگیر می کنیم.

مرورگر Mozilla Firefox:

در این روش ما ابتدا افزورنه ای با نام Adlock Plus Pop-up را نصب می کنیم و پس از آن با استفاده از تنظیمات در این افزورنه از باز شدن صفحات Pop-up جلوگیری می کنیم.

آموزش غیر فعال کردن pop upsهای مزاحم هنگام
تنظیمات Default action for sites not listed را برابر Block all pop-ups قرار دهید و OK کنید.

اما وجود Pop-up همیشه آزار دهنده نیست !!! Pop-up جدا از استفاده های تبلیغاتی می تواند موجب بهبود کیفیت صفحات وب هم باشد مثلا به وسیله Pop-up میتوان کاری کرد که زمانی که در یک انجمن در حال خواندن مطلبی هستید پیام های دریافتی خود را در لحظه در یک صفحه جدید مشاهده کنید و حتی به آن پاسخ هم بدهید.

ممکن است بعد از جلوگیری از باز شدن این گونه صفحات شاهد عدم باز شدن بعضی لینک ها باشید که البته با راست کلیک بر روی آنها و استفاده از گزینه Open link on new windows یا مانند آن به هدف خود می رسید.

در کل همان طور که در بسیاری از سایت ها از Pop-up برای تبلیغات استفاده می شود در بسیاری از وب سایت ها هم این قابلیت بسیار مفید بوده و از آن استفاده های مفیدی می کنند. شما در تنظیمات مربوط به Pop-up میتوانید رول یا شرط تعیین کنید و این تنظیمات را تنها به سایت های خاصی اعمال کنید تا کمتر به این گونه مشکلات برخورد کنید.

بلاک کردن پنجره های pop Ups در مرورگر کروم

مروگر کروم به صورت پیش فرض تمامی پنجره های پاپ آپ را بلاک می کند و صفحه را عاری از آنان می سازند. هربار که مرورگر پاپ آپ های یک سایت را بلاک می کند، پنجره ای در نوار بالا ظاهر می شود.

اما برای فعال سازی حالت Block pop Ups می توانید همانند فایرفاکس در بخش منوی مروگر بر روی بخش تنظیمات بروید و در پایین این صفحه گزینه ی Show Advance options را انتخاب کنید تا تنظیمات پیشرفته نمایش داده شود و در بخش Content Setting گزینه ی block pop ups را فعال نمایید. هم چنین امکان وارد کردن استثناها در بخش Exeption نیز وجود دارد.

pop Ups مزاحم در سیستم عامل اندروید

در چند وقت اخیر بسیاری از کاربران اطلاع داده بودن که نوعی پاپ اپ خودکار در موقع باز کردن مرورگر باز میشه و طعم وب گردی رو بهشون تلخ کرده به صورت کاملا اتفاقی یکی از کاربران راه حل این مشکل رو پیدا کرده که به علت نصب شدن نوعی اپلیکیشن آلوده به اسم Share It هستش.

این اپلیکیشن در واقع یک سکوی انتشار و به اشتراک گذاری فایل هستش که به شما اجازه میده به راحتی فایل های خودتون رو آپلود کنید که مشکل از همین جا شروع میشه و باعث باز شدن پاپ آپ در مرورگر میشه پس در قسمت تنظیمات و مدیریت برنامه ها اگر به چنین اپلیکیشنی برخوردید اونو کاملا پاک کنید تا مشکلتون رفع بشه.

برای رفع مشکل Coo123.net هر مرورگری که دارید از قسمت App Manager روی مرورگر مربوطه کلیک کنید ، سپس این مراحل رو طی کنید:

بعد از انتخاب مرورگر مورد نظر از قسمت Setting > App Manager :

۱- زدن دکمه Clear Cash

۲- سپس دکمه Clear Data ( اگه دکمه Clear Data رو ندیدن، دکمه Manage App رو زده و همه تیک ها رو فعال کنید و Clear رو بزنید)

۳- درنهایت دکمه Force Stop رو بزنید.

اکنون می توانید مرورگر را باز کنید، دیگه این صفحه مزاحم دیده نمیشه.
بهتره این مراحل رو روی همه مرورگرها اعمال کنید.