تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته از ساعت 18 با برگزاری 8 بازی هم زمان آغاز شد و با توجه به نتایج رقم خورده یک بار دیگر و برای چندمین بار در هفته های اخیر شاهد جابه جایی هایی در بالا و پایین جدول بودیم . در حساس ترین بازی ها 3 تیم مدعی در 3 شهر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژنرال زهرش را ریخت پرسپولیس امیدوار شد

هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته از ساعت 18 با برگزاری 8 بازی هم زمان آغاز شد و با توجه به نتایج رقم خورده یک بار دیگر و برای چندمین بار در هفته های اخیر شاهد جابه جایی هایی در بالا و پایین جدول بودیم . در حساس ترین بازی ها 3 تیم مدعی در 3 شهر به مصاف رقبای خود رفتند که در نهایت استقلال با شکست مقابل تراکتورسازی صدر جدول را از دست داد و استقلال خوزستان و پرسپولیس با پیروزی مقابل رقبای خود بار دیگر به مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی تبدیل شدند .

بخش ورزشی تبیان
استقلال و تراکتور

استقلال 2- تراکتورسازی 3

2 تیم استقلال و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی و مقابل 80 هزار نفر تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 3 - 2 تراکتورسازی به پایان رسید . این بازی با توجه به حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تراکتوری ها با حساسیت های خاص خود آغاز شد و در نهایت ژنرال آبی ها توانست با مغلوب کردن تیم سابقش هم به نوعی از مظلومی و رحمتی زهر چشم بگیرد و هم شانس تیمش را برای گرفتن سهمیه آسیایی دوچندان کند . استقلال هر 3 گل خود را روی اشتباه مسلم مدافعانش دریافت کرد تا جای خالی مگویان در قلب خط دفاعی آبی ها کاملا احساس شود . در مقابل نیز آبی های تهرانی مثل دیگر بازی های لیگ بدون یک هافبک خلاق و بازیساز در ایجاد موقعیت گلزنی ناتوان نشان دادند و موفق نشدند از حساس ترین بازی خود در این فصل امتیاز بگیرند . استقلال با این شکست 51 امتیازی ماند و به رده سوم سقوط کرد . تراکتورسازی هم 48 امتیازی شد و در رده چهارم ایستاد .

گسترش فولاد 2 - پرسپولیس 4

در یکی دیگر از حساس ترین دیدار های هفته بیست ونهم لیگ برتر تیم های گسترش فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 4 -2 به سود پرسپولیس به پایان رسید . پرسپولیس با این پیروزی هم 54 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد و هم شرایط خود را از نظر تفاضل گل بهبود بخشید . در این بازی همان طور که انتظار می رفت سرخ پوشان با ارائه یک بازی روان و تهاجمی توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و بارها و بارها روی دروازه گسترشی ها خطرساز شوند . شاید اگر مهاجمان پرسپولیس در زدن ضربات آخر بیشتر دقت می کردند، الان به لطف تفاضل گل شاهد حضور تیم برانکو در صدر جدول بودیم . دروازه بان گسترش در روز بد خود سهم به سزایی در برد پر گل سرخ پوشان داشت و در بسیاری از موارد نیز بی دقتی مهاجمان پرسپولیس باعث شد تا توپ به تور دروازه تیم میزبان نچسبد .

استقلال و فولاد

پدیده صفر - استقلال خوزستان یک

تیم های پدیده مشهد و استقلال خوزستان در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک - صفر به سود شاگردان ویسی به پایان رسید. در حالی که بازی به صورت متعادل در حال انجام بود و هر 2 تیم موقعیت هایی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کرده بودند، استقلال خوزستان در دقیقه 30 به گل دست یافت . گل آبی های خوزستان را حسن بیت سعید روی سانتر شیرازی با یک ضربه سر دیدنی در دقیقه 30 وارد دروازه پدیده کرد . پس از این گل، پدیده چند بار شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما خسوس با واکنش های به موقع خود مانع از این شد که گل تساوی به ثمر برسد . به این ترتیب استقلال خوزستان با کسب 3 امتیاز این دیدار 54 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول صعود کرد .

معادلات پیچیده برای سقوط

در دیگر بازی های روز گذشته در انتهای جدول نیز ملوان مقابل صبا به تساوی یک - یک دست یافت و با شکست 3 - یک سیاه جامگان مقابل ذوب آهن و پیروزی یک - صفر راه آهن مقابل سپاهان، تکلیف تیم های سقوط کننده به لیگ یک به هفته پایانی کشیده شد . در 2 بازی دیگر هم، نفت تهران با حساب 2 ٓ یک فولاد خوزستان را شکست داد و سایپا با نتیجه 2 - یک در خوزستان استقلال اهواز را شکست داد .

درگیری قلعه نویی با رحمتی و تغییر مسیر به خاطر مجیدی!

پایان دیدار تیم های فوتبال استقلال و تراکتورسازی تبریز با درگیری برخی از بازیکنان استقلال با امیر قلعه نویی همراه بود. به گزارش فارس، قلعه نویی پس از پایان بازی به شدت با سید مهدی رحمتی و فرزاد مجیدی در وسط زمین درگیر شد که سیروس دین محمدی هم وارد این غائله شد و در نهایت با دخالت ماموران از یکدیگر جدا شدند. این درگیری در نهایت با دخالت بهروان و ماموران آرام شد اما کادر فنی استقلال و سید مهدی رحمتی همچنان در زمین ماندند.
قلعه نویی با اسکورت ماموران بیرون رفت اما همچنان درگیری در زمین و اطراف آن ادامه داشت. مهدی رحمتی به سمت تماشاگران رفت و جلوی آن ها تعظیم کرد. این اقدام باعث تشویق وی از سوی تماشاگران شد. هواداران استقلال به سمت قلعه نویی سنگ و بطری آب پرتاب و وی را بی غیرت خطاب کردند. قلعه نویی با دیدن مجیدی در تونل ورزشگاه، مسیر خود را به سمت رختکن عوض کرد. به محض پایان بازی هواداران استقلال با شعار علیه پرویز مظلومی به نتیجه بد تیمشان اعتراض کردند.


منبع : خراسان