تبیان، دستیار زندگی
طی ١١ سال گذشته، مریخ در نزدیک ترین موقعیت نسبت به زمین قرار خواهد گرفت.برای مقایسه باید بدانید که معمولا این فاصله 400 میلیون کیلومتر است. به گفته ناسا، علاقمندان به ستاره شناسی می توانند از روز 29 اردیبهشت تا 14 خرداد سیاره مریخ را بزرگتر و درخشانتر در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رصد نزدیک ترین مریخ را از دست ندهید

طی ١١ سال گذشته، مریخ در نزدیک ترین موقعیت نسبت به زمین قرار خواهد گرفت.برای مقایسه باید بدانید که معمولا این فاصله 400 میلیون کیلومتر است. به گفته ناسا، علاقمندان به ستاره شناسی می توانند از روز 29 اردیبهشت تا 14 خرداد سیاره مریخ را بزرگتر و درخشانتر در آسمان مشاهده کنند.

بخش دانش تبیان

مریخ و زمین

در آمریکا بهترین زمان برای مشاهده این نزدیکی حدود نیمه شب خواهد بود که به شکل درخشانترین "ستاره" در آسمان جنوبی به رنگ مایل به قرمز به نمایش درخواهد آمد.

برای مشاهده بهترین زمان نزدیکی مریخ به زمین می توانید به آدرس timeanddate.com/astronomy مراجعه کرده و موقعیت مکانی خود را مشخص کنید تا فهرستی از زمان طلوع و غروب خورشید، ماه و سیارات دیگر را مشاهده کنید.

این دو سیاره در روز 31 ژوئیه 2018 (28 خرداد 1397) در فاصله نزدیکتری از هم قرار گرفته و حدود 58 میلیون کیلومتر از هم فاصله خواهند داشت.

پیش از این در اوت 2003 مریخ و زمین با 55 میلیون کیلومتر فاصله، در نزدیکترین مکان از یکدیگر قرار گرفتند که به گفته ناسا، نزدیکترین فاصله آن ها از یکدیگر در 60 هزار سال اخیر بود.

نزدیکی بعدی این دو سیاره 271 سال دیگر در 28 اوت 2287 رخ خواهد داد.


منبع: خبر آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .