تبیان، دستیار زندگی
هفته گذشته با انجام 2 بازی پرونده مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسته شد و در مجموع 2 بازی، تیم های رئال مادرید و اتلتیکومادرید با برتری مقابل سیتی و بایرن توانستند به فینال این دوره از رقابت ها راه یابند تا یک فینال مادریدی دیگر به لیست فینال های مع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سن سیرو در انتظار مادریدی ها

هفته گذشته با انجام 2 بازی پرونده مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسته شد و در مجموع 2 بازی، تیم های رئال مادرید و اتلتیکومادرید با برتری مقابل سیتی و بایرن توانستند به فینال این دوره از رقابت ها راه یابند تا یک فینال مادریدی دیگر به لیست فینال های معتبرترین رقابت باشگاهی در قاره سبز اضافه شود.

بخش ورزشی تبیان
مادرید

در فصل 14 - 2013 نیز این 2 تیم همشهری در فینال لیسبون مقابل هم قرار گرفتند و در آن بازی رئال توانست با یک برد تراژیک دهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را جشن بگیرد. اکنون هشتم خرداد ماه ورزشگاه سن سیروی شهر میلان میزبان دومین فینال تمام مادریدی لیگ قهرمانان خواهد بود و در این تاریخ رئال مادرید در جست وجوی فتح یازدهمین عنوان قهرمانی خود مقابل اتلتیکومادرید همشهری قرار خواهد گرفت.
این چهارمین باری است که ورزشگاه سن سیرو میزبان یک فینال اروپایی می شود و قبلا در سال های 1965، 1970 و 2001 نیز میزبان بوده است. این دومین باری است که اتلتیکو با دیگو سیمئونه حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه می کند و رقیب آن ها تیمی است که به چهاردهمین فینال چمپیونزلیگی خود رسیده و حالا رکورددار حضور در فینال این رقابت هاست. تا فصل 14 - 2013 هیچگاه 2 تیم از یک شهر نتوانسته بودند برگزارکننده فینال لیگ قهرمانان باشند و در آن سال رئال و اتلتیکو با رسیدن به فینال سنت شکنی کردند.
 البته در کشورهای مختلف اروپایی داربی های زیادی بین تیم های غیر همشهری برگزار می شود و گاهی شاهد برگزاری این داربی ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده ایم. اولین فینال- داربی تاریخ لیگ قهرمانان بین یونتوس- میلان به نام داربی میلانو- تورینو در سال 2003 برگزار شد که در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر پس از 120 دقیقه تساوی بدون گل در ضربات پنالتی میلانی ها قهرمان شدند و این داربی ایتالیایی برای اولین بار برگزار شد.
 دومین داربی از انگلیس در ورزشگاه لوژنیکی مسکو بین منچستریونایتد و چلسی در سال 2008 برگزار شد که این بار هم 2 تیم پس از 120 دقیقه به تساوی یک ٓ یک رسیدند و شیاطین سرخ توانستند در ضربات پنالتی قهرمان شوند. سومین فینال- داربی لیگ قهرمانان اروپا بسیار حساس و آلمانی بود چراکه بایرن مونیخ و دورتموند در سال 2013 برگزار کننده این فینال بودند و قرمز پوشان آلیانس آره نا برای اولین بار در 90 دقیقه در بازی فینال-داربی بر زرد پوشان وست فالن غلبه کردند.
 اما چهارمین فینال داربی لیگ قهرمانان به نوعی خاص بود و برای اولین بار داربی از نوع همشهری یعنی مادریدی ها بین شاگردان دیه گو سیمئونه و کارلو آنچلوتی شکل گرفت؛ اتفاقی که این فصل هم شاهد تکرار آن هستیم و حالا در این فینال داربی تکراری رئال به دنبال یازدهمین قهرمانی خواهد بود و اتلتیکو هم خیلی دوست دارد با برد در این بازی با یک تیر 2 نشان بزند و هم اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را جشن بگیرد و هم از رقیب همشهری خود انتقام بگیرد. بدون شک داربی مادرید در فینال لیگ قهرمانان می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. تقابل زیدان و سیمئونه یکی از نکات جذاب این بازی خواهد بود.
زین الدین زیدان و دیگو سیمئونه در اواخر دهه 90 و اوایل قرن حاضر به عنوان بازیکن در تیم های یوونتوس و اینتر حضور داشته و بارها مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. 8 خردادماه ورزشگاه سن سیروی شهر میلان یک بار دیگر میزبان این 2 شخص خواهد بود؛ البته این بار در نقش مربیان 2 تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید و در قالب فینال لیگ قهرمانان اروپا!


منبع : خراسان