تبیان، دستیار زندگی
در این بسته سلامت مروری داریم بر مطلب بخش سلامت در طی هفته ای که گذشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایش خون، ضدتعریق و طب سوزنی

در این بسته سلامت مروری داریم بر مطلب بخش سلامت در طی هفته ای که گذشت.

بخش سلامت تبیان
آزمایش خون

تالاسمی و ام اس؛ بیماری های خاص

18 اردیبهشت ماه، روز جهانی بیماری های خاص و صعب العلاج است. به مناسبت این روز قصد داریم در خصوص دو بیماری خاص یعنی تالاسمی و ام اس صحبت کنیم. به امید روزی که این بیماری ها کسی را مبتلا نکنند.

هشدارهای پوست درباره سلامتی بدن

پوست می تواند مانند یک سیستم هشداردهنده عمل کند و سر نخ انواع بیماری ها باشد. در این جا هشت مورد از مشکلات پوستی و دلیل آن ها را به شما می گوییم.

زمان استفاده از رایانه و تبلت را در کودکان محدود کنید

شما نمی توانید بچه ها را به طور کامل از مقابل کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و یا موبایل های هوشمند دور کنید. فقط باید سعی کنید زمانی را که فرزندتان برای سرگرم بودن با تکنولوژی های روز دنیا صرف می کند کنترل کنید، چون زیاده روی در این قضیه آنها را از سبک زندگی سالم دور می کند.

موارد عجیبی که آزمایش خون نشان می دهد

میزان کلسترول، تعداد گلبول های قرمز و سفید و کمبود مواد مغذی از جمله مواردی هستند که با یک آزمایش خون ساده قابل تشخیص اند. اما سن زیستی و اینکه آیا افسرده هستید یا خیر نیز می تواند از  طریق گرفتن چند قطره ی خون از انگشت دست تان آشکار شود.

خودتان ضدعرق طبیعی تهیه کنید

تعریق پدیده ای طبیعی در بدن و برای تنظیم دمای آن است، اما زمانی که میزان آن زیاد می شود و تولید بوی نامطبوع می کند، بسیار آزاردهنده است. خوشبختانه درمان های خانگی موثری برای کنترل تعریق و پیشگیری از بوی بد آن وجود دارند.

بیماری هایی که قلبتان را مریض می کنند

احتمالا همه شما می دانید که سن، داشتن سابقه خانوادگی بیماری قلبی، سیگار کشیدن، داشتن کلسترول خون و یا فشار خون بالا و چاقی خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهند. ولی کمتر کسی می داند برخی بیماری ها و مشکلات به ظاهر بی ربط به قلب هم می توانند منجر به ابتلا به بیماری قلبی شوند. در این جا به شش بیماری که در صورت عدم کنترل منجر به مشکلات قلبی می شوند اشاره کرده ایم.

طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است؟

از طب سوزنی برای درمان بسیاری از ناهنجاری های جسمی و روحی مانند اضطراب، افسردگی، سندرم روده تحریک پذیر و همچنین بیماری های التهابی استفاده می شود. این روش درمانی برای درمان پارکینسون نیز مفید است. در اینجا چند فایده این طب را برایتان می گوییم.

قرص ضدبارداری غیر از کنترل حاملگی می تواند ...

برای کنترل بارداری می توان تحت نظر پزشک متخصص از قرص های ضد بارداری استفاده نمود. اما نکته جالب اینجاست که این قبیل قرص ها علاوه بر وظیفه ی کنترل حاملگی، می توانند عملکردهای دیگری را نیز داشته باشند. به هشت توانایی قرص های جلوگیری توجه کنید.

8 علامت سرطان لوزالمعده

سرطان لوزالمعده یا پانکراس زمانی رخ می دهد که سلول های غده لوزالمعده که پشت معده قرار دارد، به شکل خارج از کنترلی شروع به تکثیر کرده و یک توده تشکیل می دهند. این سلول های سرطانی، توانایی حمله به دیگر بخش های بدن و سرطانی کردن آنها را نیز دارند.

عادات غلطی که به سلامتی لطمه می زنند

همه ما در مورد تغذیه ، ورزش و ... زیاد شنیده ایم و تا حدود زیادی بایدها و نبایدهای مربوط به این موارد را می دانیم. اما رفتارهای روزمره ای هم وجود دارند که ممکن است برای سلامتی مان مضر باشند، اما چون به آنها عادت کرده ایم و کمتر درباره شان صحبت شده است، از آنها آگاه نیستیم.

اسطوخودوس؛ گیاهی برای سلامتی و زیبایی

اسطوخودوس به دلیل رایحه ی خوبی که دارد به ایجاد احساس آرامش کمک می کند و می تواند باعث بهبود افسردگی و وضعیت عصبی شود. می توانید از این گیاه به صورت تازه، دمنوش و یا عصاره ی روغنی استفاده کنید.

10 نکته برای داشتن موهایی جذاب

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و .... نمی تواند کمکی به شما کند. در اینجا ده نکته را برایتان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.