تبیان، دستیار زندگی
عروس خانم با لباس سفید روی زمین در انتظار داماد بود. داماد نیز با كت و شلوار آبی و پاپیون مشكی نه روی زمین كه در فضا ، منتظربود . به گزارش خبرگزاری فرانسه وقتی كشیش آنها را زن و شوهر اعلام كرد " یكاترینا دمیتریرا&quot...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج فضایی

عروس خانم با لباس سفید روی زمین در انتظار داماد بود. داماد نیز با كت و شلوار آبی و پاپیون مشكی نه روی زمین كه در فضا ، منتظربود . به گزارش خبرگزاری فرانسه وقتی كشیش آنها را زن و شوهر اعلام كرد " یكاترینا دمیتریرا" با شوق به آسمان نگریست. این نخستین پیوندی بود كه بین زمین و فضا برقرار می شد. داماد" یوری مالنچینكو" از روسیه در تمام بعدازظهری كه مراسم عروسی را برگزار می شد، در ارتفاع  400 كیلومتری نیوزلند در ایستگاه فضایی بین المللی بود. یكاترینای 27 ساله اظهار داشت: ما تصمیم داریم كه برای نخستین بار چنین مراسم عروسی را برگزار كنیم و وقتی او برگردد، در كلیسایی در روسیه عروسی می گیریم و ماه عسل را نیز در استرالیا خواهیم گذراند. اودر حالی كه روی یك مقوا عكس شوهر خود را چسبانیده و در كنار خود نگه داشته بود، گفت: درست است  كه ما جسماً از هم دوریم، ولی احساس نزدیكی می كنیم و این یك ارتباط پر احساس و ملكوتی است.

این ازدواجش زمانی قطعی شد كه ماموریت فضانورد روسی در فضا تمدید شد و او تصمیم گرفت كه تاریخ ازدواج را تغییر ندهد. " یوری مالنچینكو" فضانورد روسی است كه قبل از عزیمت به ماموریت اش كه در یك ایستگاه فضایی بین المللی واقع است، با همسر آینده اش به نام " یكاترینا دمیتریرا" كه یك آمریكایی روسی تبار است تاریخ عروسی خود را تعیین كرده بودند. فضانورد عاشق كه از سوی ناسا- سازمان تحقیقات فضایی آمریكا- به این ماموریت فرستاده شده بود، در آخرین روزهای پایان این ماموریت با انفجار فضاپیمای آمریكایی كلمبیا متوجه شد كه ماموریتش تمدید  شده است.

او كه می تواند روزانه یك بار با خانواده اش ارتباط تصویری برقرار كند، در تماسی با ایالت تگزاس آمریكا ، با عروس خود " یكاترینا" تاریخ ازدواج خود را همان تاریخ قبل در نظر گرفتند. از آنجا كه طبق قوانین ایالتی در آمریكا، ازدواج زمانی می تواند به صورت غیابی انجام شود كه فرد غایب دلیل موجهی برای غیبت داشته باشد، مقامات آمریكایی پس از بررسی اعلام كردند گشتن به دور مدار زمین با سرعت 400 كیلومتر در ساعت دلیل موجهی است.

مسؤولان پس از این موافقت و تصمیم یوری كت و شلوار دامادی و حلقه ازدواج او را از طریق یك فضاپیما كه ماه گذشته برای سوخت رسانی به این ایستگاه فضایی رفته بود، به دست داماد عاشق رساندند.

این گزارش حاكی است " ادوارد لو" همكار آمریكایی " یوری" در این ازدواج به عنوان ساقدوش در كنار داماد فضایی حضور داشت و همسرش نیز هنگام برگزاری مراسم از طریق ارتباط تصویری، شوهرش را دید و " بله" همدیگر را نیزشنیدند. این گزارش حاكی است سازمان فضایی روسیه با این ازدواج مخالفت كرده بود، زیرا " یوری" به عنوان یك افسر نیروی هوایی این كشور به اطلاعات محرمانه دسترسی دارد و به همین دلیل نمی تواند با یك خارجی ازدواج كند.

سخنگوی این سازمان اعلام كرد موردی در مخالفت با ازدواج در ایستگاه فضایی بین المللی وجود ندارد، ولی در آینده ازدواج كردن در فضا به طور حتم در قرارداد كاری فضانوردان ممنوع خواهد شد.