تبیان، دستیار زندگی
اذهان ملت ایران مشحون از کارشکنی ها و دخالت های آمریکا در امورات مختلف است و امروز در شرایط پسابرجام نیز معقولانه است که به چنین امری توجه ویژه نمود و با فرض وجود این دشمن ، برنامه ریزی های درست را انجام داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران هراسی جدید آمریکا

اذهان ملت ایران مشحون از کارشکنی ها و دخالت های آمریکا در امورات مختلف است و امروز در شرایط پسابرجام نیز معقولانه است که به چنین امری توجه ویژه نمود و با فرض وجود این دشمن ، برنامه ریزی های درست را انجام داد.

هاتف پور رشیدی-بخش سیاست تبیان
رهبری

حفظ شاکله تحریم ها و اعمال شرایط جدید ایران هراسی برای ممانعت از حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران ، از چمله اقدامات سبعانه آمریکایی ها در شرایط پسا برجام است که مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته و باید دستگاه دیپلماسی با دقت نظر در اجرای کامل و دقیق برجام به عنوان موفقیتی بزرگ در تاریخ دیپلماسی ایران تلاش کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر کارگران سراسر کشور درروز کارگر ، بحث دشمنی های دیرینه آمریکا علیه انقلاب اسلامی را یادآوری کردند و در بحث ایران هراسی آمریکایی ها برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران ، فرض گرفتن چنین دشمنی را امری عقلایی دانستند.
آمریکا در سال های پس از انقلاب پرونده ای نه چندان مطلوب در ایران دارد و تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از خیانت ها و کارشکنی های این کشور است. اگرچه در تاریخ مشهور است که هرجا پای آمریکایی های برسد توسعه اتفاق می افتد اما عملا در ایران قبل از انقلاب این امر ملموس نبود و پس از انقلاب نیز نه تنها دوستی از سوی آمریکا مشاهده نشد بلکه دشمنی و سبعیت های فراوان از سوی این کشور به مردم ایران تحمیلی گردید. اذهان ملت ایران مشحون از کارشکنی ها و دخالت های آمریکا در امورات مختلف است و امروز در شرایط پسابرجام نیز معقولانه است که به چنین امری توجه ویژه نمود و با فرض وجود این دشمن ، برنامه ریزی های درست را انجام داد.

اینکه تاکید می شود واردات اجناس دارای مشابه خارجی ممنوع شود، صرفا با دستور اجرایی نمی شود و این امر تنها زمانی در دل و جان ملت نهادینه می شود که مردم کالاهایی با کیفیت داخلی در اختیار داشته باشند

در این راستا عنایت و توجه ویژه در کشور به این امر ، لازم و ضروری است و باید با مد نظر قرار دادن وحدت ملی و تلاش و کوشش در این راه گام برداشت. محورهای اقتصاد مقاومتی و تلاش در راه تحقق آن از جمله راهکارهای نیل به این هدف است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع به کار در خصوص تحقق استقلال و رهایی از سیطره اقتصادی غرب و شرق تلاش های فراوانی صورت داد و امروز در این مرحله نیاز به توجه و عنایت ویژه در این خصوص است. آنچه امروز می تواند کشور را به نجات و رهایی رهنمون شود توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی است. در این راستا توجه به تعهد کاری و انجام درست وظایف ، مفقوده ای است که در جامعه ایران به شدت احساس می شود و همگان برای تحقق صحیح مسئولیت خود تمام تلاششان را صرف کنند.
متاسفانه امروز جامعه ایرانی عاری از نوعی تعصب به انجام وظایف شده است که ناشی از برخی عملکردهای نامطلوب دولتیان در سال های گذشته بوده است. امروز برای رفع این خلاء نیاز به تلاش های بیشتر دولت در این حوزه و ایجاد زمینه و انگیزه در جامعه برای توجه به تعهد کاری و تلاش مضاعف در این راه است.
در این راستا جامعه فعال در امر تولید کشور نیز باید ضمن انجام امورات محوله به صورت درست و با کیفیت، زمینه های رقابت با کالاهای خارجی را پدید آورند. اینکه تاکید می شود واردات اجناس دارای مشابه خارجی ممنوع شود، صرفا با دستور اجرایی نمی شود و این امر تنها زمانی در دل و جان ملت نهادینه می شود که مردم کالاهایی با کیفیت داخلی در اختیار داشته باشند؛ کالاهایی که به لحاظ کیفیت در سطح بالا و از نظر قیمت قابل قبول باشند. موضوع مهم دیگر در این زمینه حمایت لازم از بحث تولید کشور است که دولت در این خصوص نقشی اساسی و تعیین کننده دارد. امروز به لحاظ شرایط اقتصادی کشور و رشد اقتصادی پایین و نتایج تحریم های بیش از یک دهه ای، توان اقتصادی دولت کاهش پیدا کرده و عملا کمک به واحدهای اقتصادی و تولید امری سهل به شمار نمی رود و باید تلاش کرد با عبور از این شرایط صعب ، راه را برای حمایت از تولید باز کرد.