تبیان، دستیار زندگی
مدیر واحد رسانه های همراه و هوشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد کاربران، امنیت اطلاعات، واقع شدن مکان هاست شبکه های اجتماعی در داخل کشور را از شاخص های ارزیابی آنها عنوان کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاخص های ارزیابی شبکه های اجتماعی ایرانی

مدیر واحد رسانه های همراه و هوشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد کاربران، امنیت اطلاعات، واقع شدن مکان هاست شبکه های اجتماعی در داخل کشور را از شاخص های ارزیابی آنها عنوان کرد.

بخش ارتباطات تبیان
شبکه اجتماعی

نشست هم اندیشی مسئولان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان بخش خصوصی این عرصه پیش از ظهر امروز در محل این وزارتخانه در تهران برگزار شد.
خداوردی لو مدیر دفتر نشر دیجیتال این مرکز در سخنانی با اشاره به نهایی شدن بحث نظام رتبه بندی مؤسسات و واحدهای فرهنگی دیجیتال، آن را پیشرفتی اساسی برای موفقیت در کسب و کار دیجیتال و حضور در بازارهای پرسود جهانی و همچنین زمینه ساز توسعه بازار خواند.
وی همچنین شاخص های رتبه بندی واحدهای فرهنگی دیجیتال را تعداد گواهی ثبت، پروانه انتشار و مجوز تحصیل، میزان رشد عناوین تولیدی، میزان رشد تیراژ محصولات، میزان صادرات، تعداد عنوان نرم افزار و تیراژ آنها، تعداد کارکنان بیمه شده، تعداد گواهی ثبت اختراع و جوایز ملی کسب شده و تعداد دانلود اپلیکیشن تولید داخل و تیراژ محصولات دیجیتال اعلام کرد و از انتشار اولین فهرست رتبه بندی واحدهای فرهنگی دیجیتال در اوایل خرداد خبر داد.

شاخص های ارزیابی شبکه های اجتماعی هم مشتمل بر تعداد کاربران، امنیت اطلاعات، مکان هاست، رضایتمندی های کاربران، سرویس های ارائه شده، کیفیت سرویس ها، نحوه ثبت نام کاربران، نوآوری و ایده نو است

همچنین اشرف در سخنانی در مورد وضعیت رتبه بندی سایت های برخط ایرانی با اشاره به راه اندازی سامانه ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی از مهرماه ۹۴، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ لوگوی موقت صادر کرده ایم. هدف ما از این کار ایجاد فضای رقابتی دائمی و همیشگی میان سایت های اینترنتی با هدف بهبود کیفیت و کمیت تولید محتواهایشان در فضای مجازی است.
شیرکوند مدیر واحد رسانه های همراه و هوشمند مرکز یاد شده هم در سخنانی شاخص های ارزیابی این واحدها را کیفیت واحدهای تولیدی، تنوع تولید محتوا، تعداد تولیدات، ایده های نو، نوآوری، به روز بودن، اشتغالزایی، برگزاری نمایشگاه، همایش و جلسات و نشست ها با موضوع فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حمایت از تولیدکنندگان و برگزاری استارتاپ و نیز سطح همکاری این واحدها با مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد برشمرد.
به گفته وی، شاخص های ارزیابی شبکه های اجتماعی هم مشتمل بر تعداد کاربران، امنیت اطلاعات، مکان هاست، رضایتمندی های کاربران، سرویس های ارائه شده، کیفیت سرویس ها، نحوه ثبت نام کاربران، نوآوری و ایده نو است.
مدیر واحد رسانه های همراه و هوشمند مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه شاخص های ارزیابی نرم افزار و بازی های رسانه ای همراه و هوشمند را هم تعداد مشتری، تعداد محصولات ارائه شده، تنوع محصولات، اشتغالزایی، حمایت از آثار ایرانی، نشر محتوای دارای مجوز، رضایتمندی مشتری، حمایت از توسعه دهندگان نرم افزار و بازی، برگزاری نمایشگاه و همایش، رتبه در الکسا، نوآوری، ایده نو و به روز بودن و نیز سطح همکاری این نرم افزارها و بازی های رسانه ای همراه و هوشمند با مرکز یاد شده عنوان کرد.
به گفته شیرکوند، شاخص های ارزیابی نرم افزارهای رسانه های همراه و هوشمند هم حجم اثر، ایده نرم افزار، رضایتمندی کاربر، داینامیک بودن، امنیت، انتشار محتوای هرمی، تولید محتواهای هرمی، ایده و نوآوری در حوزه محتوا و نوع خدمات ارائه شده است.
این مقام مسئول در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد همچنین استقبال کاربران، کیفیت اثر، موضوع اثر و ایده و نوآوری را از شاخص های ارزیابی آهنگ های پیشواز اعلام کرد.


منبع : مهر