تبیان، دستیار زندگی
بازگشت۷۴۰۰ کودک به تحصیل/شورای ساماندهی کودکان کار۸ سال تعطیل بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت۷۴۰۰ کودک به تحصیل/شورای ساماندهی کودکان کار۸ سال تعطیل بود

title

رئیس گروه خانواده و آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به برگزاری ۳ جلسه شورای سیاستگذاری کودکان در دولت یازدهم گفت: این شورا به مدت ۸ سال تعلیق شده بود.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، لیلا توحیدنیا در همایش «کار کودک، معضلات اجتماعی و اقتصادی» با اشاره به خلاء های موجود در برخورد با آسیب های اجتماعی افزود: یکی از مشکلات در مواجهه با آسیب های اجتماعی وجود شکاف میان پژوهشگران و سیاستگذاران در کشور است. نگاه به آسیب های اجتماعی به ویژه کودکان کار، یک نگاه جزیره ای است و هیچگاه رویکرد مشترکی به این مسئله نداشته ایم.

وی ادامه داد: کودک موجود بی دفاعی است بنابراین باید به سمت حمایت های اجتماعی هدفمند و کودک محور برای رسیدگی به کودکان کار حرکت کنیم. در این مسیر وزارت رفاه تنها بخش کوچکی از مجموعه ای است که باید برای حقوق کودکان فعالیت کند و ۱۷ دستگاه در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

رئیس گروه خانواده و آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به تعلیق ۸ ساله شورای ساماندهی کودکان خیابانی اضافه کرد: در دولت یازدهم این شورا تاکنون ۳ بار تشکیل جلسه داده و مصوبات خوبی داشته است اگرچه این مصوبات به تنهایی راهگشای حل مساله کودکان کار نیست.

توحیدنیا نبود حمایت های اجتماعی، بحران های اقتصادی و مرگ یکی از اعضای موثر خانواده را مهمترین دلایل افزایش کودکان کار در کشور دانست و تاکید کرد: طی چند سال گذشته که سطح درآمدی خانواده ها در کشورمان به شدت کاهش یافت شاهد رشد روز افزون تعداد کودکان خیابانی و کار بودیم.

وی از بازگشت ۷ هزار و ۴۰۰ کودک کار و بازمانده از تحصیل به مدارس خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه ای را به همین منظور در نظر گرفته است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.