تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رجب، لحظه مرگ، صورت برزخی، جنون جنسی، ...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
عکس دین

ماه رجب فاصله بین زمین و آسمان تنگ می شود! 
ماه رجب نسبت به بقیه زمانها ویژگی خاصی دارد. بطور کلی در روایات و همچنین برخی از آیات، زمانها و مکانهای خاصی دارای ویژگی ای شده اند که برای غنیمت شمردن آنها به ما تذکر داده شده است. سوال اینست که این ویژگی دقیقاً چه ویژگی مهم و قابل توجهی است؟
انسان ممکن الخطا است یا جایز الخطا؟   
پاسخی به گفتار«انسان جایز الخطا است»
به نظر شما آیا انسان جایز الخطا است یا ممکن الخطا؟ مگر می شود به انسان جواز خطا کردن را داد اگر این گونه نیست پس معنای این جمله چه چیز می تواند باشد که نقل خیلی از محفل ها شده است؟
روزه ی این 3 روز ماه رجب را از دست ندهید!  
وقتی خدای مهربان ماه زیبای رجب را ماه خود می نامد و نیز روزه را برای خود می داند، طبیعی است که بین این دو پدیده ی الهی، ارتباطی عمیق باشد. آری چنین است که روزه در ماه مبارک رجب فضیلتی باورنکردنی دارد!
کتابی در اوج فصاحت و بلاغت
این مجموعه ی نفیس و زیبا که اکنون در دست ماست و روزگار از کهنه کردن آن ناتوان است و گذشت زمان و ظهور افکار و اندیشه های نوتر و روشنتر مرتباً بر ارزش آن افزوده است. 
لحظه مرگ چه می بینیم؟
گفته شده وقتی انسان می میرد و در سکرات موت قرار می گیرد پرده هایی از جلوی چشم او برداشته شده و چیزهایی نمایان می شود مثل دیدن شیاطین، آمدن عزرائیل یا امام معصوم. برخی می گویند این شرایط برای کسی است که ناگهانی سکته می کند با توجه به این اقوال کدامیک صحیح است؟
بهار، ظهور، و حرکتی نو به سوی حقیقت اسلام 
سال 94 با هم فراز و نشیب هایش به پایان رسید و سال 95 با هم بیم و امیدهایش آغاز شد. بیم از چه و امید به چه؟ بیم از اینکه نکند سالی شروع شود که ظهور حضرت مهدی علیه السلام در آن سال رقم نخورد و امید به اینکه در سال جدید روحی جدید بر پیکر اسلام و جهان دمیده شود. روحی که در پس آن، ظهور مولایمان را نظاره گر باشیم.

حضرت زینب علیها السلام

گمنامی های یک بانوی مثالی 
حضرت زینب علیها السلام الگوی زنان و نیز مردان جامعه ماست، با این حال بخشهای زیادی از زندگی ایشان برای ما ناشناخته مانده و نمی توانیم برای ایشان یک زندگینامه متوازن که شامل همه سالهای زندگی باشد تهیه کنیم. این امر عامل شایسته و تحسین بر انگیزی دارد که در اینجا به آن می پردازیم.
صورت برزخی اعمال ما!
اعمال و رفتارها در این دنیا صورت باطنی دارد که ما نیز ممکن است از آن ها بی خبر باشیم! صورت باطن اعمال ما، در قیامت و در سرای آخرت ظهور و بروز می یابد و در آن هنگام است که آدمی تازه متوجه کردارهای خویش می شود.

جنون جنسی

منشأ بیماری جنون جنسی! 
بررسی و مطالعات تاریخی نشان می دهد که حضور زنان در اجتماع نوعاً همراه با پوشش و حجاب بوده است، هر چند که نوع و کیفیت حجاب در جوامع مختلف با یکدیگر متفاوت گزارش شده، ولی آن چه مسلم است، رعایت اصل حجاب و حیا یکی از اصول اخلاقی و رایج در جوامع متمدن به حساب می آمده است.
امیرالمؤمنین علیه السلام برتر از پیامبران
یکی از فضایل ویژه ی امیرالمؤمنین علی علیه السلام این است که در بین آفریده های خداوند، بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله در رتبه ی دوم قرار دارد و از همه ی دیگران، حتی پیامبران برتر و بالاتر است.

این الرجبیون

قصری مختص روزه داران ماه رجب! 
میان روزها و ماهها و سالها به لحاظ ظاهری تفاوتی وجود ندارد. تمامی روزها خصیصه های مشترکی دارند که موجب نامگذاری آنها به یک نام واحد می شود اما گاه برخی روزها و اوقات از سایرین متمایز می گردد و این بدلیل فضیلت و ویژگی های خاص آن اوقات است. گاه پاره ای از اوقات آنچنان خاص و پرفضیلت می گردند که گویی از اوقات دنیا نیستند و بخشی از زمانهای بهشتند. این ایام فرصتی ویژه در جهت عبودیت پروردگارند و عملی هر چند کوچک در این ایام آنچنان عظیم می گردد که معادل چندین سال عبادت می شود.
مراقب توشه های کوله بار اعتکاف باشیم!
دغدغه های امروز معتکفان
چه زود گذشت؛ رفیقانِ معتکف! حتما دارید با خودتان نجوا می کنید که: "مهمانی ویژه ی حضرت رب چه خوش گذشت. خدا کند این احساس زلالی و سبکی، به این زودی ها از دست نرود. خدا کند توشه های این کوله های از اعتکاف آورده، ماندگار شود. خدا کند هیاهوی زندگی های شلوغمان آن چه را که در این ایام به زحمت مرتب کرده ایم و سامان داده ایم، حداقل زود به هم نریزد."



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.