تبیان، دستیار زندگی
مدیرمسئول روزنامه جام جم با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد و سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از صدا و سیما دریافت کردیم، گفت: روزنامه جام جم توانست در سال جاری به خودکفایی مالی برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحولات جدید در روزنامه «جام جم» رسید

مدیرمسئول روزنامه جام جم با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد و سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از صدا و سیما دریافت کردیم، گفت: روزنامه جام جم توانست در سال جاری به خودکفایی مالی برسد.

بخش ارتباطات تبیان
مراد عنادی، جام جم

مراد عنادی در یک نشست خبری در ساختمان مرکزی روزنامه جام جم در تشریح اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر اظهار داشت: در حال حاضر در آستانه هفدهمین سالگرد روزنامه جام جم هستیم و این روزنامه از سال 79 شروع به کار کرد و در دهه اخیر توانست به عنوان یکی از روزنامه های برتر کشور شناخته شود.
وی افزود: مزیت نسبی روزنامه جام جم علاوه بر حوز ه های دیگر در سه حوزه فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی تعریف می شود.
عنادی با تأکید بر اینکه در مقطعی که ما شروع به کار کردیم جایگاه این روزنامه تنزل پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: با این تنزل ها، سعی در تغییر و تحول در شکل و محتوای مطالب خود کردیم که تا حدودی موفق به افزایش مخاطبان خود شدیم.
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با فعالیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، روزنامه ها مخاطبان خود را تا حدودی از دست داده اند، تصریح کرد: در این عرصه رقابت باید تلاش کنیم با ایده های نو و تحلیل اخبار میزان مرجوعی های خود را تا جایی که ممکن است کم کنیم.
مدیرمسئول روزنامه جام جم به تغییر صددرصدی صفحه آرایی این روزنامه از سال 94 اشاره و تصریح کرد: علاوه بر شکل و شمایل، در سطح محتوا، سعی کردیم که روزنامه را از حالت کاغذ اخبار خارج کنیم و بیشتر به تحلیل اخبار بپردازیم.

در گذشته روزنامه ها منبع خبر بودند اما امروزه رقابت روزنامه ها با شبکه های اجتماعی، مجازی و سایت های خبری با شکست مواجه خواهد شد لذا هدف ما در روزنامه جام جم تحلیل اخبار به دست آمده است

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ما هفته ای یک یادداشت در روزنامه منتشر می کردیم اما در حال حاضر این یادداشت ها به انتشار روزانه رسیده است که از این میان 90 درصد آنها مکتوب هستند و تنها 10 درصد آن به صورت شفاهی منتشر می شوند.
عنادی با تأکید بر اینکه نقطه تمایز روزنامه ها با سایت های خبری این است که محصولی فراتر از خبر را در اختیار مخاطب قرار دهد، تصریح کرد: در گذشته روزنامه ها منبع خبر بودند اما امروزه رقابت روزنامه ها با شبکه های اجتماعی، مجازی و سایت های خبری با شکست مواجه خواهد شد لذا هدف ما در روزنامه جام جم تحلیل اخبار به دست آمده است.
وی با اشاره به بحث سوژه یابی یادآور شد: ما به عنوان رسانه مکمل رسانه ملی سعی کردیم که از ظرفیت همه بخش های سازمان صدا و سیما استفاده کنیم که در این زمینه توانستیم از این سازمان به عنوان یک منبع و دیتای بزرگ خبر استفاده کنیم ضمن اینکه بسیاری از سوژه های روزنامه ما در سالهای اخیر مورد استفاده این سازمان نیز قرار گرفت.
مدیرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به شعار سال جاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: صفحات ویژه ای برای این کار به روزنامه اختصاص دادیم، ویژه نامه هایی را منتشر کردیم و معتقدیم که در این دو زمینه هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ محتوا بسیار بهتر از رسانه های دیگر عمل کردیم.
وی افزود: ستون ویژه ای هم برای سبک زندگی اختصاص دادیم که در آن به تحلیل سبک زندگی چهره های عرصه هنر، ورزش و سایر عرصه ها می پردازیم.
مدیرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به اینکه در سالهای گذشته سازمان صدا و سیما از ما حمایت های مالی به عمل می آورد اما امسال خودکفا شده ایم، اظهار داشت: در دوسال گذشته ما حدود 20 میلیارد و سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان از سازمان صدا و سیما دریافت کردیم اما در سال جاری هیچ مبلغی از سازمان دریافت نکردیم.

ستون ویژه ای هم برای سبک زندگی اختصاص دادیم که در آن به تحلیل سبک زندگی چهره های عرصه هنر، ورزش و سایر عرصه ها می پردازیم

عنادی به گسترش ارتباط دفتر روزنامه با مخاطبان اشاره کرد و گفت: مخاطبان ما می توانند سؤالات خود را در اختیار واحد پاسخگویی قرار دهند که در این صورت از مراجع مسئولین پیگیری و به مخاطبان انعکاس داده می شود.
وی با اشاره به تغییر و تحولات در بخش آنلاین روزنامه جام جم تصریح کرد: در سال 95 بخش عمده ای از توجه ما به بخش آنلاین به عنوان رسانه فضای مجازی خواهد بود.
مدیرمسئول روزنامه جام جم خاطرنشان کرد: ما در ضمائم این روزنامه نیز تغییرات بسیاری خواهیم داشت چرا که برخی از ضمائم روزنامه جام جم مانند تپش مخاطبان فراوانی دارد.
وی یادآور شد: ما سعی کردیم که روزنامه جام جم به عنوان یک روزنامه خانواده هم از لحاظ درآمدزایی و اقتصاد رسانه، هم تولید محتوا و هم تعامل با مخاطب به بهترین شکل عمل کند.
عنادی با اشاره به اینکه روزنامه جام جم در سال های گذشته به صورت میانه رو قضاوت کرده و دچار افراط و تفریط نشده است، اعلام داشت: علی رغم انتقادهای بسیار جدی که در روزنامه داشتیم اما سعی کردیم که هم دیدگاه موافق و هم مخالف را انعکاس دهیم لذا سیاست های تعریف شده برای روزنامه جام جم سیاست تخریبی نیست.
وی در پایان گفت: در مجموع برآیند اقدامات صورت گرفته چه از نظر شکلی چه از نظر محتوایی در روزنامه جام جم مطلوب و رضایت بخش بوده است.


منبع: تسنیم