تبیان، دستیار زندگی
نیروهای سیاسی کشور تقریبا به یک توازن رسیده اند و این تعادل و توازن در بین نمایندگان مجلس دهم ملموس است، که جبهه اصلاحات با لیست امید و اعتدال گرایان حامیان دولت و نیز اصولگرایان متعادل که اکثریت این جریان را تشکیل می دهند، یک مجلس متعادل را تشکیل داده ان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت ، مجلس دهم و دوران پسابرجام

نیروهای سیاسی کشور تقریبا به یک توازن رسیده اند و این تعادل و توازن در بین نمایندگان مجلس دهم ملموس است، که جبهه اصلاحات با لیست امید و اعتدال گرایان حامیان دولت و نیز اصولگرایان متعادل که اکثریت این جریان را تشکیل می دهند، یک مجلس متعادل را تشکیل داده اند.

بخش سیاست تبیان

صادقی

محمود صادقی پیرامون لزوم همگرایی مجلس و دولت در دوران پسابرجام اظهار داشت: دولت و مجلس می توانند با هماهنگی و همگرایی یکدیگر در شرایط پسابرجام آرامشی را در کشور حکمفرما کنند. 
وی در ادامه افزود: متاسفانه از دوران پسا برجام استفاده بهینه نمی شود و بروز اختلافات و ناهماهنگی های بین قوا و تلاشی که از سوی برخی نمایندگان مجلس در جهت تضعیف دولت صورت می گیرد برای کشور بسیار زیان بار خواهد بود.
باتوجه به شرایط کنونی به نظر نمی رسد مجلس دهم با چالش قابل توجهی مواجه شود، اما نمایندگان مجلس باید از درگیری های جناحی خودداری کنند.

منتخب مردم تهران با بیان نقش کلیدی مجلس در برآورده ساختن مطالبات مردم گفت: مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه که وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را دارد باید با اجرای درست این وظایف در جهت مطالبات مردم اقدامات لازم را به عمل آورد.
صادقی با تاکید بر اهمیت ارتقای جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد:  به گفته امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است اما در دو دوره اخیر، مجلس رشد چشمگیری نداشته است، بنابراین لازم است تا با هماهنگی و همگرایی با سایر قوا در جهت ارتقای جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.
 وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی مجلس دهم اقتصاد مقاومتی خواهد بود، تصریح کرد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد که نقش مهمی در حل بحران اقتصادی کشور دارد.
صادقی با اشاره به مبارزه با رانت خواری به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی، افزود: برای مبارزه با رانت خواری و ویژه خواری که بسیاری از قسمت ها را دچار فساد کرده نیازمند وضع قوانین دقیق و نظارت بیشتر است.
وی با اشاره به ترکیب متعادل مجلس دهم گفت: نیروهای سیاسی کشور تقریبا به یک توازن رسیده اند و این تعادل و توازن در بین نمایندگان مجلس دهم ملموس است، که جبهه اصلاحات با لیست امید و اعتدال گرایان حامیان دولت و نیز اصولگرایان متعادل که اکثریت این جریان را تشکیل می دهند، یک مجلس متعادل را تشکیل داده اند.
محمود صادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط کنونی به نظر نمی رسد مجلس دهم با چالش قابل توجهی مواجه شود، اما نمایندگان مجلس باید از درگیری های جناحی خودداری کرده و بارقابت همراه با رفاقت در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و حل معضل بیکاری تلاش کنند.

 منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .