تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: روابط عمومی ها باید با سلاح علم و تخصص در مسیر اطلاع رسانی خدمات انجام شده، تلاش کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش روابط عمومی ها به سلاح علم و تخصص در مسیر اطلاع رسانی

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: روابط عمومی ها باید با سلاح علم و تخصص در مسیر اطلاع رسانی خدمات انجام شده، تلاش کنند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نقی عظیمی زاده

به گزارش روابط عمومی، نقی عظیمی زاده در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمان افزود: پوپایی و فعال شدن روابط عمومی دستگاه های اجرایی، عامل پویایی جامعه است.
وی تاکید کرد: جامعه ما به اطلاع رسانی نیاز دارد تا مردم بدانند که چه خدماتی از سوی دستگاه ها ارائه می شود و این امر به عهده روابط عمومی هاست.
وی با اشاره به اینکه در روابط عمومی تجربه و تخصص در کنار هم عامل موفقیت است ادامه داد: روابط عمومی کاری تخصصی و پر مشغله است و موارد متعددی از جمله گفت و گو، مراوده، تکنیک های ارتباطی، توجه به افکار عمومی، مردم داری و استفاده از فناوری های نوین را شامل می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان در ادامه سخنان خود گفت: موضوع برند کرمان از سوی استاندار کرمان به صورت ویژه در دست پیگیری است و این کار در شورای اطلاع رسانی با جدیت دنبال می شود.
وی به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اشاره و بیان کرد: این طرح از سال گذشته در استان کرمان اجرایی شده و استان کرمان آمادگی لازم را دارد تا به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شود.
وی با اشاره به هفته روابط عمومی عنوان کرد: برخی روابط عمومی ها برنامه های ویژه ای را تدارک دیده اند و انجمن روابط عمومی نیز مراسم جشنی را برگزار می کند.
عظیمی زاده گفت: انجمن روابط عمومی ایران نیز یک همایش کشوری را در تهران برگزار می کند.
وی خاطرنشان کرد: در هفته روابط عمومی تلاش می شود برنامه های متناسب با شان روابط عمومی ها اجرایی شود.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری گفت: روابط عمومی استانداری انتظار دارد که همه روابط عمومی ها در کنار آن باشند و در اقداماتی از جمله تشریفات و تبلیغات محیطی همکاری داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: سایت استانداری کرمان در حال تبدیل شدن به پورتال است و به زودی فعال می شود و در این سایت به بخش خبر توجه ویژه ای شده است.
وی بیان کرد: توجه به محتوای خبر، سرعت در اطلاع رسانی، گالری تصاویر و فیلم، گزارشات ویژه و مقالات و راه اندازی بخش انگلیسی، از جمله نوآوری ها در سایت و پورتال استانداری کرمان است.
عظیمی زاده گفت: در حوزه استفاده از ظرفیت های فضای مجازی فعالیت گسترده ای در روابط عمومی استانداری کرمان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: تهیه بولتن های خبری نیز کار پرحجمی است که در دستور کار روابط عمومی استانداری قرار دارد و همچنین اخبار صوتی استانداری یک نوآوری در حوزه اطلاع رسانی به شمار می رود .
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: عملکرد روابط عمومی استانداری کرمان به الگویی کشوری تبدیل شده است.
مدیرعامل انجمن روابط عمومی استان کرمان نیز گفت: گردهمایی روابط عمومی های استان 29 اردیبهشت ماه در کرمان برگزار می شود.
محمد بصیریان افزود: در هفته روابط عمومی برنامه های متعددی در استان کرمان اجرایی می شود.
وی گفت: اعضای هیات مدیره انجمن از 10 اسفندماه سال گذشته انتخاب شدند و در حال طی روال اداری است.
وی افزود: راه اندازی دفتر انجمن روابط عمومی در شهرستان ها به صورت جدی دنبال می شود و شهرستان سیرجان در این زمینه پیشرو است.
رئیس پردیس خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این نشست گفت: روابط عمومی ها در هر سازمان نقش های متفاوتی را عهده دار هستند و یکی از پرمسئولیت ترین واحدها به شمار می روند.
صابری افزود: برخی فعالیت های روابط عمومی ها در برون و درون سازمان دارای تعارض و تضاد نیز هستند زیرا روابط عمومی ها باید رضایت مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی را جلب کنند.
وی فعالیت های رسانه ای را از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و ادامه داد: روابط عمومی ها در جمع بندی پیشنهادات و ارجاع آن به واحدهای مربوطه نیز نقش مهمی را بر عهده دارند.
وی گفت: روابط عمومی یک نقطه اتصال است و همه واحدها انتظار دارند که روابط عمومی در همه جلسات حضور داشته و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
صابری ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی نوپا و در حال استقرار است و انتظار داریم که روابط عمومی دستگاه های اجرایی به اهمیت، نقش و وظایف این دانشگاه توجه لازم را داشته باشند.