تبیان، دستیار زندگی
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمانه با مدیران موسسه تبیان، از همکاری در زمینه گسترش سامانه همسان گزینی تبیان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسان گزینی تبیان در مسیر تعامل با وزارت ورزش و جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمانه با مدیران موسسه تبیان، از همکاری در زمینه گسترش سامانه همسان گزینی تبیان خبر داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

دیدار معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با مودیرعامل موسسه تبیان

به گزارش تبیان، محمدرضا رستمی، ظهر امروز با حضور در موسسه تبیان، با مدیرعامل و مسئولین این موسسه در خصوص سامانه همسان گزینی، دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشت، سید محمد رضا آقامیری؛ مدیرعامل موسسه تبیان، ضمن خیر مقدم به مهمانان، به تشریح تاریخچه تشکیل موسسه تبیان و فعالیت های صورت گرفته توسط این موسسه در طی چند سال اخیر پرداخت.

مدیرعامل موسسه تبیان گفت: بحران ازدواج جوانان که جامعه امروزی را تهدید می کند، سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه تبیان را بر آن داشت تا با ارائه راهکاری سعی در حل این مشکل کرده و گامی مهم در زمینه تسهیل ازدواج جوانان بر دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 30 هزار نفر در سامانه همسان گزینی تبیان ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود حداقل نیمی از این افراد چشم امید به طرح همسان گزینی تبیان داشته باشند.

آقامیری گفت: ملی شدن طرح همسان گزینی تبیان و افزایش توان ظرفیتی این طرح، مستلزم همکاری وزارت ورزش و جوانان و نهادها و سازمان های مرتبط با جوانان و تشکیل بنیاد ملی ازدواج و تحکیم خانواده می باشد.

در ادامه زهره حسینی؛ مدیر پروژه همسان گزینی تبیان با تشریح چهار شبکه اصلی  این طرح، خبر از همکاری این سامانه با نهادها و سازمان های مختلف داد.

وی رازداری واسطین ازدواج و متقاضیان را اساس طرح همسان گزینی تبیان دانست و گفت: برای راه اندازی شبکه مشاورین همسان گزینی تبیان، نیازمند همکاری وزارت ورزش و جوانان هستیم.

دیدار معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان با مدیران تبیان

سپس رستمی؛ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه در مدت گذشته، پیگیری های لازم در خصوص اخذ مجوز کتبی اقدامات مرتبط با این امر از دولت محترم نشده و این مساله، مستلزم تلاش مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده آقای دکتر صبحی در زمینه انجام پیگیری های لازم جهت کسب مصوبه و دریافت مجوز از دولت یازدهم می باشد.

وی افزود: دریافت مجوز در زمینه همسریابی در فضای مجازی کار دشواری بوده و تا کنون هیچ نهاد و سازمانی در این زمینه مجوزی دریافت نکرده است.

رستمی طرح همسان گزینی تبیان را یک آزمایش موفق قلمداد کرد که می تواند روند اخذ مجوز آن را تسهیل کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مسئله ازدواج را یک رخداد اجتماعی دانسته و  افزود: به کارگیری از خدمات مشاوران در زندگی لازمه جامعه امروز است و جوانان می بایست از آموزشهای پیش از ازدواج و مشاوره های پس از ازدواج نیز استفاده کنند.

رستمی، اصل فعالیت سامانه همسان گزینی تبیان را مبارک دانسته و افزود: به منظور دستیابی به آئین نامه جامع در زمینه اخذ مجوز این سامانه، می بایست بررسی دقیقی بر زندگی افرادی که از طریق این سامانه ازدواج کردند داشت تا میزان رضایتمندی آنان از طرح همسان گزینی تبیان مشخص شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: من مخالف برخورد چکشی با سایت ها و شبکه های همسریابی هستم چون در جامعه ای که با بحران ازدواج مواجه است، نباید افراد دارای دغدغه ازدواج را سرکوب کرد بلکه با مدیریت صحیح در مسیر خود رهنمود ساخت.

دیدار معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان با مدیران تبیان

در ادامه، ناصر صبحی؛ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به مدیریت سایت های همسریابی که وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان است، گفت: استفاده از مشاوران در زمینه ازدواج بسیار ضروری است و راه اندازی شبکه مشاوران در طرح همسان گزینی تبیان را نقطه عطف این طرح دانست.

وی افزود: با توجه به اینکه از ازدواج های صورت گرفته از طریق سامانه همسان گزینی تبیان زمان زیادی نمی گذرد، فرصت مناسبی فراهم آمده تا با بررسی روند رضایتمندی آنها از زندگی مشترک، نقاط ضعف و قوت طرح همسان گزینی تبیان مشخص شود.

ناصر صبحی، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های سامانه همسان گزینی تبیان، حمایت خود از این طرح اعلام کرد.

در خاتمه این نشست نیز مقرر شد، به صورت مداوم جلسات کارشناسی میان وزارت ورزش و جوانان و موسسه تبیان برگزار شده و تفاهم نامه همکاری فیمابین در اسرع وقت، نهایی و منعقد گردد.