تبیان، دستیار زندگی
بیایید ما هم به پاس یک عمر زحمات و فداکاری های پدرانمان ؛ در حرکتی نمادین به مدت چند روز ، تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی مان (تلگرام ، اینستاگرام و ... ) را مزین به عکسی از پدر مهربانمان کنیم ، حال چه از نعمت گرمای وجودش برخوردار باشیم و چه با یاد روزگار
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به کمپین تلگرامی "عکس روز پدر" بپیوندید

بیایید ما هم به پاس یک عمر زحمات و فداکاری های پدرانمان ؛ در حرکتی نمادین به مدت چند روز ، تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی مان (تلگرام ، اینستاگرام و ... ) را مزین به عکسی از پدر مهربانمان کنیم ، حال چه از نعمت گرمای وجودش برخوردار باشیم و چه با یاد روزگار حیاتش خوش . . .

عالیه امانی -بخش ارتباطات تبیان
کمپین عکس پدر

به کمپین تلگرامی "عکس روز پدر" بپیوندید ... . چند روزی بیشتر تا روز مرد (ولادت امام علی علیه السلام) نمانده که چالش تلگرامی روز پدر به سرعت بین گروه های تلگرامی رد و بدل شده و هر لحظه بر تعداد اعضای آن افزوده می شود. بیایید ما هم به پاس یک عمر زحمات و فداکاری های پدرانمان ؛ در حرکتی نمادین به مدت چند روز ، تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی مان (تلگرام ، اینستاگرام و ... ) را مزین به عکسی از پدر مهربانمان کنیم ، حال چه از نعمت گرمای وجودش برخوردار باشیم و چه با یاد روزگار حیاتش خوش.

روند راه اندازی کمپین های از این قبیل که باعث ترسیم فضای جمع گرایانه و خروج از فردگرایی مزمن فضای مجازی می شود

البته این اولین کمپین با رویکردی استفاده بهینه از نرم افزارهای ارتباطاتی در کشورمان نیست. کمپین "کمپین عکس بدون آرایش" ابداعی نوین از بازیگر توانمند کشورمان ، توسط لیلا اوتادی بود که در میان بازیگر زن سینما و تلویزیون به راه افتاد و قرار بر آن شد که بازیگران ایرانی تصاویر بدون آرایش خود را منتشر کنند. لیلا اوتادی نیز به عنوان اولین نفر عکس بدون آرایش خود را به انتشار گذاشت و پس از وی ، سایر بازیگران در این کمپین شرکت کرده و تصاویر عاری از آرایش خود را در فضای مجازی منتشر کرده اند که این کمپین در نوبه ی خود روشی برای مقابله با ترویج آرایش بی رویه و خاص بین هنرمندان بود.
چندی پیش هم چالش "دمای 18 درجه" ، با هدف مقابله با آلودگی هوا و کمپین جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای توسط "مصومه ابتکار" رییس سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی شد و مسئولان دولتی در سطح کشور یکی پس از دیگری اعلام کردند که به این کمپین پیوسته اند.
پس از آن کمپین "بیا و خوبی کن" از سوی "موسسه تبیان" به راه افتاد که در زمانی اندک به موجی نوع دوستانه در آخرین روزهای سال 94 تبدیل شد و با عضویت تعداد زیادی کاربر از اسراف و تبذیر در خرید بی رویه شب عید جلوگیری و از این هزینه ها برای حمایت به نیازمندان استفاده شد. 
اکنون که اکثر نظریه پردازان علم ارتباطات در حال بررسی ، واکاوی و بازگویی آسیب های شبکه های اجتماعی هستند ، روند راه اندازی کمپین های از این قبیل که باعث ترسیم فضای جمع گرایانه و خروج از فردگرایی مزمن فضای مجازی می شود ، فرصتی مغتنم در راستای تبدیل تهدید به فرصت این شبکه ها محسوب می شود و امید است مردم کشورمان با نگاهی ظریف به آسیب ها و معضلات فناوری های روز بهترین روش استفاده از این ابزار نوین را بکار گیرند.