تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه اینترنتی "الشرق الاوسط" روز دوشنبه گزارش داد، رژیم صهیونیستی و سازمان ملل متحد با یكدیگر همكاری هسته‌ای دارند. بنابر این گزارش، سازمان ملل نه تنها از برنامه هسته‌ای اسراییل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری سازمان ملل و صهیونیست ها!


خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه اینترنتی "الشرق الاوسط" روز دوشنبه گزارش داد، رژیم صهیونیستی و سازمان ملل متحد با یكدیگر همكاری هسته‌ای دارند.

بنابر این گزارش، سازمان ملل نه تنها از برنامه هسته‌ای اسراییل غفلت نموده بلكه برای كنترل برنامه‌های هسته‌ای كشورهای اسلامی و عربی با رژیمی كه ادعا می‌كند در اختیار داشتن تكنولوژی مدرن اسراییل برای ردیابی آزمایش‌های هسته‌ای كشورهای دیگر است، همكاری كرده است.

طبق گزارش الشرق الاوسط، این سازمان هیچ واكنش عملی و رسمی در مورد خبری كه رسانه‌ها در روز دوم ژانویه 2007در خصوص همكاری هیات‌های هسته‌ای سازمان‌ملل با اسراییل داشتند نیز نشان نداد.

بر پایه این گزارش، سازمان ملل تنها به تكذیب برخی اظهارات منابع مجهول كه به همكاری هسته‌ای این سازمان با اسراییلی كه بیش از 200 كلاهك هسته‌ای تولید كرده، علیه ایران اشاره كرده بودند، اكتفا نمود.

پس ازگذشت  48ساعت از آغاز سال جدید میلادی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" فاش كرد كه رژیم اشغالگر قدس تا چند ساعت دیگر اقدام به انفجاری در صحرای "النقب" می‌كند تا تاسیسات زیر زمینی خود را برای رد یابی هرگونه انفجار هسته‌ای احتمالی از سوی ایران آزمایش كند.

به نوشته این روزنامه، تاسیسات مزبور توانایی ردیابی هر گونه لرزش‌های زمین را دارند و مجهز به دستگاههای ثبت زلزله هستند .

طبق این گزارش، اسراییل اعلام كرد كه اطلاعات خود را از طریق "نحال زوریك" مركز بررسی‌های هسته‌ای این رژیم به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین ارائه می‌دهد.

در ادامه گزارش آمده است، سه مورد از این انفجارها در شمال صحرای النقب انجام خواهد شد كه با قدرت 15تن مواد انفجاری برای ضبط دستگاههای ایستگاهی است كه در منطقه كوهستانی "ایلات" در مركز منطقه گردشگری در كنار دریای سرخ واقع شده است.

این روزنامه برای صحت گزارش خود به نقل از "رامی هوفشتر" از مركز ژئوگرافی در "اللد" در نزدیكی تل آویو نوشت: این ایستگاه لرزه‌های زمین، طریقه ردیابی آنها و فعالیت‌های دیگری مثل آزمایش‌های هسته‌ای زیر زمین و روی زمین را ثبت می‌كند.

بر پایه همین گزارش، این ایستگاه پیش از این نیز آزمایش‌های هسته‌ای اخیر هند و پاكستان را به خوبی ردیابی كرده است.

الشرق‌الاوسط در همین رابطه گزارش داد : مساله فاجعه‌آمیز این است كه منابع سازمان ملل بر واقعیت همكاری هسته‌ای اسراییل با این سازمان تاكید كردند.

به طوری كه خبرنگار روزنامه "الاهرام" مصر به نقل از منابع مطلع در سازمان منع آزمایش‌های هسته‌ای كه مقر آن در وین است نوشت: آزمایش دستگاههای ثبت زلزله كه برای ردیابی انفجارهای هسته‌ای به كار گرفته می شود ، انجام و از طریق دستگاههای مستقر در ایستگاه اسراییلی همان لحظه به این سازمان فرستاده شده است.

این منبع افزود: برخی مقامات اسراییلی در خصوص همكاری با سازمان ملل برای ردیابی آزمایش‌های ایران اعلام كردند كه این همكاری از قدیم موجود بوده و به دهه 70باز می‌گردد و یك همكاری جدید نیست.

این همكاری در حالی صورت می‌گیرد كه تلاش كشورهای عربی در خصوص مساله هسته‌ای اسراییل و درخواست بازرسی بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای این رژیم با مخالفت سازمان ملل روبرو شده است.

این منبع تصریح كرد: همكاری نزدیك سازمان ملل و رژیمی كه دارای سلاح هسته‌ای است از یك‌سو و مخالفت با فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای كشور دیگری مثل ایران كه معاهده منع تولید سلاح هسته‌ای را امضا كرده و این نوع سلاح نیز در اختیار ندارد، وضعیت منحصر به فرد و دوگانه‌ای را در جهان ایجاد كرده است.

به گزارش الشرق الاوسط این همكاری نوعی قبول و اذعان بین‌المللی برای دستیابی تل‌آویو به سلاح هسته‌ای است.

طبق این گزارش مخالفت سازمان ملل با بازرسی از تاسیسات هسته‌ای كشورهای دیگر عضو آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از جمله هند و پاكستان نیز نمود دیگری از برخورد دوگانه این سازمان در قبال مسایل بین‌المللی است .

نتیجه چنین عملی است كه تل‌آویو این تضمین را كسب می‌كند كه هر گونه تلاش كشورهای عربی برای منع گسترش سلاح هسته‌ای این رژیم ناموفق خواهد بود و در مقابل با خواست جامعه عربی برای پیوستن اسراییل به معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای و یا ایجاد منطقه‌ای خالی از سلاح‌های كشتار جمعی در خاورمیانه نیز مخالفت خواهد شد.

مساله فاجعه‌آمیز این است كه منابع سازمان ملل بر واقعیت همكاری هسته‌ای اسراییل با این سازمان تاكید كردند.

این منبع ادامه داد: واقعیت این است كه سازمان ملل نه تنها از مساله هسته‌ای اسراییل چشم‌پوشی می‌كند بلكه با همكاری تل‌آویو علیه طرح هسته‌ای صلح آمیز ایران نیز اقدام می‌نماید.

طبق این گزارش، مسوولان سازمان ملل با وجود اعتراف به سلاح هسته‌ای اسراییل نه تنها درخواست بازرسی از تاسیسات هسته‌ای این رژیم را نادیده گرفتند برعكس درخواست كردند كه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز كشورهای دیگری كه این گونه سلاحها را نیز در اختیار ندارند، بازرسی شود و به این ترتیب فرصت و بهانه لازم برای حمله نظامی به عراق از سوی آمریكا فراهم شد.

در همین رابطه "محمد البرادعی" رییس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در خصوص دستیابی اسراییل به سلاح هسته‌ای در مصاحبه‌ای با تلویزیون العربیه گفت : متاسفانه نمی‌توانم نظر دقیقی از برنامه هسته‌ای اسراییل بدهم به این دلیل كه ما از تاسیسات هسته‌ای اسراییل بازرسی نكرده‌ایم زیرا تل‌آویو عضو معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای نیست.

وی در ادامه گفت: می‌دانم كه برنامه‌های هسته‌ای اسراییل پیشرفته است و خود نیز این موضوع را تكذیب نكرده فقط می‌توانم بگویم كه تل‌آویو دارای قدرت هسته‌ای است و سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

لینک مطالب مرتبط:

نقش لابی صهیونیستی در فشار بر ایران

تصمیمی بی شرمانه!

دستگیری دیپلمات های ایرانی با دستور بوش

دیمونا دیگر افسانه نیست – قسمت دوم

صدام آمریکایی بود یا ضد آمریکایی؟