تبیان، دستیار زندگی
صدها اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین گوگل پلی وجود دارد که ادعا می کنند قادر به بهبود عملکرد دستگاه های اندرویدی هستند، اما تعداد محدودی از آنها واقعأ موثر هستند. بسیاری از این اپلیکیشن ها در واقع Task Killer هایی هستند که به دروغ ادعا دارند باعث سریع تر شدن ع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

صدها اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین گوگل پلی وجود دارد که ادعا می کنند قادر به بهبود عملکرد دستگاه های اندرویدی هستند، اما تعداد محدودی از آنها واقعأ موثر هستند. بسیاری از این اپلیکیشن ها در واقع Task Killer هایی هستند که به دروغ ادعا دارند باعث سریع تر شدن عملکرد گوشی شما می شوند، اما حقیقت این است که انجام این کار به سادگی فشردن یک دکمه و بهبود ناگهانی عملکرد گوشی نیست. امروز قصد داریم سه مورد از برترین اپلیکیشن های بهبود دهنده عملکرد دستگاه های اندرویدی را معرفی کنیم.

فرآوری: ه-هدایتی-بخش دانش تبیان
گوشی های اندرویدی

بر اساس آخرین آمار تنها 38.9 درصد از کاربران اندروید از نسخه 4.1 یا بالاتر این سیستم عامل بهره مند هستند و این به آن معناست که حدود 500 میلیون دستگاه اندرویدی از سرعت بالای Project Butter بی بهره هستند. از آن جایی که حتی در گوشی های قدرتمند نیز بعضی اوقات نشانه هایی از لگ و کندی اندروید مشاهده می شود و هیچ کاربری آن را نمی پسندد نصب اپلیکیشن ها و انجام ترفندهای زیر را به کاربران اندرویدی توصیه می کنیم. البته استفاده از برخی ترفندها و اپلیکیشن ها نیاز به کمی تخصص دارد و مسئولیت انجام آن ها با خودتان است.

یک -دستیار اندروید Android Assistant

اپلکیشن دو اسپید بوستر به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که در پردازش های پس زمینه گوشی شما جای گرفته اند و نسبت به پاکسازی آنها اقدام می کند. همچنین، قابلیت مدیریت پردازش های سیستمی و اپلیکیشن های اتو استارت را نیز دارد و میتواند اطلاعات غیر ضروری و جانبی این اپلیکیشن ها را پاک کند. از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن این است که به شما امکان حذف اطلاعات کش شده و بی مصرف اپلیکیشن ها را می دهد، درنتیجه فضای آزاد بیشتری روی گوشی در اختیار خواهید داشت.

اولین چیزی که در این اپلیکیشن توجه شما را به خود جلب می کند ،طراحی رابط کاربری آن است. طراحی این اپلیکیشن با رنگ ملایم بنفش و مدرن خود باعث می شود از کار با آن لذت ببرید. گشت و گذار در میان منوهای آن نیز ساده است. همچنین می توانید آن را طوری تنظیم کنید که هر زمان گوشی شما به پاکسازی نیاز داشت، شما را آگاه کند.
اگرچه پرکاربردترین قسمت این اپلیکیشن، بخش پاکسازی آن است، ولی قابلیت های دیگری را نیز در اختیارتان قرار می دهد که از جمله آنها می توان به افزایش عمر باتری، امکان مدیریت برنامه ها، اجرای آزمایش های تشخیص سرعت و روش هایی برای ارتقای امنیت گوشی اشاره کرد.

گوشی های اندرویدی

شبیه ساز ریست Fast Reboot

بعضی اوقات پس از مدتی از روشن بودن دستگاه احساس می کنید عملکرد اندروید بسیار کندتر شده و حتی با بستن تمامی اپلیکیشن ها، باز هم سرعت اولیه ساعات اول روشن شدن دستگاه را ندارید و بهترین راه گاهی روشن و خاموش کردن یا ریست کردن دستگاه باشد. Fast Reboot می تواند با ریست کردن رابط کاربری و همچنین پروسه ها و سرویس ها عملکرد ریست دستگاه را شبیه سازی کند. این اپلیکیشن به دو دلیل نسبت به اپلیکیشن های مشابه توصیه می شود: دلیل اول عملکرد آسان تنها با لمس آیکن اپلیکیشن و دلیل دوم سازگاری با نسخه های قدیمی تر اندروید است.

گوشی های اندرویدی

قابل اطمینان ترین اپلیکیشن Greenify

این اپلیکیشن باعث می شود برنامه های نصب شده روی گوشی وارد حالتی مشابه hibernation شوند تا میزان پردازش های پس زمینه کاهش پیدا کند. Greenify اپلیکیشنی ساده، قدرتمند و کارآمد است. اما هنگام استفاده از این برنامه به خاطر داشته باشید که اپیلیکیشن های محبوب و ضروری خود را از فهرست hibernate خارج کنید.

بهترین قابلیت Greenify این است که می تواند مانند قابلیت Doze در اندروید مارشملو عمل کند. این قابلیت باعث کاهش مصرف باتری می شود.

گوشی های اندرویدی

جعبه ابزار رام شما ROM Toolbox

این اپلیکیشن که به Android Assistant شباهت دارد شاید کامل ترین اپلیکیشن موجود از نظر تعداد ابزار باشد. برای استفاده از ROM Toolbox به روت احتیاج دارید اما امکانات بی نظیر آن مطمئناً ارزش روت کردن دستگاهتان را دارد. در میان قابلیت های بی شمار این اپلیکیشن می توان به SD Booster برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن روی مموری کارت به همراه بنچمارک سرعت داخلی، تغییر محل نصب اپلیکیشن ها در آینده، مدیریت اپلیکیشن های استارت آپ و نصب و تغییر فونت اشاره کرد.

گوشی های اندرویدی

صرفه جویی در مصرف ویجت ها!

بله، یکی از قابلیت های منحصر به فرد اندروید استفاده از ویجت ها در صفحه خانگی و دسترسی به تنظیمات و فرمان های مختلف تنها با یک لمس کوچک است. اما استفاده از ویجت های زیاد و همچنین سنگینی مانند فلیپ بورد می تواند رابط کاربری را با لگ و کندی همراه کند. پس سعی کنید ویجت هایی را که به آن ها واقعاً نیاز دارید در صفحه قرار دهید.

گوشی های اندرویدی

ترفند: غیرفعال کردن انیمیشن ها

این ترفند را که بیشتر برای گوشی ها یا تبلت های با سخت افزار نسبتاً ضعیف توصیه می شود شاید تاکنون خودتان کشف کرده باشید. کافیست وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و به دنبال Developer Options بگردید اگر این گزینه در تنظیمات دستگاهتان نبود وارد About Phone شوید و روی Build Number هفت بار تپ کنید. حالا در این بخش می توانید گزینه های Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration Scale را که به صورت پیش فرض روی 1.0x تنظیم شده اند به دلخواه تغییر دهید. اعداد پایین تر انیمیشن های رابط کاربری اندروید را سریع تر و کوتاه تر می کنند و به کاربر حس سرعت بالاتر در کار با گوشی و مالتی تسکینگ می دهند؛ در مقابل اعداد بالاتر رابط کاربری را کمی کندتر اما روان تر نشان می دهند. تغییر در این تنظیمات هیچ ریسکی ندارد پس با خیال راحت اعداد مختلف را امتحان کنید تا گزینه دلخواهتان را بیابید.

گوشی های اندرویدی


منابع : فارنت / شهر خبر