تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مکارم شیرازی: اسناد حمایت آمریکا از داعش باید دراختیار دنیا قرار داده شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مکارم شیرازی: اسناد حمایت آمریکا از داعش باید دراختیار دنیا قرار داده شود

آمریکا

به گزارش تبیان به نقل از  ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: همه دنیا فهمیده اند سرچشمه تكفیر، قتل و خونریزی عربستان سعودی به واسطه مساله وهابیت است و آمریكایی ها و سعودی ها این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند.
وی اضافه كرد: ریشه تكفیری ها، خشونت ها، خونریزی ها، آدم كشی ها و داعش همه در عربستان سعودی و وهابیت است و جای تردیدی در این نیست و تعلیمات محمد ابن عبدالوهاب كه غیر آن ها را كافر می دانند كه باید توبه كنند یا به قتل برسند در كشور عربستان می بینیم.
وی تصریح كرد: این كشور گروهی به نام مبارزه با تروریسم تشكیل داده است ولی باید بگوییم شما با خودتان مبارزه كنید این در حالی است كه آمریكایی ها مدافع این ها هستند، داعش را تقویت كرده اند، از آن ها نفت می خرند و اسلحه می دهند بعد می گویند ایران طرفدار تروریست است.
این مرجع تقلید تاكید كرد: ما در خط اول مبارزه با تروریست هستیم، در سوریه و عراق در خط اول هستیم و هیچ گروهی مانند ما با تروریسم و خشونت ها مبارزه نمی كند ولی می گویند ایران باید رابطه با تروریست ها را قطع كند و این همان زمانی است كه زشت زیبا شده و زیبا زشت شده است.
وی بیان داشت: همین سعودی ها در مكه و مدینه از علما و غیرعلما كه مخالفان خود بودند را كشتند و خون ریختند تاریخ تا امروز ادامه یافت و این هایی كه در اروپا جنایت می كنند پرورش یافته های دانشگاه های دینی عربستان سعودی هستند.
آیت الله مكارم شیرازی اظهار داشت: آمریكایی كه به داعش كمك می كند، سلاح می دهد، نفت ها را می خرد تكفیری ها را بوجود آورده است ولی ما را همراه با تروریست می دانند و این ها دروغ های بزرگ است.
وی ادامه داد: اخیرا مطبوعات مهم غربی، آمریكایی و اروپایی می نویسند ریشه اصلی تروریست عربستان و وهابیت است ولی دولت مردان عربستان گفته اند ما كاری به وهابیت نداریم ولی می گوییم همه چیز شما در وهابیت است و تمام تشكیلات شما بر محور وهابیت دور می زند و با این دروغ ها حق را باطل و باطل را حق می كنند.
این مرجع تقلید اظهار داشت: تاكنون یك شیعه و یك ایرانی كمربند انفجاری به خود نبسته است و كمربندهای انفجاری از وهابی ها و كسانی كه تحت تاثیر وهابیت است نشات می گیرد و متاسفانه برخی با چشم خود این ها را می بینند ولی حقیقت را در نظر نمی گیرند.
وی در ادامه سخنان خود در درس خارج فقه بیان داشت: حكومت اسلامی یك امانت است كه باید به اهلش سپرده شود و نا اهل نباید متصدی حكومت شود.
وی با تاكید بر این كه اگر در جامعه ای دروغ گویی و خیانت در امانت نباشد آن جامعه سعادتمند می شود گفت: دین و اسلام امانت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند و باید به درستی از آن ها نگهداری كنیم و حوزه های علمیه امانتی هستند كه هزار سال و بیشتر روی آن كار شده و به ما رسیده است و نباید در آن ها خیانت شود.
آیت الله مكارم شیرازی افزود: سران دولت هایی مانند آمریكا ادعاهایی دارند و گاهی پیمان می بندند و آن را راحت می شكنند، وعده می دهند و تقلب می كنند و معتقدیم كه زندگی فردی و اجتماعی خوب مرهون پرهیز از شاخه های نفاق است.
7408/ 6133/1042


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .