تبیان، دستیار زندگی
روزهای اولی که گوشی را می خرید بیشتر به دنبال پردازنده و رم قدرتمند و صفحه بزرگتر هستید. شاید دوربین هم مد نظرتان باشد ولی زیاد توجهتان را جلب نمی کند. اما بعد از مدتی که داغ بازی های اچ دی و برنامه های متنوع گوشی گذشت و از گوشیتان تنها برای زنگ خوردن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین گوشی موبایل از نظر دوربین کدام است؟

روزهای اولی که گوشی را می خرید بیشتر به دنبال پردازنده و رم قدرتمند و صفحه بزرگتر هستید. شاید دوربین هم مد نظرتان باشد ولی زیاد توجهتان را جلب نمی کند. اما بعد از مدتی که داغ بازی های اچ دی و برنامه های متنوع گوشی گذشت و از گوشیتان تنها برای زنگ خوردن استفاده کردید. تنها قسمتی که هر از چند گاهی به آن سر می زنید دوربین گوشی است.

فرآوری: ه-هدایتی-بخش دانش تبیان


روزهای اولی که گوشی را می خرید بیشتر به دنبال پردازنده و رم قدرتمند و صفحه بزرگتر هستید. شاید دوربین هم مد نظرتان باشد ولی زیاد توجهتان را جلب نمی کند. اما بعد از مدتی که داغ بازی های اچ دی و برنامه های متنوع گوشی گذشت و از گوشیتان تنها برای زنگ خوردن استفاده کردید. تنها قسمتی که هر از چند گاهی به آن سر می زنید دوربین گوشی است. از عکس گرفتن از منظره گرفته تا عکس در مهمانی یا حتی عکس از جزوه دوستتان شما به یک دوربین با کیفیت مناسب نیاز دارید. امروز قصد داریم بهترین گوشی های بازار را از نظر دوربین به شما معرفی کنیم تا اگر این امر دغدغه ای برای شماست کمکی به شما شده باشد.

LG LEON

از قیمت های پایین شروع کرده ایم و کم کم بالا می رویم. در قیمت های پایین یافتن دوربینی درخور سخت است. خیلی سخت است! چرا که در این قیمت ها یافتن پردازنده و رم درست و حسابی هم مشکل است چه برسد به دوربین! ولی گوشی ارزان قیمت LG LEON در این قیمت غنیمتی است. حداقل اینکه دوربینش فلاش دارد ( هر چند در نور کم آنچنان نیست که خوشتان بیاید) ولی آفرین به ال جی و دوربینی که حداقل اسم ۸ مگاپیکسلی را با خود یدک می کشد! می توان از جمله کاستی های این گوشی دوربین سلفی ضعیف آن را نام برد و از جمله مزیت هایش به فیلم برداری Full HD در این قیمت اشاره کرد.

گوشی موبایل

Huawei Honor 4C

یکی از محصولات محبوب هواوی که البته دوربین و مشخصات دوست داشتنی ای هم دارد. البته که نوسان قیمتی زیادی دارد ولی در قیمت نزدیک ۴۰۰ هزار تومان و دوربین ۱۳ مگاپیکسل قابل قبول می تواند گزینه مناسبی برای دوربین دوستان شود. هرچند مشخصات سخت افزاری قابل قبولی هم دارد و در این قیمت کاملاً به صرفه به نظر می رسد. ( شایان ذکر است که دوربین این گوشی ساخت سونی است)

Lenovo K3 Note

یک گوشی خوب از لنوو با دوربینی خوب در این قیمت که به واقع کیفیتی مناسب را در محدوده قیمتی خود ارائه می دهد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی وضوح و کیفیت قابل قبولی دارد و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی آن هم می تواند تجربه ای خوشایند را برای شما رقم بزند.

گوشی موبایل

LG G FLEX 2

یکی از گوشی های خاص و زیبای برند ال جی که با توجه به امکاناتش قیمتی درخور دارد و می توان آن را برای این رده قیمتی بسیار مناسب دانست. تنها اگر کمی راجع به این گوشی مطالعه کنید احتمالاً گوشی دیگری را در این محدوده قیمتی برای خرید انتخاب نخواهید کرد. این گوشی هم توانایی فیلم برداری ۴K را در این قیمت فراهم می کند.

HTC One M9+ Supreme Camera

شاید شما هم بگویید به خاطر اسمش این گوشی را در این فهرست قرار داده ایم ولی نه! واقعاً دوربین خوبی در این قیمت دارد. زمانی که دوربین این گوشی را با رقیبان هم قیمت این گوشی مقایسه کنیم تفاوت ها را متوجه می شویم. شاید علاوه بر قابلیت فیلم برداری ۴K که پیش از این هم دیده بودیم قابلیت فیلم برداری آهسته و توانایی های بالای دوربین در عکس برداری شب و روز می تواند این گوشی را در میان رقیبان هم رده و بالاتر سربلند کند.

گوشی موبایل

Nokia Lumia 1020

به نظر بسیاری از کاربران دوربین این گوشی از تمام رقیبانش بهتر است و کیفیت و قدرت آن تا مدت ها بدون رقیب خواهد ماند. البته که مگاپیکسل همه چیز نیست ولی ۴۱ مگاپیکسل در یک گوشی خیلی عجیب است!

هفت گوشی هوشمند که بهترین دوربین را دارند کدام است؟

پس از بررسی های متفاوت و انجام چندین آزمایش این گوشی ها به ترتیب بهترین رتبه عکاسی با موبایل را به خود اختصاص داده اند.
1. سامسونگ گلکسی نوت اج
2. نکسوس 6
3. موتورولا Moto X Style
4. سامسونگ گلکسی نوت 4
5. ال جی جی4
6.اپل آی فون 6اس پلاس
7.اپل آی فون 6اس

گوشی موبایل

کیفیت تصویر

نکسوس 6 در آزمون های کیفیت تصویر، دقت در رنگ و گرفتن نویزهای تصویر بسیار عملکرد خوبی داشت اما نمی شود قابلیت بقیه دوربین ها را نادیده گرفت برای مثال عکاسی در نور کم با جی4 و 6اس پلاس بهتر از بقیه بود.

فیلم برداری

تمام این دستگاه ها قابلیت فیلم برداری بسیاری خوبی دارند. حتی می توانند با کیفیت (2160*3840) پیکسل فیلم برداری کنند که این تصویر را باید دریک تلویزیون Ultra HD تماشا کرد. اما گلکسی نوت4 یک مقدار بهتر از سایر دستگاه ها با کیفیت اچ دی فیلم برداری می کند. در حالی که آی فون 6اس در نور کم نمی تواند راحت روی یک شیء متمرکز شود.

عکاسی سلفی

عکاسی سلفی این روزها بسیار مرسوم است و این گوشی ها همه ویژگی های خوبی برای این سبک از عکاسی دارند.
دوربین جلوی ال جی جی4 با کیفیت 8 مگاپیکسل بهترین کیفیت سلفی را دارد. موتورولا، سامسونگ و اپل هم فضای عریض تری نسبت به بقیه دارند و فضای بیشتری را پشت سر شما پوشش می دهند. اما اگر در فضایی تاریک باشید، دوربین جلوی موتورولا به کمک شما می آید و با فلاش ال ای دی خود عکس خوبی را از شما می گیرد. ال جی جی4 و اپل هم برای کمک به عکاسی در نور کم با سفید کردن صفحه نمایش، فلاش را شبیه سازی می کنند.
برخی از این گوشی ها حتی کار سلفی را راحت تر هم می کنند. برای مثال ال جی و سامسونگ می توانند با لبخند یا گفتن "cheese" یا حتی مشت کردن دست عکس بگیرند.



منابع: ای تی ایران / 8 بیتس