تبیان، دستیار زندگی
استقلال در این فصل 17 هفته صدرنشین لیگ برتر بوده و حالا در حساس ترین مقطع از فصل جایگاه خود را در صدر جدول از دست رفته می بیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کابوس یک پایان تلخ دیگر

استقلال در این فصل 17 هفته صدرنشین لیگ برتر بوده و حالا در حساس ترین مقطع از فصل جایگاه خود را در صدر جدول از دست رفته می بیند.

بخش ورزشی تبیان
استقلال

استقلالی ها از هفته هفدهم تا هفته بیست و پنجم با از دست دادن 15 امتیاز حساس روزهای نا امید کننده ای را تجربه کردند و حالا در فاصله 5 هفته مانده به پایان لیگ سرنوشت قهرمانی را در دست رقبای خود می بینند. در واقع استقلال برای کسب عنوان قهرمانی باید منتظر لغزش دیگر تیم ها باشد. این در حالیست که رقبای اصلی آبی ها تا پایان لیگ مسیر به مراتب راحت تری را در پیش دارند و همین مسئله شانس استقلال را برای قهرمانی به شدت کاهش داده است.
البته استقلالی ها با چنین سناریوی تلخی غریبه نیستند و فصل گذشته نیز چنین اتفاق مشابهی را تجربه کردند. استقلال فصل گذشته با امیر قلعه نویی هفته بیست و چهارم را در حالی به پایان رساند که در کنار نفت و تراکتور خود را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی می دید اما در هفته بیست و پنجم یک تساوی بد موقع همه چیز را خراب کرد و جالب این جاست که مثل این فصل تساوی بد موقع استقلالی ها در استادیوم آزادی و مقابل یک تیم اصفهانی رقم خورد. در آن فصل تساوی مقابل ذوب آهن و به دنبال آن تساوی مقابل ملوان در هفته بیست و ششم استقلال را از کورس قهرمانی دور کرد. در نهایت 2 باخت و یک تساوی دیگر در 4 هفته پایانی لیگ باعث شد تا استقلال با امیر قلعه نویی فصل را در جایگاه ششم جدول به اتمام برساند.
 امسال هم استقلال در حساس ترین مقطع از فصل امتیازات تعیین کننده ای را از دست داده است. البته این تنها نقطه مشترک استقلال امسال و پارسال نیست. در واقع استقلال مظلومی با استقلال قلعه نویی شباهت های زیادی دارد. استقلال لیگ چهاردهم را با چند ترانسفر ناموفق آغاز کرد و این فصل هم با جذب نفراتی همچون پروپیچ، ریوالدو و حاج محمدی همان اشتباه فصل گذشته تکرار شد و جذب این بازیکنان چیزی به جز هزینه میلیاردی برای آبی ها نداشت. از نام کرار جاسم هم نمی توان به عنوان یک اشتباه مشترک به سادگی عبور کرد. قلعه نویی در لیگ چهاردهم بدون در نظر گرفتن کارنامه سیاه کرار به این هافبک عراقی اعتماد کرد و به بدترین شکل ممکن چوب این اشتباه را خورد. بدون شک در روزهایی که استقلال امتیاز از دست می داد و رقبا امتیاز جمع می کردند، جای خالی یک بازیساز در خط میانی آبی ها کاملا محسوس بود.
با شروع فصل جدید، مظلومی بدون توجه به تما می هشدارها بار دیگر به کرار اعتماد کرد و همان سناریوی فصل پیش تکرار شد تا استقلال در اکثر بازی ها بدون یک هافبک طراح و بازیساز به مصاف رقبای خود برود. در نقل و انتقالات نیم فصل هم مظلومی به مانند قلعه نویی نتوانست نقاط ضعف تیمش را بر طرف کند تا ناکا می های نیم فصل دوم بیشتر به چشم بیاید. اما آخرین حلقه مشترک از ناکا می های استقلال را باید در کادر فنی جست و جو کرد. در فوتبال ایران همه ما مجید صالح را در قامت یک تئوریسین متبحر می شناسیم. می توان گفت که صالح تمام خصوصیات یک دستیار کامل را در اختیار دارد.
 او از نظر فنی یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است و البته مهم تر این که هیچ گاه چشم به صندلی سرمربی نداشته. مجید صالح ابتدای فصل و وقتی به کادر فنی استقلال اضافه شد، مشخص بود که امور فنی را تمام و کمال برعهده خواهد گرفت؛ مردی که در دوران حضور امیر قلعه نویی در استقلال یک همه کاره بود، این بار نیز طراحی تمرین و تاکتیک های استقلال را زیر نظر گرفت اما این فصل هم عادت همیشگی خودش را ترک نکرد و یک بار دیگر خبر قهر او سوژه داغ رسانه ها شد.
فصل گذشته هم در حساس ترین مقطع از فصل امیر قلعه نویی و مجید صالح با هم به اختلاف خوردند؛ اختلافی که پنهان باقی ماند و در نهایت هم همکاری با تیم ملی دلیل جدایی صالح از کادر فنی عنوان شد. صالح بارها در طول فصل با مظلومی به مشکل خورده و حتی کار به اعتراض و قهر هم کشیده شده و در حالی استقلال به هفته های پایانی رسیده که صالح و مظلومی فقط در ظاهر اختلافات را کنار گذاشته اند و مسلما بی تحرک شدن صالح روی نیمکت و عدم حضورش در کنار زمین گویای این واقعیت است که همچنان رابطه سردی بین نفرات اول و دوم استقلال حاکم است. با کنار هم گذاشتن تمامی این مسائل می توان پیش بینی کرد که سناریوی فصل گذشته باز هم برای استقلال و هوادارانش تکرار شود؛ البته این بار بدون ژنرال و با دست فرمان سوبله چوبله!


منبع : خراسان