تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری ??? نمایشگاه در سطح مناطق کشور به منظور آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در بازار ویژه برنامه این هفته را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش
هفته مشاغل در نیمه اول اردیبهشت/جزئیات برنامه آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در بازار

مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری ??? نمایشگاه در سطح مناطق کشور به منظور آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در بازار ویژه برنامه این هفته را اعلام کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مسعود شکوهی

به گزارش تبیان، مسعود شکوهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مشاغل و شیوه جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زندگی جوانان انتخاب شغل است و مسئولان تعلیم و تربیت موظفند در این زمینه به دانش آموزان کمک کنند.

وی افزود: برای معرفی مناسب مشاغل و آشنایی دانش آموزان با مشاغل موجود در بازار برنامه هایی را طراحی کرده ایم و برهمین اساس در نیمه اول اردیبهشت هفته مشاغل را خواهیم داشت.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیته های تخصصی در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است و همکاران ما کار خود را برای برگزاری هفته مشاغل آغاز کرده اند و به دنبال آشنایی دانش آموزان با شاخه ها، رشته های تحصیلی و مشاغل موجود در جامعه هستیم.

شکوهی ادامه داد: در وزارت آموزش وپرورش خود را موظف می دانیم تا به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی متناسب با توانمندی و استعداد آنها کمک کنیم و از سوی دیگر خانواده ها را آموزش می دهیم تا فارغ از فضای احساسی موجود در جامعه به فرزندانشان در بحث انتخاب رشته کمک کنند تا بتوانند مسیر تحصیلی و شغلی مناسبی را طی کنند.

وی عنوان کرد: در هفته مشاغل نمایشگاه های متعددی در سطح استانها برگزار می شود تا مشاغل موجود در بازار به دانش آموزان معرفی شود. از سوی دیگر استعدادها و توانمندی دانش آموزان با برگزاری آزمون های استعداد سنج  ارزیابی می شود.

مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: سال گذشته بخشنامه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به 7 وزارتخانه دیگر از جمله صنعت و کار ارسال شد که در این بخشنامه از آنها درخواست شد در برگزاری هفته مشاغل با آموزش و پرورش همراهی کنند. بر این اساس صنایع و کارگاه ها برنامه هایی را برای بازدید دانش آموزان تدارک دیده اند.

شکوهی با اشاره به برگزاری 719 نمایشگاه در سطح مناطق و 32 نمایشگاه در سطح استانها همزمان با برگزاری هفته مشاغل روزشمار هفته مشاغل را اینگونه بیان کرد: روز نخست مشاوره و موفقیت تحصیلی، روز دوم مشاوره و آمایش شغلی، روز سوم مشاوره و انتخاب آگاهانه تحصیلی شغلی، روز چهارم مشاوره و سلامت روانی - اجتماعی، روز پنجم مشاوره و اجرای شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، روز ششم مشاوره و کارآفرینی و روز هفتم مشاوره، خلاقیت و نوآوری.