تبیان، دستیار زندگی
افرادی به دلایل نامعلوم سعی می کنند ذهن مردم را درگیر مسائل مختلفی کنند،اضطراب و تشویش برای آنها ایجاد نمایند و با پخش شایعه ای در گروه های مختلف تلگرامی و درخواست انتشار آن در دیگر گروه ها بازار داغی برای این شایعات رقم بزنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

گوشت سگ

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افرادی به دلایل نامعلوم سعی می کنند ذهن مردم را درگیر مسائل مختلفی کنند،اضطراب و تشویش برای آنها ایجاد نمایند و با پخش شایعه ای در گروه های مختلف تلگرامی و درخواست انتشار آن در دیگر گروه ها بازار داغی برای این شایعات رقم بزنند.

با این وجود ناگفته نماند بسیاری از مردم بدون داشتن هیچ اطلاعی و نادانسته این شایعات را باور و پخش می کنند که این موضوع  باعث دلهره و نگرانی افراد مختلف می شود که اطلاع رسانی دقیق در این زمینه می تواند به روشن شدن این مطلب کمک کند.

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

دکتر محمد رشتی با معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص خبر مطرح شدن استفاده از 2 هزار کیلو گوشت سگ در یک کارخانه تولید سوسیس در مشهد اظهار کرد: این مطلب تنها یک شایعه و کذب محض است که در حال حاضر نمی دانیم از کجا نشاءت می گیرد، اما با آنها برخورد می کنیم.

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

وی با اعلام اینکه باید با افرادی که تشویش اذهان عمومی می کنند برخورد شود، تصریح کرد: با عقل جور در نمی آید و منطقی نیست که 2 هزار کیلو گوشت سگ در تهیه ماده غذایی ای به کار برود.

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: سگ در صورت پروارشدن حداکثر دارای 10 تا 12 کیلو گوشت است و در این خصوص چه تعداد سگ را باید بکشند تا این میزان گوشت از آنها استفاده کنند.

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

وی با بیان اینکه این تعداد سگ را در چه فضایی باید از بین ببرند تا 2 تن گوشت از آنها به دست بیاورند، اذعان کرد: باید با افراد انتشار دهنده شایعه و تشویش اذهان عمومی برخورد شود و آنها به مراجع رسیدگی ارجاع داده شوند.

رشتی با تاکید کرد: این شایعه اصلاً با ظرفیت و گنجایش گوشت سگ و مقدار مطرح شده جور در نمی آید و اگر حیوان بزرگتری در این بین مطرح می شد قابلیت توجیه بیشتری را داشت.

بالاخره 2000 کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟+تصاویر

وی تصریح کرد: با بنگاه های انتشار دهنده این شایعات که مراکز شایعه پراکنی هستند مطابق با قانون برخورد خواهد شد و پیگرد قانونی دارد و سازمان دامپزشکی پس از شناسایی منبع اصلی شایعه پراکنده کنندگان با آنها برخورد خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه خبرهایی که در شبکه های جازی مطرح می شود را باور کنیم کمی به منطق خود مراجعه کنیم و خیلی سریع گول این شایعات را نخوریم.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.