تبیان، دستیار زندگی
تنها 24 ساعت از ادعای حسین عبدی مبنی بر اینکه هیات مدیره پرسپولیس،هیچ برنامه ای برای تمدید قرارداد برانکو ندارد، گذشته بود که ناگهان خبر تمدید قرارداد سرمربی گروات قرمزها از سوی باشگاه رسانه ای شد.از میان مدیران پرسپولیس، تنها فردی که روی حفظ برانکو اصر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجرای ماندگاری برانکو در پرسپولیس

تنها 24 ساعت از ادعای حسین عبدی مبنی بر اینکه هیات مدیره  پرسپولیس،هیچ برنامه ای برای تمدید قرارداد برانکو ندارد، گذشته بود که ناگهان خبر تمدید قرارداد سرمربی کروات قرمزها از سوی باشگاه رسانه ای شد.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
برانکو

از میان مدیران پرسپولیس، تنها فردی که روی حفظ برانکو اصرار داشت و مرتب در مورد آن با رسانه ها صحبت می کرد علی اکبر طاهری بود. مدیرعاملی که ماه هاست که در کسوت "سرپرست موقت" کارهای اجرایی قرمزها را به عهده دارد. اما او چگونه موفق شد بدون رضایت اولیه اعضای هیات مدیره، دست به چنین کار بزرگی بزند و بعد از مدت ها پرسپولیس خیالش از  انتخاب سرمربی فصل بعدش مطمئن باشد.
 تنها لازم است از موتور جستجوی گوگل یاری بجوئید تا به شما نشان دهد دو خط فکری کاملا متفاوت در مورد تمدید قرارداد برانکو وجود داشت. طاهری که می دانست در پایان فصل ممکن است علاوه بر تیم ملی فوتبال کشورمان ، باشگاه های متمولی مثل سپاهان به دنبال برانکو باشند همه تلاشش را انجام داد تا اعضای هیات مدیره را برای امضای قرارداد دست کم دو ساله متقاعد کند. از این رو او چند جلسه با سرمربی کروات تیمش برگزار کرد و خروجی این جلسات در مصاحبه برانکو با یکی از رسانه های کرواسی فاش شد. سرمربی قرمزها هفته قبل صریحا از تمدید قراردادش به مدت دو سال دیگر حرف زد اما هیچ یک از اعضای هیات مدیره این خبر را تائید نکردند. طاهری تا قبل از روز پنجشنبه 19 فروردین ماه نتوانسته بود سایر مدیران پرسپولیس را متقاعد کند. نشان به آن نشان که حسین عبدی به عنوان سخنگوی هیات مدیره روز چهارشنبه در مصاحبه ای صریحا گفت تا این لحظه در هیات مدیره کوچکترین بحثی در مورد تمدید قرارداد انجام نشده است.

اما چه شد که عاقبت اعضای هیات مدیره با وجود مخالفت اولیه خود ، با این تمدید قرارداد موافقت کردند؟ سرپرست پرسپولیس بعد از اینکه متوجه شد برای متقاعد کردن هیات مدیره یک تنه قادر به انجام کاری نیست از مدیران بالادستی وزارت ورزش کمک خواست .

این حرف عبدی پاسخ منفی و سیاست مدارانه ای بود به درخواست طاهری برای تمدید قرارداد سرمربی تیم. اما چرا اعضای هیات مدیره در این باره محافظه کارانه عمل کردند؟ هیچ یک از آنان در این باره پاسخ شفافی ندادند اما جعفر کاشانی به عنوان رئیس هیات مدیره عنوان کرده بود بهتر است منتظر پایان فصل بنشینیم و ببینیم برانکو چه نتیجه ای را می گیرد.
این مصاحبه به آن معناست که اعضای هیات مدیره آنطور که باید و شاید به قهرمان شدن پرسپولیس اعتقاد قلبی ندارند و احتمال می دهند شاید تیم با برانکو حتی قادر به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم نباشد. آرایش جدول هم به گونه ای است که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. اما برگ برنده برانکو رضایت عمومی هواداران پرسپولیس است. علی اکبر طاهری اعتقاد دارد اگر برانکو با پرسپولس قهرمان شود آن وقت ممکن است قیمت قرارداد به خودی خود افزایش زیادی پیدا کند و از سوی دیگر تیم متمولی مانند سپاهان که به دنبال یک سرمربی خوب می گردد از این خلا به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد.
اما چه شد که عاقبت اعضای هیات مدیره با وجود مخالفت اولیه خود ، با این تمدید قرارداد موافقت کردند؟ سرپرست پرسپولیس بعد از اینکه متوجه شد برای متقاعد کردن هیات مدیره یک تنه قادر به انجام کاری نیست از مدیران بالادستی وزارت ورزش کمک خواست . از آن جایی که شخص وزیر و نصرالله سجادی به صورت کامل از برانکو، نتایج و مهمتر از همه اخلاق به دور از حاشیه اش رضایت کامل دارند، یک جلسه کوتاه توانست آرای اعضای هیات مدیره را به نفع طاهری و خواسته اش برگرداند.
البته جزئیاتی از قرارداد باقی مانده که گفته می شود جایگاه پرسپولیس در پایان لیگ جاری تاثیر به سزایی در آن دارد. برانکو در صورتی که بتواند بعد از 8 فصل پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند آنگاه بعضی از مفاد قرارداد و بندهایش به خودی خود اجرا می شود و متعاقبا قیمت این مربی بالاتر خواهد رفت. یکی از محسنات این قرارداد جدید ، بالا بردن انگیره برانکو برای قهرمان کردن تیم متبوعش در لیگ پانزدهم است.