تبیان، دستیار زندگی
یگر در حال حاضر قیمت سیم كارت به سطحی حتی پایین‌تر از قیمت ثبت نام سال گذشته رسیده است. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات از واگذاری سیم كارت تلفن همراه به صورت رایگان تا پایان برنامه چهارم توسعه خبر داد. دكتر صمدمومن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توزیع سیم‌كارت رایگان تا 3سال دیگر

در حال حاضر قیمت سیم كارت به سطحی حتی پایین‌تر از قیمت ثبت نام سال گذشته رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات از واگذاری سیم كارت تلفن همراه به صورت رایگان تا پایان برنامه چهارم توسعه خبر داد.

دكتر صمدمومن بالله، با تاكید بر سیاست دولت و به دنبال آن سیاست وزارت ارتباطات مبنی بر كاهش هزینه‌‏های دسترسی به ارتباطات، گفت: وزارت ارتباطات تمامی ‌تلاش خود را به منظور برطرف كردن نیاز مردم به كار می‌‏گیرد. وی با بیان اینكه طی چند سال اخیر قیمت كاذب سیم كارت تلفن همراه را از بین برده‌‏ایم، تصریح كرد: در حال حاضر قیمت سیم كارت به سطحی حتی پایین‌تر از قیمت ثبت نام سال گذشته رسیده است.

دكتر مومن بالله گفت: در صدد هستیم با كاهش قیمت تا سال 88 كه پایان برنامه چهارم توسعه است، سیم كارت را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات، با بیان اینكه بخشی از ودیعه سیم كارت به مباحثی چون زیرساخت‌‏ها و توسعه اختصاص دارد، افزود: تا پایان برنامه به حدی خواهیم رسید كه توسعه به صورت كامل انجام شده و زیرساخت‌‏ها نیازی به گسترش نداشته باشند، به این‌ترتیب این هزینه از مردم دریافت نمی‌‏شود. وی تصریح كرد: ارایه سیم كارت رایگان در كشورهای پیشرفته دنیا متداول است و در این كشورها تنها هزینه مصرف از مشتركان دریافت می‌‏شود.

مومن بالله، با تاكید بر اینكه با پایین‌‏تر آمدن قیمت سیم كارت از قیمت ثبت نام سال 84 هیچ ضرری متوجه ثبت نام‌‏كنندگان نشده است، خاطرنشان كرد: ثبت‌نام ریسكی است كه هر نفر انجام می‌‏دهد، اما به منظور متضرر نشدن مشتركان، اعلام كردیم كه ثبت‌كنندگان می‌‏توانند تا 17دی ماه جاری با مراجعه به دفاتر ثبت نام مبالغ واریزی خود را پس بگیرند.

وی گفت: طبق وعده وزارت ارتباطات، مابقی سیم‌كارت‌‏های ثبت نامی‌ تا پایان دی ماه واگذار خواهد شد.

مومن بالله با بیان اینكه كاهش قیمت سیم كارت، جنبه سرمایه‌‏گذاری در این كالا را از بین برده است، یادآورشد: با وجود اپراتورهای اول، ‏دوم و تالیا یك بازار رقابتی ایجاد شده است و امیدواریم مردم از نتایج این رقابت سالم بهره ببرند. وی همچنین از تنظیم مقدمات قرارداد اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد و گفت: زمان خرید اوراق مناقصه اپراتور سوم اوایل سال 86 اعلام خواهد شد.

منبع : هموطن سلام


مطالب مرتبط :

1. بهترین های موبایل در سال 2006

2. دریافت آخرین اخبار از طریق SMS

3. ارائه سرویس SMS تلفن ثابت