تبیان، دستیار زندگی
۲۰ فروردین؛ آغاز زمان ثبت نام اعتکاف/ پیش بینی ۱۴۰ مسجد برای پذیرایی از معتکفان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۲۰ فروردین؛ آغاز زمان ثبت نام اعتکاف/ پیش بینی ۱۴۰ مسجد برای پذیرایی از معتکفان

اعتکاف

به گزارش تبیان حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: 140 مسجد شهری و روستایی برای اجرای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده، در حالی که این رقم سال گذشته 119 مسجد بود.

وی افزود: افزایش مساجد برای اعتکاف در سال جاری مربوط به مناطق روستایی می شود، به گونه ای که با حضور روحانیون طرح هجرت و مستقر در روستاها، امسال تعداد مساجد روستایی برای انجام مراسم اعتکاف بیشتر شده است.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به زمان نام نویسی برای شرکت در مراسم اعتکاف که 20 فروردین ماه جاری تا پایان این ماه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ثبت نام اینترنتی خواهد بود و هزینه هر فرد برای حضور در اعتکاف 30 هزار تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی البته از کاهش این رقم در برخی مناطق استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به نذوراتی که برای این ایام انجام می شود و نیز کنترل تورم، کاهش هزینه ثبت نام در برخی شهرهای استان را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با مدیریت تبلیغات اسلامی استان قصد داریم توجه به مباحث فرهنگی و دینی در مراسم اعتکاف را در اولویت قرار دهیم و از افراط و تفریط در مراسم جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام خادمی از نهادهای مربوطه مانند شهرداری، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای دینی و فرهنگی دخیل در مراسم اعتکاف خواست با همفکری و همسان کردن داشته ها، از ظرفیت ارزشمند اعتکاف در راستای تعمیق فرهنگ و باورهای دینی در جامعه و به خصوص نسل جوان بهره برداری شود.

بر اساس این گزارش؛ سال گذشته 119 مسجد استان، پذیرای بیش از 10هزار معتکف بود که 73درصد معتکفان را بانوان تشکیل می دادند.

زمان اعتکاف از 13 تا 15 رجب مصادف با 2 تا 4 اردیبهشت سال جاری است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .