تبیان، دستیار زندگی
م ! ستاره انگلیسی به هالیوود نزدیک شد! بكام با قرارداد پنج ساله به ارزش صد و بیست و هشت میلیون پوند از رئال مادرید به باشگاه آمریكایی لس آنجلس گلکسی پیوست. به گزارش تبیان قرارداد دیوید بكام با باشگاه لس آنجلس گلكسی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

50 پوند در دقیقه برای بکام !

ستاره انگلیسی به هالیوود نزدیک شد!


بكام با قرارداد پنج ساله به ارزش صد و بیست و هشت میلیون پوند از رئال مادرید به باشگاه آمریكایی لس آنجلس گلکسی پیوست.

به گزارش تبیان قرارداد دیوید بكام با باشگاه لس آنجلس گلكسی امریكا ركورد جدیدی در تاریخ نقل و انتقالات فوتبال جهان به شمار می رود. این بازیكن 31 ساله بر سر قراردادی 5 ساله به ارزش 250 میلیون دلار به توافق رسیده كه این مبلغ شامل درآمدهای حاصل از استفاده از تصاویر او در پوسترهای تبلیغاتی نیز می شود. كمپانی مالك باشگاه لس آنجلس گلكسی اعلام كرده است كه توافقات نهایی حاصل شده و بررسی جزئیات موضوعی است كه به باشگاه و شخص بكام و وكلای او مربوط است و رئال مادرید هیچ حقی در این خصوص ندارد.

دیوید بكام كاپیتان سابق تیم ملی انگلیس تاكید كرد از تابستان آینده به لس آنجلس نقل مکان می کند و از آن پس برای تیم گالكسی در لیگ حرفه ای امریكا ( ام ال اس ) بازی خواهد كرد.

وی اظهار كرد : در این هفته مسئولان رئال مادرید از من خواستند تكلیف خود را مشخص كنم و با پیشنهاد تمدید دو ساله قرارداد خواهان ماندن من در این تیم شدند اما به خاطر برخی مشكلات و نیز مخالفتهای خانواده و نیز مشاورم با ماندن در رئال و یا پیوستن به تیمهای انگلیسی یا دیگر تیمهای اروپایی تصمیم گرفتم به لس آنجلس بروم و از ابتدای ماه آگوست در این تیم بازی خواهم كرد.

البته در این باره گفته می شود همسر بکام (ویکتوریا آدامز) نیز بسیار مایل بود تا او به آمریکا نقل مکان کند و به لس آنجلس برود تا این زوج که دقیقا همه حرکات و رفتار زوج های هالیوودی را دارند ، به این محله نزدیک تر باشند!

پیش تر شبكه خبری ای بی سی اعلام كرد بكام به رئال بازنخواهد گشت و قصد دارد همانند پله فوتبال خود را در آمریكا ادامه دهد و به نقل از دان كورتمانچ مدیر برنامه های بكام اعلام كرده بود وی هم اكنون سرگرم مذاكره با مسئولان باشگاه لس آنجلس گالكسی است كه تشكیلات آن در نزدیكی مدرسه ورزشی بكام در كالیفرنیای جنوبی قرار دارد.

بكام همچنین به شبکه ای بی سی گفت : من برای دو باشگاه بزرگ جهان بازی كرده ام و 15 سال در سطح اول فوتبال جهان بوده ام اكنون زمان آن رسیده كه تغییر مكان دهم و مبارزه ای جدید را آغاز كنم. قرارداد بكام با رئال مادرید تا پایان فصل جاری اعتبار دارد

لالاس مدیر باشگاه گلکسی

جذب بکام یکی از بزرگترین پروسه هایی بود که الکسیس لالاس بازیکن سابق تیم ملی آمریکا (بازیکن موطلایی با ریش پروفسوری!) و مدیر کنونی باشگاه گلکسی انجام داده است. او بکام را بازیکنی بزرگ با ضربه های آزاد وحشتناک توصیف کرد و از حضور او در تیمش ابراز رضایت نمود.

باشگاه گلکسی از هم اکنون پیش فروش بلیت های فصل آینده خود را با شعار «تابستان 2007 با بکام » آغاز کرده است.

اما رسانه‌های انگلستان از این مبلغ باور نكردنی كه گلكسی به بازیكن سی و یك ساله‌ می‌دهد شگفت زده شده‌اند.

در زیر گزیده‌ای از گزارش و عنوان‌های رسانه‌های انگلستان درباره‌ی این انتقال تاریخی آمده

دیلی اکسپرس :

بكام بی حد و حساب‌ترین قرارداد جهان ورزش را بست

روزنامه سان :

جاناتان وودگیت بازیكن پیشین انگلستان و هم تیمی بكام در رئال مادرید پیش بینی می‌كند این انتقال پای بازیكنان برجسته را به آمریكا باز می‌كند. انتظار می‌رود كه زین‌الدین زیدان، رونالدو و لوئیس فیگو هم به بكام در آمریكا بپیوندند.

این روزنامه هشت صفحه‌ی خودش را به انتقال بكام اختصاص داد. در صفحه‌ی نخست‌اش مبلغ صد و بیست و هشت میلیون پوند این قرارداد را دقیقه‌ای پنجاه پوند حساب كرد!

دیلی تلگراف :

این قرارداد به بكام كمك می‌كند تا در كنار پردرآمدترین مردان ورزش آمریكا قرار بگیرد.

روزنامه استار :

با این قرارداد بكام حتی از پله كه زمانی پس از بازنشستگی‌اش در سال 1975 در آمریكا بازی كرد هم مشهورتر خواهد شد.

گاردین : بكام زندگی جدیدی را تجربه می‌كند.

بسیاری از مردم به بكام،علاقه‌اش به مد و شهرتش میان مردم آگاه هستند. او بهترین نیست اما اكنون نزدیك به یك چهارم یك چك یك میلیارد دلاری را برای سپری كردن پنج سال در جنوب كالیفرنیا به جیب خواهد زد. هنگامی كه بكام و خانواده‌اش در تپه‌های هالیوود و ساحل مالیبو قدم می‌زنند آخرین كهكشانی آخرین لبخندش را می‌زند. این كارش چقدر هوشمندانه بود چرا كه در سن سی و دو سالگی از فوتبال اروپا جدا شد. او زمانی وارد لیگ فوتبال آمریكا شد كه هنوز می‌تواند در بالاترین سطح بازی كند.

فیلیپ آنشوتس ، مالك لس آنجلس گلكسی و كسانی كه پیرامون او هستند می‌توانند مطمئن باشند كه بكام به تنهایی می‌تواند یك میلیون عدد پیراهنش را در آمریكا بفروشد و گروه بسیاری را شیفته‌ی خودش كند.

دیلی میل :

گلكسی سرشناس‌ترین بازیكن فوتبال را به خدمت گرفت. او سالی پنج میلیون پوند به دست خواهد آورد كه از قراردادهای حامیان مالی بیست میلیون پوند هم سالیانه به آن اضافه خواهد شد. بكام پیشنهاد قرارداد جدید رئال مادرید را كه دستمزد هفتگی‌اش صد هزار پوند بود را رد كرد و گفت كه تنها برای پول به آمریكا نمی‌رود!

رویترز:

تصمیم بكام برای جدا شدن از رئال مادرید و ادامه دادن حرفه‌اش در آمریكا نشانه‌ای از مرگ دوران كهكشانی‌ها در باشگاه اسپانیایی است.

هنگامی كه بكام سال 2003 از منچستریونایتد به رئال آمد سه بازیكن سرشناس دیگر به نام‌های لوئیس فیگو، زین‌الدین زیدان و رونالدو هم در كنار او بودند. اما، این بازیكنان بزرگ نتوانستند سه فصل پیاپی افتخاری برای رئال مادرید به دست آورند.

فیگو سال 2000 از بارسلونا رقیب سنتی رئال به مادرید آمد. او یكی از وعده‌های انتخاباتی فلورنتینو پرس بود. رئالی‌ها پس از به خدمت گرفتن بازیكن پرتغالی نخستین قهرمانی‌شان را در مدت چهار سال به دست آورد. این موضوع سبب شد كه پرس برای خریدن بازیكنان سرشناس دیگر وسوسه شود. زین‌الدین زیدان نفر بعدی بود. او با شصت و شش میلیون دلار ركورد نقل و انتقالات را با جدا شدن از یوونتوس شكست. زیدان گل پیروزی‌بخش رئال را در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا برابر لوركوزن به ثمر رساند. دلیل دیگر برای خریدن ستاره‌ای دیگر! پرس از اختلاف رونالدو با هكتور در اینتر استفاده كرد و مهاجم برزیلی را به مادرید آورد. اما،‌از این زمان بود كه ناكامی در رئال شروع شد و خرید ستاره‌های دیگر هم به كار این تیم نیامد.

رئال بکام و رونالدو را نمی خواهد

بکام از تیم ملی انگلیس خط خورد

بکام و رویای ورود به باشگاه صدتایی ها

بکام : برای همیشه در رئال خواهم ماند

جذاب‏ترین ستاره‏های هالیوود چه کسانی هستند؟

زندگینامه ورزشی بکام

پوسترهای دیوید بکام(1) و(2)