تبیان، دستیار زندگی
خداوند به نیت درست پاداش و ثواب می دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداوند به نیت درست پاداش و ثواب می‌دهد

isna

به گزارش تبیان یک مدرس حوزه علمیه از نیت به عنوان رکن اصلی دریافت پاداش از خداوند یاد کرد و گفت: اگر نیت ما درست باشد، پاداشی که در قبال آن دریافت می‌کنیم مورد قبول خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این‌که «دلیل ماندگاری افراد مؤمن در بهشت جاویدان، نیات خیری است که در انجام کارهای‌شان وجود داشته است» افزود: نیت خالص همواره پاداش الهی را به همراه دارد، این در حالی است که اهل جهنم به دلیل نیات بدشان در جهنم باقی می‌مانند.

وی با اشاره به این‌که «خداوند متعال به نیت درست پاداش و ثواب می‌دهد» تصریح کرد: نیت، امری باطنی است ولی عمل در دید مردم است که ممکن است در عمل، انسان دچار لغزش شود، این در حالی است که نیت چون در باطن است، دیده نمی‎شود. از طرفی، نیت در اعمال خوب و بد ما دخیل بوده و اگر نیات خالص باشد، خداوند پاداش بیشتری را برای آن در نظر خواهد گرفت.

حسنی با تأکید بر این‌که «آنچه که برای انسان پاداش و یا جزا به همراه دارد، رضایت انسان به عمل خوب و بد است» اظهار کرد: از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام همه اعمال ما باید دارای نیت باشد، حتی خواب انسان نیز باید دارای نیت باشد تا مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد. نباید این مهم را از خاطر برد که هر کس با توجه به نیتش، عملش را انجام می‎دهد، بنابراین نیت در همه اعمال انسان لازم و ضروری است.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به این‌که «داشتن نیت خیر هیچ ارتباطی به دارایی افراد نداشته و کسی که مال و دارایی ندارد، اما نیت خدمت‎رسانی‌اش خالص است، خداوند برای نیت آن فرد، ثواب مذکور را ثبت می‎کند» خاطرنشان کرد: بدون شک، انسانی که نیت درستی در انجام کارهایش داشته باشد، میزان دست‌یابی به موفقیت در آن کار بیشتر است.

انتهای پیام


ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.