تبیان، دستیار زندگی
همانطور که می دانید مو، یکی از ارکان زیبایی خانم ها به شمار می آید . اگر دوست دارید هنگامی که مقابل آینه ایستاده اید از تماشای موهای زیبای خود لذت ببرید ، حتی الامکان نکات زیر را به خاطر بسپارید و در انجام آنها دقت فرمایید .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تماشای موهای زیبای خود لذت ببرید

همانطور که می دانید مو، یکی از ارکان زیبایی خانم ها به شمار می آید . اگر دوست دارید هنگامی که مقابل آینه ایستاده اید از تماشای موهای زیبای خود لذت ببرید ، حتی الامکان نکات زیر را به خاطر بسپارید و در انجام آنها دقت فرمایید .

فرآوری : لیلا عشقی - بخش زیبایی تبیان
مو

۱. بدانید چه زمانی به آرایشگاه بروید

اول از همه بسیار اهمیت دارد که بدانید چه زمانی به آرایشگاه بروید. قانون آن این است که هر ۶ تا ۸ هفته آن را کوتاه کنید، اگر چه به اندازه موهای شما بستگی دارد. موهای کوتاه باید هر ۴ تا ۶ هفته در حالی که موهای بلند هر ۲ ماه یک بار باید کوتاه شود. کوتاه کردن موها برای جلوگیری از موخوره لازم است. زمانی که موهای شما آسیب می بیند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید کوتاه کردن آن است.

2. انتخاب یک شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است

توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود

شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاک و چربی است که بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نکرده است.

3 . همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب کنید

شخصی که موی چرب دارد، نباید از شامپویی که مختص موهای خشک است استفاده کند.

4 . برای نرمی مو از نرم کننده استفاده کنید

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که شامپوهایشان حاوی نرم کننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یک نرم کننده جانبی نیز بهره ببرد.

5 . پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید

توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود. اگر هم در خشک کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف نشوید.

6. استراحت دادن به موها

اگر موهایتان را با حوله خشک می کنید احتمال از دست دادن موهایتان را افزایش می دهید. گرما می تواند به موها آسیب برساند. هرچند لحظه یک بار حوله را از سرتان بردارید و به موها استراحت دهید تا تنفس کنند.

7. دوری از سشوار قوی

بیشتر افراد به دنبال سشوار های قوی هستند تا به سرعت موهایشان را خشک کنند تا وقت گرانبهایشان گرفته نشود اما تحقیقات نشان داده برای استفاده از سشوار های ضعیف و قوی باید زمان یکسانی صرف کرد. از سشواری استفاده کنید که حرارت و صدای کمتری داشته باشد تا موهایتان صدمه نبیند.

8 . برسی مناسب بخرید

دم اسبی کردن موها با استفاده از کش های محکم صدمه زیادی به موها می زند. کشیدن موها می تواند منجر به ریزش مو شود

از برس هایی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد، و از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید، بگذارید موهایتان کمی خشک شوند، سپس با شانه ای که دندانه هایش نیز درشت است، و یا برس نرمی، موی خود را شانه کنید.

9. از رنگ های ملایم استفاده کنید

وقتی سن بالا می رود موها خاکستری رنگ و ضعیف و رشدشان کند می شود. این به آن معنا نیست که قیچی و رنگ های آرایشگر نباید به موها بخورد. بلکه برای جلوگیری از آسیب دیدن موها باید از رنگ هایی استفاده کرد که حاوی مقادیر اندکی ماده شیمیایی باشند.

10. عدم تغییر رنگ موها

افرادی که رنگ موهایشان تیره است قصد دارند رنگ آنها را روشن کنند. اشخاص دیگری می خواهند عکس این کار را بکنند. این افراد باید بدانند رنگ کردن پی درپی مو، به آنها آسیب می رساند. متخصصان پوست توصیه می کنند فقط از رنگ های طبیعی استفاده کنید.

11. از مدل های صدمه زننده دوری کنید

دم اسبی کردن موها با استفاده از کش های محکم صدمه زیادی به موها می زند. کشیدن موها می تواند منجر به ریزش مو شود. اضافه کردن مصنوعات تزئینی در دراز مدت می تواند احتمال صدمه دیدن موها را افزایش دهد. متخصصان توصیه می کنند هرگز موهای خیس را دم اسبی نکنید.

12. غذاهای سالم بخورید

ماهی و آجیل بخورید، موادغذایی که برای بدن مفیدند می توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی های برگ سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می شود.


منبع : پرشین وی ، پارسی طب ، نی نی بان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.